<3 1+1 blir 4 <3

I dag er det tirsdag 23. september, og du er 6 uker og 3 dager ut i svangerskapet. Det er 34 uker igjen til din termin, tirsdag 19. mai.


TISSETRENGT? Glatt muskulatur blir slappere i svangerskapet og det er slik glatt muskulatur i blæren. Den kan derfor ikke holde på like mye urin lenger. Det blir bedre etter hvert som livmoren vokser opp av bekkenet.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



6+3<3

Dagen var endelig her! Tidlig UL! Rett og slett magisk!!! Har vært kjempe nervøs i hele dag!!
Kom inn og hun måtte selvfølgelig få alle data på meg, føles så vanvittig lenge ut!! Men såå...
Mannen ble plassert i hjørnet og jeg måtte da gjøre meg klar mtp at det var innvendig UL. Setter meg på benken og jeg sverger på at jeg nærmest holdt pusten! Jeg merker ikke at hun får inn med UL apparatet engang - DER, ser jeg noe!! Ok, der er oppklaringen og der er plommesekken, men hvor i huleste er den kidden?? Hun forstørrer bildet også ser jeg tikkingen!!! *gåsehud* Hun måler hvor stor babyen er, 6+1 ja, det stemmer i forhold til at jeg hadde sen EL. "Vent litt så skal dere få høre". Rommet fylles med "svosh, svosh, svosh, svosh, svosh" *gåsehuden får gåsehud*!!!! Det var helt fantastisk!! Herregud, så heldige vi er!! Jeg vet vi ikke er helt i mål helt enda, men jeg er så forelska i den lille allerede! Tenk, jeg skal bli tobarnsmamma!!!!! *snufs* Rørt langt inn i hjerterota<3


Har også funnet frem Seabandsene mine i dag, og de gjør absolutt susen!! Nei, for en herlig dag!! :D :D :D

:happy093:happy093:happy093:happy093:happy093:happy093:happy093
 
Håper du kan skrive litt om hvordan dere opplevde tidlig UL! Er det snart uke 7 du tok den i nå?:)

Da har jeg delt om opplevelsen! Anbefales på det sterkeste :D
Jeg er i min 7.svangerskapsuke, men er ikke mer enn 6+3 på vei (6+0 etter EL). :)
 
I dag er det tirsdag 23. september, og du er 6 uker og 3 dager ut i svangerskapet. Det er 34 uker igjen til din termin, tirsdag 19. mai.


TISSETRENGT? Glatt muskulatur blir slappere i svangerskapet og det er slik glatt muskulatur i blæren. Den kan derfor ikke holde på like mye urin lenger. Det blir bedre etter hvert som livmoren vokser opp av bekkenet.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



6+3<3

Dagen var endelig her! Tidlig UL! Rett og slett magisk!!! Har vært kjempe nervøs i hele dag!!
Kom inn og hun måtte selvfølgelig få alle data på meg, føles så vanvittig lenge ut!! Men såå...
Mannen ble plassert i hjørnet og jeg måtte da gjøre meg klar mtp at det var innvendig UL. Setter meg på benken og jeg sverger på at jeg nærmest holdt pusten! Jeg merker ikke at hun får inn med UL apparatet engang - DER, ser jeg noe!! Ok, der er oppklaringen og der er plommesekken, men hvor i huleste er den kidden?? Hun forstørrer bildet også ser jeg tikkingen!!! *gåsehud* Hun måler hvor stor babyen er, 6+1 ja, det stemmer i forhold til at jeg hadde sen EL. "Vent litt så skal dere få høre". Rommet fylles med "svosh, svosh, svosh, svosh, svosh" *gåsehuden får gåsehud*!!!! Det var helt fantastisk!! Herregud, så heldige vi er!! Jeg vet vi ikke er helt i mål helt enda, men jeg er så forelska i den lille allerede! Tenk, jeg skal bli tobarnsmamma!!!!! *snufs* Rørt langt inn i hjerterota<3


Har også funnet frem Seabandsene mine i dag, og de gjør absolutt susen!! Nei, for en herlig dag!! :D :D :D

:happy093:happy093:happy093:happy093:happy093:happy093:happy093

Det høres helt fantastisk ut!!! Gratulerer :)
 
I don`t blame you :p

Skal høre med legekontoret mitt om jeg har krav på tidlig UL pga sykdommen min, hvis ikke bestiller jeg til uke 8. Men det er hele tre uker til :p Jeg er jo glad i denne lille cellen allerede!
 
Skal høre med legekontoret mitt om jeg har krav på tidlig UL pga sykdommen min, hvis ikke bestiller jeg til uke 8. Men det er hele tre uker til :p Jeg er jo glad i denne lille cellen allerede!

