<3<3<3 Novemberjentenes fødselstråd <3<3<3

i63598816_69447_7.gif
Nick:Tuddelutta
Fødselsdato:12.11.12
Termin:03.12.12
Uke:37
Kjønn:Jente
Barnets navn:Mariell
Klokkeslett:05.48
Vekt:3150g
Lengde:47 cm
Hodeomkrets:34 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Våknet av at vannet gikk ca kl.03.00, ringte føden og fikk beskjed om at siden jeg ikke hadde rier skulle jeg komme inn på en skjekk på formiddagen, fikk beskjed om og prøve og sove litt. Etter en stund i snegen kjente jeg det begyte så smått med rier, fant frem rie telleren på tlf, 3min i mellom og varte i ca 1 min. etter ca en 30 min ringte jeg føden igjen og under samtalen fikk jeg flere og sterkere rier, siden vi bor ca 90 min fra sykehuset bestilte jordmoren på føden sykebil. Fikk ringt etter barnevakt til storebror og fikk opp mannen så kom sykebilen ca kl.05.20, personalet i sykebilen ville ha med jordmor for de mente kamskje vi kom til og trenge hjelp. så vi begynte og kjøre, heldigvis bor jordmoren som jeg har gått til i svangerskapet, 10 min unna så vi hentet henne på veien. Da jordmorne kom inn i sykebilen sjekket hun åpningen og der var det alt 9 cm åpning så hun ba sykebilen kjøre fort, og ba meg holde igjen.... ca 15 min etter at vi hadde fått jordmoren inn i bilen måtte vi stoppe på en buss stopp langs veien for der kom lille frøkna ut etter bare 2 pressrier i sykebilen på ei busslomme ;) mannen satt foran i bilen og så på, han kom bak for og klippe navnle strengen før vi måtte kjøre videre, for morkaken satt bom fast og jeg mistet ganske mye blod så det gikk ganske fort resten av veien inn til sykehuset. etter vi kom frem til sykehuset kom morkaken ut og jeg ble sydd, revnet til grad 2. Det var en rask, men flott fødsel for den beste jordmoren fikk tatt i mot min lille prinsesse <3 Fikk en kjempe god kontakt med jordmoren i svangerskapet pga et veldig komplistert svangerskap, så det var veldig godt og ha henne med som jordmor i sykebilen ;)Bilde:
 
Nick: Needlepin
Fødselsdato: 23/11-2012
Termin: 29/12-2012
Uke: 34+6
Kjønn: Gutt
Barnets navn:Casper
Klokkeslett: 04.39
Vekt: 2823 gr
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 32 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Starta med rier kl.07.00 den 22 november- lillegull adde det travelt med å komme til verden.
Han skulle egentlig bli tatt med planlagt ks, pga komplikasjoner ved første fødsel - jeg har alt for smalt bekken..
Ringte føden i 12.00-tida og forklarte situasjonen, di ba meg komme inn for en sjekk.. Joda fødselen var i gang!!
Siden han var estimert til å være under gjennomsnittet anbefalte legene vaginal fødsel da dette skulle være det beste for barnet.. Di kunne så klart ikke tvinge meg siden det ståt planlagt ks i papirene mine og dette hadde jeg så klart vært innstilt på..
Men etter et par timer med betekning tok jeg da besluttningen om å høre på anbefalningen fra legene om å føde vaginalt. Det ble maaange timer med sterke rier som ga lite resultat.. men men gikk sakte men sikkert fremover.
Kl. 04.20 gikk vannet og pressriene starta, ca 20 min etterpå kom lille Casper til verden :)
Men den lille gutten pustet ikke og ble bare mer og mer blå, kroppen var helt slapp :eek:
Jordmor tok babyen bort til enden av rommet der hvor "senga" til babyen stod klar - trykket på alrmen og vips så var rommet fyllt med leger og spesialister. Gjenoppliving ble gjort og han fikk en oksygenmaske på i det di trillet an ut av rommet og inn på nyfødt post.. Lungene hadde kollapset så nå lå han med C-PAP (oksygentilførsel i en maske) og en sonde til å få mat i..
Heldigvis kom han seg raskt, lå 1 døgn med oksygen, 1 døgn til observasjon og de 3 neste døgnene lå jeg inne med han på et familierom på nyfødt post (var da selv skrevet ut fra sykehuset)..
Heldigvis gikk alt bra, men fy så skummelt det var!!! :eek:
i dag er han 7 mnder og en frisk og rask gutt :DBilde:
 
Nick Klodehode ( tidligere henriettemamma)
Fødselsdato:22.11.12
Termin:22.11.12
Uke:40+2
Kjønn:gutt
Barnets navn: Kevin Andreas
Klokkeslett:14.12
Vekt:3758 g
Lengde:50

Fødselshistorie:
Jeg fikk ikke gå over termin så jeg hadde fått time til igangsetting på termindagen.
Vi var oppe tidlig, vi hadde time på sykehuset kl 9, og jeg hadde 1,5 time å kjøre dit. Og vi måtte levere jenungen i bhg først. Fra vi sto opp begynte jeg å få tak i magen, noen var sånn at jeg måtte stoppe opp og puste litt. Prøvde å ikke tenke så mye på det, for jeg hadde et stykke og kjøre, mannen har ikke lappen. Takene dabbet av på veien heldigvis, og hadde stoppet helt opp da vi nådde sykehuset. Men litt virkning må de ha hatt for jeg hadde tre cm åpning da de sjekka meg. Ble vist inn på fødestua og mannen gikk for å handle noe klær til meg og bestille overnattimg til seg selv. En gammel knark av en lege kom for å vurdere hvordan de skulle sette meg igang, dæven døtte han var hardhendt. De prøvde å ta vannet, men lillegutt lå for høyt og var ikke festa så de klarte ikke det. Da ville de heller sette drypp. Dryppet ble satt kl 11. Begynte å kjenne litt tak som mi.net om litt sterke kynnere ettet en liten stund, ringte mannen og ba han komme. Kl 12 sjekka de åpning, fortsatt tre cm. Og riene hadde ikke tatt seg nevneverdig opp. Mannen kom. Dryppet ble økt og riene kom tett som hagl, men ikke noe mer åpning. Riene var ikke lange nok. Mer drypp, riene kom tett og ble lengre. Kl var vel nesten 13. Da jeg ble presentert for lystgass, den var gull aldså:D
Endelig hadde riene litt effekt, fire cm. Halv to ble jeg sjekka igjen, fem cm, og jm tok vannet. jeg supa lystgass som en gal. Ble utrolig bevist på den pustinga med lystgassmaska.
Riene var intense og jeg hadde ingen pause imellom. Begynte å få trykketrang men fikk ikke lov å presse. Ikke lett å holde igjen, etterhvert ble trykketrangen så sterk at jm måtte sjekke meg 6 cm. Men hadde ikke sjans til å la vær å presse. Pludselig kjente jeg ungen gli ned i bekkenet,jm hiver av meg dyna og holder igjen ungen. Et press til så er han ute, 3 min etter at jeg hadde 6 cm åpning. Måtte sy to puntesting. Lilleman. Hadda apgare score på 9, 10 etter 5 min. Frisk og rask. Måtte en tur på nyfødtintensiven pga min diabetes og der ble det oppdsget en infeksjon. Men ettet 5 dager på antibiotika fikk vi reise hjem. Han er nå en storsjarmør på 7 mnd.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp