<3<3<3 Novemberjentenes fødselstråd <3<3<3

Vicimama

Flørter med forumet
NOVEMBERJENTENES FØDSELSTRÅD  


Kopier listen nedenfor og fyll inn :-) kanskje dere kan ha blå tekst om det er gutt og rosa om det er jente?!?!    (Prøver å gjøre det enklest mulig da jeg ikke er så altfor ofte på nett ;-))                                     




emoticon 

Nick
:
Fødselsdato:
Termin:
Uke:
Kjønn:
Barnets navn:
Klokkeslett:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Bilde:

 
Ingen som tør begynne?? ;-) Trenger ikke fylle ut alt med en gang. Om du ikke helt vet hvordan du gjør det, kan du skrive post til meg så kan jeg fylle ut for deg :-)
 
så flott at du laga denne tråden... :)
 
ser ingen andre har starta så da starter jeg :)

Vicimama skrev:
NOVEMBERJENTENES FØDSELSTRÅD  


Kopier listen nedenfor og fyll inn :-) kanskje dere kan ha blå tekst om det er gutt og rosa om det er jente?!?!    (Prøver å gjøre det enklest mulig da jeg ikke er så altfor ofte på nett ;-))                                     




emoticon 

Nick
:Maysy
Fødselsdato: 18.10
Termin: 01.11
Uke:38+4
Kjønn:gutt
Barnets navn: Marcus Andre
Klokkeslett:15.30
Vekt:2710
Lengde:47
Hodeomkrets:34,5
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Bilde:


 
Nick:
Fødselsdato: 25.10.12
Termin:12.11.12
Uke:37
Kjønn:gutt
Barnets navn:sander
Klokkeslett:17.40
Vekt:3085 gr
Lengde:48
Hodeomkrets:35
Fødselshistorie:vannavgang på mandag, innleggelse på tirsdag for igangsetting.født på torsdag etter endt induksjon med tabletter og til slutt drypp:) født tre timer etter første rie på drammen sykehus:)


blitt mor til verdens vakreste lille gutt:))

 
Nick:stineg    
Fødselsdato: 22.10.12
Termin: 06.11.12
Uke:38+1
Kjønn: gutt
Barnets navn:
Klokkeslett: 22.18
Vekt: 4260
Lengde: 52
Hodeomkrets: 36

 
Nick: Lille Spire Spire
Fødselsdato: 27. oktober 2012
Termin: 3.november 2012
Uke: 39+2
Kjønn: Jente
Barnets navn: Eline
Klokkeslett: 20.01
Vekt: 3530 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 34,5
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Vannet mitt startet å gå rundt midtnatt på fredag. Kl 09.40 sa det splash. Ringte føden og kom inn på kontroll kl 12.30. Men ble sendt hjem igjen.
Kl 16 begynte jeg å få rier. 17.30 kjørte vi inn på A-hus, slik at vi var der kl 18.30. En svært trivelig jordmor tok i mot meg og jeg fikk et rom. Da kl var 19 sjekket hun åpningen, og ble svært overrasket da den allerede var 7 cm. Min samboer rakk såvidt å flytte bilen fra akuttmottaket til parkeringshuset. Rundt 19.30 startet pressriene og kl 20.01 var verdens vakreste prinsesse ute :)

Bilde:
 

Nick: Vesle Helmine
Fødselsdato: 16 oktober 2012
Termin: 11 november
Uke: 36+4
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Heljar
Klokkeslett: 11.17
Vekt: 2996g
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 35
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Bilde:
 

                                                                  Nick: Vicimama
                                                             Fødselsdato: 1 November
                                                         
Termin: 11 November

Uke: 39
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Caspian
Klokkeslett: 09.02
Vekt: 3360 g
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 35
Fødselshistorie:
 
Nick:Villmy
Fødselsdato:05.11.12
Termin: 06.12.12
Uke: 36
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Mikael
Klokkeslett: 22.10
Vekt: 2780 gram
Lengde: 46 cm
Hodeomkrets:34 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
 






Nick
: Live2Learn
Fødselsdato: 21 oktober
Termin: 6 november
Uke: 38
Kjønn: gutt
Barnets navn: Adrian
Klokkeslett: 19.40
Vekt: 3020
Lengde: 49
Hodeomkrets: 34
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:

Baby dødfødt pga morkakeløsning.. 

Bilde: ingen bilde på nett



 
Nick: isfrid
Fødselsdato: 15. november
Termin: 21. november
Kjønn: Jente
Barnets navn: ikke bestemt enda :)
Klokkeslett: 04:31
Vekt: 3165 g
Lengde: 47 cm
Fødselshistorie: lekkasje av noen dråper foservann tirsdag 13.nov, kontaktet føden og fikk beskjed om å ta på bind og se om det kom mer.
Det kom ikke mer den dagen, men ytterligere en teskje onsdag morgen og så litt mer på tidlig ettermiddag. Kontakt med føden igjen, og inn for sjekk på ettermiddagen 14.nov.
Ble innlagt for igangsettelse, fikk pille klokka 18 og rundt klokka 20:00 var det direkte i rier med to min intervall. Og sånn holdt det på frem til hun var ute klokken 04:31.
Mot slutten måtte de til med drypp og glukose, en saks var inne i bilde og finalen ble med vakuum. Mistet en liter blod og fikk blodøverføring på barsel
 
Hellu:) Må få komme over i denne gruppen jeg da siden gutten min ikke ville komme til "avtalt" tid...:p
Nick:Tahlula
Fødselsdato: 02.11.2012
Termin: 25.10.2012
Uke:
Kjønn: Gutt
Barnets navn:
Klokkeslett: 09.57
Vekt: 4030
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 36cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: endte med keisersnitt da gutten vår var en stjernekikker... :)
Bilde:
 
Nick:
Fødselsdato: 08.11.12
Termin: 02.11.12
Uke: 41
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Isaac
Klokkeslett: 00.39
Vekt: 4470 gram
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets:35 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Vannet gikk kl 01.00, den 07.11, og riene kom raskt etterpå. Fikk epifural på ettermiddagen og da stoppet igrunnen mye opp. Fikk derfor drypp på kvelden og etter 13 timer i aktiv fødsel kom prinsen:)
Bilde:

 

Nick
: skorpion27

Fødselsdato: 14. nov
Termin: 13. nov
Uke: 40+4
Kjønn: gutt
Klokkeslett: 12.00
Vekt: 3640
Lengde:52 cm
Hodeomkrets:35 cm
 
i63599876_42269_7.gif
Nick:Dina1
Fødselsdato:20.11.2012
Termin:23.11.2012
Uke:29+6
Kjønn:Gutt
Barnets navn:Daniel
Klokkeslett:20.20
Vekt:4184
Lengde:53
Hodeomkrets:


[/PARSEHTML][/quote]
 
Nick: silje91
Fødselsdato: 27.10.12
Termin: 06.12.12
Uke: 39
Kjønn: Gutt
Barnets navn: ludvik
Klokkeslett: 10.07
Vekt: 3500g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35cm
Fødselshistorie: våknet fredagsmorgenen kl 06 når mannen skulle på jobb, merket noen smerter i ryggen, og tenkte egentlig at jeg "endelig" også skulle få noen tegn til modning... Smertene ga seg ikke, og jeg begynte å mistenke rier.. Kl 09 sendte jeg mld til typen og fortalte om disse smertene som kom hvert 10 min og varte ca 1. Min... Vi bestemte oss for å se det an litt, men plutselig så kom han hjem :p timene gikk og smertene ble sterkere og sterkere.. på kvelden bestemte vi oss for å kjøre en liten tur, men når vi hadde kjørt i 20 min så stoppa vi på butikken og heller kjøpte oss noe vi kunne lage til middag.. Stod i butikken og pusta meg gjennom rier :p vi dro hjem, spiste og gikk for å sove... Men jeg fikk ikke sove for det var vondt.. Ringte sykehuset og spurte om vi kunne komme på sjekk.. De sjekka og jeg hadde 4cm åpning... Men i følge dem ikke i fødsel.. Så ble sendt hjem med beskjed om å dra til legen på mandag for å sjekke bt og at jeg hadde bare kynnere... Så vi dro hjem, la oss i senga.. Lå der i kanskje 20 min før vannet plutselig gikk.. Løp inn på badet også kom en blodig slimpropp og enda mer vann.. Riene ble kraftigere så vi dro på sykehuset igjen. 5cm åpning.. Fikk fødestue, satt litt i badekar med null effekt.. Føltes ut som jeg skulle forsvinne nedi det :p gikk opp og la meg i senga og fikk prøve lystgass som etterhvert ble min beste venn :p husker ikke så mye fra resten, men det gikk fort.. Var på sykehuset halv 6 og gutten vår kom 10.07:)
 
wav.gif




Fødselsdato: 27/11-2012
Termin: 25/11
Uke:40+4
Kjønn:gutt
Barnets navn: Ikke helt bestemt
Klokkeslett:0216
Vekt:3720 gram
Lengde:51,5 cm
Hodeomkrets:35
Gratulasjoner:


Fødselshistorie:
Var til stripping hos jm 23/11. Hadde regelmessige kynnere hele helga som ga seg på nattetid. Slimproppen gikk lørdag. Mandagen kom og jeg kjente ikke antydning til kynnere. Lang tid til fødsel tenkte jeg.
Kvelden kom, vi la oss og rett før midtnatt kjente jeg en kynner som var mye sterkere enn de jeg hadde hatt. Rett etterpå kom en til. Fikk de hvert 3 minutt og jeg var ikke i tvil om at fødsel var igang.
Ringte til mamma da hun måtte være barnevakt også ringte jeg føden 0015. Måtte komme rett inn på sjekk. Mamma var hos oss 0030 og vi på flden 0045.
Ble sjekka klokken 0100 og hadde da 5 cm, med andre ord det kom til å gå ei stund...
Fikk litt å spise og sitte på en ball og riene kom haglende på og jeg brukte evigheter på å få i meg maten. Det beste var å stå å trippe under riene. Syntes nå de var utrolig vonde.
Måtte på do å gjøre nr 2 etter kontroll fra jm kl 0130 og etter det hoppet jeg i badekarret.
Der fikk jeg ligge i toppen 20 minutt. Begynte nå å hyle litt da det var så intenst. Klokken 0200 ca fikk jeg ikke ligge i karret lenger da jeg følte trykketrang. Var uansett for ubehagelig å ligge der.
Fikk komme opp i senga og sto og hang over hjertebrettet på senga. Ble sjekket 0210, hadde da 9 cm. Da hun sjekket meg gikk fostervannet og jeg fikk 10 cm. Fikk enorm pressetrang. Fikk beskjed om å holde litt igjen, men jeg hadde ikke sjans. Ungen skulle ut nå, jeg presset som en gal og klokken 0216 kom verdens heligste litte pjokk ut. Han veide 3720 gram og 51,5 lang.
En rask og intens fødsel, men må kalle det en drømmefødsel. Fikk et pr rifter i det gamle arret etter første fødsel, men var rett oppå bena etterpå og har vært i kjempe form.
Gutten er ekstremt glad i mat så sitter framme med puppen dagen og natta lang.
 
Nick: NovemberBarnet
Fødselsdato: 27 november
Termin: 15 november
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Niklas
Klokkeslett: 19.21
Vekt: 3940g
Lengde: 53cm
Fødselshistorie: Igangsatt med piller 25 november, startet med vonde regelmessige rier natt til 27 nov. Kl 03.30 ca.. Lå med rier til ca 19.00,sida var det også full åpning men ble da bestemt keisersnitt da bekkene var for trangt... Noe komplisert snitt da det oppsto kraftig blødning, men gikk heldigvis bra til slutt...
 
Nick:Sommerglad
Fødselsdato: 08.11.12
Termin: 24.11.12
Uke: 38
Kjønn: Jente
Barnets navn: Isfrid
Klokkeslett: 05.32
Vekt: 2930g
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Våknet kl 01.15 av murringer. Tenkte dette var sikkert disse maseriene alle snakker om.
01.45 ga jeg opp å ligge lenger.
Vekket gubben etter en time med rier og hadde da tak hvert 7-8 min som varte i ca
45 sek. Fant fort ut at vi ikke ventet noe særlig. Syns det var greit å kjøre til sykehuset for en sjekk. Kom frem ca 03.30 og ble tatt i mot og lagt til ctg. Hadde rier hvert 3-4 min og de varte i 45 sek. De mente det ikke var effektive rier ennå. Jeg gikk en tur på do og der ble jeg sittende. De turte til slutt ikke ha meg der lenger for de hadde ikke sjekket åpning. Fikk føderom og de sjekket åpning. Den var 3 cm. Ble tilbudt lystgass, noe jeg absolutt ikke skulle ha. Hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle ha noe som ble overført til jenta mi. Ble spurt om jeg ville ligge i badekar og det ble jeg ble liggende i. Orket ikke reise meg opp igjen så de spurte om jeg ville føde der. Sånn ble det. Kl 05.32 ble Isfrid født i badekar uten noen form for smertelindring. En kort og relativt intens fødsel, men greit at det var fort overstått. Var en flott fødselsopplevelse.
Bilde:
 
Nick: Kosermeg
Fødselsdato: 25.11
Termin: 18.11
Uke: 41
Kjønn: Jente
Barnets navn: Malin
Klokkeslett: 00.50
Vekt: 4930
Lengde: 57
Fødselshistorie: Begynte med rier kl. 05.30 lørdag 24.11. Dro på A-Hus kl. 12.00.
Lå med full åpning i over 3 timer, men hun kom ikke ned i fødekanalen.
Hun var stjernekikker og lå og stanget. Fikk heller aldri pressrier.
De prøvde med drypp, uten hell så da ble det keisersnitt.
Vidunderet kom til verden kl. 00.50 søndag 25.11.
Husker fortsatt Dr. Natvik som sier: herregud for en stor unge:)
vil også skryte masse av A-Hus. Hadde det veldig bra på alle avdelinger.
 

Nick: annemette
Fødselsdato: 27.11.2012
Termin: 30.11.2012
Uke: 39+6
Kjønn: Jente
Barnets navn: Thea Sofie
Klokkeslett: 2145
Vekt: 3500 g
Lengde: 51,5 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Fødselshistorie:
Mandag 26.November.2012 på menstermin klokka 05:30 begynte riene og komme smått.
De var ikke så vonde at jeg måtte puste meg igjennom dem, så jeg la meg til å sove igjen.

Dagen gikk og etterhvert begynte det å komme brun/rosa utflod med slim. Senere samme dag skulle vi til legen på svangerskapskontroll, fortalte han hvordan vondt jeg hadde men han kunne ikke si om det var rier eller ikke, og kunne heller ikke si noe på utfloden jeg hadde.

Smertene fortsatte gjennom hele dagen men var ikke regelmessige, de kom med alt fra 5-13 minutter og varte alt fra 50 sekunder - 1 minutt.

Når klokka ble 22:00 bestemte jeg meg for å ringe inn til Akershus universitetssykehus, for å høre hvordan jeg skulle forholde meg til smertene jeg hadde. Fikk bare beskjed om at det helt sikkert var kynnere, men om det tok seg opp og det kom 2 rier på 10 minutter og det hadde vart i 1. time skulle jeg ringe inn igjen!
Samme dagen gikk jeg for å legge meg i håp om å kunne få sove, men smertene var der hele tiden og måtte puste meg igjennom dem. Prøvde med paracet men den ville ikke hjelpe! Den natten sov jeg utrolig dårlig, fikk meg ikke søvn nesten i det hele tatt!
Igjennom natten måtte jeg puste meg igjennom riene. Hadde så vondt i magen og i korsryggen, så måtte vekke Magnus for å få han til å klemme inn på korsryggen for at smerten ikke skulle gjøre like vondt.

Tirsdag 27.November.2012 klokka 09:00 sto jeg opp, etter å ha ligget våken i mange timer, og ikke orket å ligge i senga lengre. Prøvde å få i meg litt mat men var ikke lett det heller. Så jeg gikk for å legge meg igjen men fikk heller ikke til å sove.

I 12 tiden ringte jeg inn til Akershus universitetssykehus igjen å fortalte dem hvordan vondt jeg hadde, og da ble jeg endelig spurt om jeg hadde lyst til å komme inn! :) Takket ikke akkurat nei til det, så jeg gikk for å vekke Magnus å ba han om å stå opp fordi vi skulle inn til sykehuset.
Jeg hoppet rett inn i dusjen mens Magnus gikk for å spise. Vi måtte få pakket ferdig sykehus baggen også. Etter det reiste vi nedover !:) Husker kjøreturen nedover til sykehuset ikke var noe deilig, alle bevegelsene i bilen gjorde meg bare irritert, og jeg hadde jo så vondt. Ble litt irritert på Magnus, mente han kjørte så fort, selvom han bare kjørte i 40km/t, haha.

Endelig kom vi frem til sykehuset, og så klart måtte vi gå igjennom hele korridoren. Vet ikke hvor lang tid vi brukte på å gå igjennom der, men tror det gikk ganske tregt, i og med at jeg fikk rier hele tiden.


Da vi endelig kom frem til fødeavdelingen ble jeg tatt godt i mot av ei jordmor. Hun ville undersøke meg og sette på meg CTG for å registrerer riene og hjertelyden til babyen.
Etter hun hadde sjekket meg innvendig, fant henne ut at jeg hadde 6 cm åpning, og alt sto til rette. Fikk veldig ros og skryt av jordmor at jeg hadde vært så flink å puste meg igjennom riene, og gjort en veldig bra jobb hjemme.
Jeg kunne selv bestemme hvilket tun jeg ville føde på, så jeg valgte å føde på A-Tun, som da er akkurat som et hotellrom som skulle være ''hjemmekoselig'', noe jeg syns det var også :) Var ikke noe sykehus preg over rommet. Jeg fikk ei veldig hyggelig jordmorstudent som skulle ta vare på meg.
Timene gikk og jeg fortsatte å puste meg igjennom riene. Fikk enda mer skryt av jordmor at jeg var så flink til å puste og klarte meg veldig bra. Husker det var så godt å høre det, og var veldig stolt av meg selv.

Jeg fikk tilbus om å få fot massasje og takket ikke akkurat nei til det. Satt i en god lenestol og ble massert av to jordmødre, noe som var utrolig deilig og avslapennende. Klarte til og med å sovne imellom riene. Etter at de var ferdig med dette spurte jeg om jeg kunne få prøve saltvannssprøyene, fikk to stykker på magen men syns ikke de hjalp noen ting, var ikke noe vondt å ta dem heller.

Klokka nærmet seg 21 og jeg kjente trykketrangen begynte å komme. De tvang meg til å gå opp på toalettet selvom jeg ikke hadde så lyst til å reise meg, tørte nesten ikke å gå så fikk en prekestol jeg kunne lene meg på. På turen på do og tilbake til senga fikk jeg trykketrang 2-3 ganger, og måtte spørre jordmor om jeg bare kunne presse når jeg fikk dem, og det kunne jeg bare gjøre, og det var så godt å bare kunne presse!!
Da jeg endelig hadde fått lagt meg ned i senga igjen ville de sjekke åpningen, og der var det jammen meg 10 cm :D Endelig tenkte jeg, snart får jeg se babyen min.
Var så godt å bare kunne presse, og vite at for hver gang jeg presset var vesle jenta mi enda et skritt nærmere for hver gang.
Jeg presset i ca 30 minutter før henne var ute klokka 21:45. Hun veide 3500gram, 51,5cm lang og 35cm rundt hodet, en helt perfekt baby!<3
Jeg som gruet meg sikkelig til å føde, sitter igjen med en utrolig fin opplevelse. Vil kalle dette en drømmefødsel :) Kunne ikke fått en bedre fødsel en dette tror jeg.
Fikk så mye ros og skryt av jordmor at jeg føler meg sinnsykt stolt. Jordmor ville ta av seg hatten for meg som var førstegangsfødene og klarte meg så bra. Det er jo godt og koselig å høre!:)

 
Nick:
Fødselsdato: 26.11
Termin: 23.11
Uke: 40+6
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Theo
Klokkeslett: 17.59
Vekt: 3500g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 36 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Bilde:
 
Back
Topp