Jeg skjønner godt at man er ivrig, skulle helst ha hatt baby i går :p Men hvis du klarer å vente til minst uke 8 så tror jeg du får se bittelitt mer! Men hvis målet "bare" er hjerteaktivitet så kjør på fra uke 7 ;)
 
I dag er det torsdag 25. september, og du er 6 uker og 5 dager ut i svangerskapet. Det er 33 uker og 5 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

BRYSTENE FORBEREDER SEG TIL Å AMME! Har du merket at det mørke området rundt brystknoppene dine er blitt mørkere? Dette er et ledd i kroppens forberedelser til den dagen barnet skal die ved brystet ditt. Er det ikke utrolig hvor tidlig ute den er?


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



6+5 <3


De vokser i hvertfall og råmelk har jeg hatt siden forrige graviditet, håper ammingen går like fint denne gangen som sist!

Etter jeg fant frem Seabandsene så har formen vært bedre! Jeg kjenner liksom at kvalmen er der i bakgrunnen, men ikke på langt nær like intenst! Hadde kveldsvakt i går og det gikk fint, mye å gjøre på slutten og måtte tilslutt løpe til bussen. Satt og ventet på t-banen og kjente at jeg måtte spy. Ringte mannen og bad han pent om å få meg til å tenke på andre ting. Det roet all spyttet i munn (sorry!!), men den kvalmen gav seg ikke og jeg lå og kjente på den en god stund i natt! Men generelt, så er formen bedre med Seabands!

Vi skal ha hele vennegjengen til mannen på middag på lørdag, vi blir vel 14 stk. Jeg vet det blir veldig koselig, men jeg er bare redd jeg ikke skal være i form! Men vi skal slippe katta ut av sekken så jeg slipper i hvertfall å lyve :p Det blir koselig!

Tiden går liksom plutselig litt fort, samtidig som den ikke kan gå fort nok! Gleder meg veldig til å komme forbi denne fasen!! Men spire i behold!!

Jaja, klokka er 19.50 og jeg gjesper og gjesper og gjesper.... Fasinerende!!:rolleyes:
 
Beundrer dere så for at dere deler det med de rundt dere! Er så redd for at noe skal gå galt jeg, at jeg tørr ikke gjøre det før uke 13. Men det er jo såååå lenge til, jeg vil jo helst fortelle alle det nå :p :p
 
Beundrer dere så for at dere deler det med de rundt dere! Er så redd for at noe skal gå galt jeg, at jeg tørr ikke gjøre det før uke 13. Men det er jo såååå lenge til, jeg vil jo helst fortelle alle det nå :p :p

Jeg opplever at dette med å miste er et stort tabu og det syntes jeg egentlig er litt rart når det er så vanlig! Det ville derfor ha vært veldig unaturlig for oss å ikke dele det om det skulle gå galt også, ergo de ville fått vite det uansett. Et annet par i gjengen har opplevd å miste to ganger og fikk mye støtte. Og det er nettopp det vi kommer til å trenge dersom vi ikke skulle bli foreldre igjen i mai :) Så derfor klarer vi ikke holde på hemmeligheten!! :D

Men det er oss og skjønner at andre velger forskjellig :)
 
her er det msnnen som vil vente.jeg har jo fortalt noen venninner om at jeg har mistet,er jo mest meg det går ut over om man sier det tidlig:) men nå når jeg er usikker på om alt er bra,er det godt at ikke så mange vet..men blir nok å sprekke til en venninne jeg skal bo hos fra søndag,om ul går bra på mandag...sprekker nok uansett tenker jeg
 
I dag er det søndag 28. september, og du er 7 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 33 uker og 2 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

HENDENE FORMES: Armene til embryoet blir lenger og nå får det en tydelig håndplate. Den har ikke fingre enda og ligner litt på en padleåre.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



7+1 <3

HURRA FOR 7 UKER!!!


Jammen har det gått noen dager siden jeg skrev sist, ikke det at det er et mål å skrive hver dag, men dagene har gått fort! Formen er stabil. Kvalm, oppblåst, halsbrann som kommer og går, stikker når jeg reiser meg for fort og til slutt, men absolutt ikke minst - TRØTT!! Jeg er derimot fasinert over det at jeg klarer å "skjerpe" meg når jeg må, på jobb, blant folk osv, men når jeg er hjemme så er jeg så dårlig! I går hadde vi fullt hus og lang dag og jeg hadde trodd jeg skulle kapitulere lenge før jeg gjorde! Men totalen blir jo at jeg var kjempe sliten i dag, men så hadde en kaffeavtale og det gikk fint, men så sitter jeg her hjemme i sofaen og ser på klokka og lurer på om jeg ikke skal køye snart... Ellers så har jeg støtt på Seabandsene! Jeg var så kvalm når jeg la meg i går at jeg endte opp med å sove med de i natt :p

Vi fortalte det til vennegjengen til mannen i går! Veldig koselig!! Det blir så mye mer virkelig når flere vet det og kan glede seg over det med oss!! Vi er heldige som har så mange fine folk rundt oss!! <3

Når det gjelder sengevals så har det vært særdeles lite av etter unnfangelsen. Første gang i dag faktisk, vi hadde jo barnevakt :p Men så fant jeg litt frisk blod da....og det er ikke noe tvil om hvorfor...men liker det fint lite!! Sa det til mannen og, og da sa han at da var det null sengevals frem til fødsel :p Vi får se på det da, men jeg kommer nok ikke til å hoppe på mannen med det første...

Søndagkveld. I morgen er det mandag. Jeg liker mandager!! Ny dag, ny uke, nye muligheter!! :D
 
I dag er det mandag 29. september, og du er 7 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Det er 33 uker og 1 dag igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

RØYKFRI? Klarte du ikke å kutte røyken før du ble gravid? Både barnet og deg selv har alt å tjene på å bli røykfrie så fort som mulig. Be gjerne om hjelp til røykekutt.



~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



7+2 <3


Røykfri ja... Det har jeg vært hele livet!

Dagen i dag begynte litt sånn dagen-der-på. Det har vært en hektisk helg med mye program og det resulterte jo i at jeg var kjempe sliten når jeg stod opp i dag. Selv lillemann sov lengere enn hva han pleier. Tok livet litt med ro før jeg leverte i barnehagen, hadde store planer om å ta fatt med en gang, men øya bare gled igjen of før jeg visste ordet av det hadde det gått et par timer :p Men det var godt! Vi er virkelig dårlig på å ha fri, tiden blir stortsett fylt opp med et eller annet. Men så er det jo så hyggelig og da!! Får bare være litt sliten da :p

Det var to veldig hyggelige brev jeg fikk i dag, den ene i postkassa ute og andre i mailkassa. Begge fra Oslo Universitetssykehus. Den ene bekreftet fødeplass på Ullevål og den andre bekreftet fødeplass på ABC! Det går forsåvidt for det samme. Føder jeg til termin og uten komplikasjoner blir det på ABC, hvis ikke blir det på vanlig fødeavdeling. Og jeg må innrømme at jeg belager meg på å gå langt over termin denne gangen! Heller det enn å bli så skuffa som sist. Men i hvertfall! Fikk også time til ordinær ultralyd!! Torsdag 18.des kl. 08.15 er det vår tur!! Dette er veldig gøy!! :D :D

Ellers så er formen som den har vært, ikke like kvalm, men den er der! Lett halsbrann, oppblåst, treg mage og i dag lever boobsa et liv for seg selv! Varme, ømme og svære! Hvor skal de ende??
 
I dag er det torsdag 2. oktober, og du er 7 uker og 5 dager ut i svangerskapet. Det er 32 uker og 5 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

TAR DU VITAMINTILSKUDD? Du trenger mer vitaminer og mineraler nå som du er gravid, og den lille forsyner seg av dine lagre. Pass på at du ikke tar mer enn anbefalte dagsdoser.



~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



7+5 <3


Jeg tar ikke mer enn Omega 3 og folat altså, men passer på å spise sunt og variert!

Dagen i dag tok kaka i forhold til at kvalmen nådde nye høyder! Den begynte i grunn ganske bra, jeg klarte tilogmed og holde meg våken!! Svigermor ringte meg rett før tolv og sa at hun var hjemme og lurte på om jeg kunne tenke meg å gå en tur med henne da det var så fint vær. Jeg sitter jo hjemme med denne oppgaven og hadde akkurat satt meg opp pga vond rygg, og tenkte at det måtte jo være superfint! Kanskje det tilogmed ville hjelpe litt på energinivået! Vi var ute og gikk i ca 1,5 time, ikke spesielt fort, spiste lunsj på veien og jeg var hjemme igjen kl. 14. På vei inn døra så begynner jeg å bli litt sjelven. Tenker at jeg må bare slappe av litt.... Setter meg på sofaen og blir skikkelig dårlig, brekker meg og løper på do. Men det kommer ikke noe mer. Dette gjør jeg totalt fire ganger de neste timene og når jeg ikke sitter på do ligger jeg i fosterstilling på sofaen og prøver og ikke bevege en finger for da eskalerer kvalmen. Mannen og lillemann kommer hjem og jeg må bare overse de totalt og konsentere meg om å ikke spy på dem. Grusomt!!

Det gir seg litt og jeg får akutt lyst på pøler og potetstappe til middag. (Ja, du leste riktig). Jeg visste jeg hadde pølser i fryseren og spør om mannen gidder og lage det istedet for det som er planlagt. Da presterer han å si at nei, de pølsene ble spist opp forrige uke... WHAT?!?!!! Total meltdown!!! Lang historie gjort kort - mannen gikk i butikken og kjøpte pølser, turte sikkert ikke å gjøre noe annet:oops:

Så frem til nå har jeg ligget vannrett og merker en bedring først nå. Men det derre med at frisk luft alltid før godt er bare tull!! :p
 
I dag er det fredag 3. oktober, og du er 7 uker og 6 dager ut i svangerskapet. Det er 32 uker og 4 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.
EMBRYOET VOKSER: Hodeomkretsen øker, kroppen blir lengre og hånden begynner å få fingre!


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



7+6 <3


Lille, store, nurket <3

Dagen i dag begynte ganske grei. Nesten ikke kvalm, drakk mye vann og spiste godt. Men den duppen var ikke til å unngå, når jeg våkna fra den så var jeg megakvalm! Rakk å komme meg på do og da kom jo alt jeg hadde vært så flink til å få ned, opp igjen. Og beklager detaljene, men jeg brakk meg så mange ganger og så kraftig at det kom blod på slutten. Når man får skal, så er det greit å gjøre det ordentlig :p MEN, etter det så har jeg følt meg så utrolig mye bedre! Slappere, men ikke så kvalm (tørr egentlig ikke si dette høyt i frykt for å jinxe det :p) og i kveld blir det taco og det gleder jeg meg faktisk til!! Hurra!! Denne uka har i grunn gått fort og det er helt nydelig!! 4 uker og 1 dag til 12+0!! :D

God helg til deg som leser dette!!
 
I dag er det søndag 5. oktober, og du er 8 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 32 uker og 2 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

SEX: Noen er redde for å ha sex i svangerskapet. Redselen kan like gjerne være hos far som hos mor. Dere skal vite at i et normalt svangerskap så er sex helt ufarlig.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~


8+1 <3

HURRA FOR 8 UKER!!

Sex?? Hva var det igjen??? De første par ukene etter positiv test var jeg så trøtt og sliten og uten noe lyst what so ever! Så var jeg plutselig uthvilt en søndagsmorgen...men så kom det litt blodtilblandet slim, og da ville hverken jeg eller mannen... Så det var mitt sexliv!

Jeg er litt sliten om dag, sliten på en annen måte enn bare trøtt. Psykisk sliten. I går kveld hadde jeg litt problemer med å se fremover, jeg har vært så dårlig og vært så lite tilstede for gutta mine at jeg slet litt med å se gleden i dette her. Men det er nok helt vanlig det også... Det henger nok også litt med at det er så mange som har mistet her inne på mai - hva i all verden har jeg gjort for å kunne klare og komme meg helt til mai med baby i magen?? Ergo, jeg må jo miste jeg og! Og når jeg først skal miste så er det griseirriterende og bruke så mye tid på å være så dårlig!! Haff!! Det går vel over....for en håpe :p Gleder meg bare til jeg kan få bekreftelser i form av hjertelyd, bevegelser.... Føler bare så lenge til!!!
 
Huff, ser du er dårlig også! Vanskelig å se noe positivt i dette, når det står på som verst.. :-( Kommer du deg på jobb/skole?
 
Huff, ser du er dårlig også! Vanskelig å se noe positivt i dette, når det står på som verst.. :-( Kommer du deg på jobb/skole?

Nå er det jo sånn at jeg sitter hjemme og skriver fordypningsoppgave så jeg disponerer tiden min selv. Men det er vanskelig noen ganger! Jobber 1-2 dager annen hver uke ca og det går på et vis... Det som er så rart er at jeg klarer og "oppføre" meg når jeg er på jobb, kvalm ja, men ikke på samme måte...men til gjengjeld så er jeg helt skutt når jeg kommer hjem!!

Hvordan er formen din??
 
Nå er det jo sånn at jeg sitter hjemme og skriver fordypningsoppgave så jeg disponerer tiden min selv. Men det er vanskelig noen ganger! Jobber 1-2 dager annen hver uke ca og det går på et vis... Det som er så rart er at jeg klarer og "oppføre" meg når jeg er på jobb, kvalm ja, men ikke på samme måte...men til gjengjeld så er jeg helt skutt når jeg kommer hjem!!

Hvordan er formen din??

Akkurat det samme her. Formen min er på bånn. Hver morgen jeg våkner, har jeg bare lyst til å grine :p Er veldig kvalm og uggen på jobb, men får bare trave på toalettet og kaste opp, og skjerpe meg innimellom..

Skjønner at det er like vanskelig når du sitter hjemme, da er jo det mye mer fristende og bare pakke seg under dyna og synes synd på seg selv. Synes jeg da :p
 
Back
Topp