3år, men enda ikke gravid!

FrkNordby93

Forelsket i forumet
Jepp! Nå har vi prøvd i 3år.. og enda så går det ikke.. Har nå begynt å slanke meg for å øke sjansene for å bli gravid, lever på 1500 - 1800kcal om dagen, og alt gått ned 2 kg på 2 uker, men jeg trenger tips til sunn mat eventuelt lunsj, mellommåltider o.l! :)
 
Velkommen tilbake til forumet :)
Holder på med vektnedgang selv for å øke sjansene.
Jeg spiser mye knekkebrød med div pålegg, salat til lunsj er godt. Fikk dilla en periode å ta en tortilla lefse, fylle den med ost, skinke, salat, agurk og chilli. Legg det på halve lefsa og brett den i to og så delte jeg det i to "trekanter". Mellommåltider kan være gulrot, frukt, småtomater, snack paprika f.eks.
Jeg har meldt meg på Fitfocus på FB og har fått mange ideer til alle måltidene der.

Det finnes et underforum under Helse og velvære som heter Sunn livstil/slanking/trening. Kanskje det er litt mer tips der med forslag til hva man kan spise :)
 
Last edited:
Ja, jeg merker også at magesekken krymper, og at jeg ikke orker så mye mat som jeg har gjort :) Viste seg at jeg hadde Binge Eating Disorder - og foreløpig er den under god kontroll! :)

Takker for tips :D Foreløpig har jeg dilla på yoghurt, havregrøt og grovt brød med litt pålegg og jeg har kuttet helt ut brus og godteri! Har snart gått 3 uker uten godteri og brus! :) Drikker kun vann og litt melk :)
 
Lurt å kutte brus ja, og drikke lettbrus hvis du skal kose deg :)

Jeg er ikke så veldig kreativ når det gjelder frokost og lunsj.

Men rugsprø og knekkebrød med pålegg og masse grønnsaker er jo godt.
Fylle speltlomper med pålegg og grønnsaker(pakk inn i folie så kan du spise det som en rullekebab til lunsj feks).
Speltlompepizza
Smoothie(veldig mettende, men fort gjort å få en del kalorier oppi også, så der bør du være bevisst på hva du putter i).
Grønnsaker og dip
Mager vaniljekesam og bær/frukt

Velkommen hit og masse lykke til med både vektnedgang og babylaging! Høres ut som du er på god vei :)
 
Ja, jeg merker også at magesekken krymper, og at jeg ikke orker så mye mat som jeg har gjort :) Viste seg at jeg hadde Binge Eating Disorder - og foreløpig er den under god kontroll! :)

Takker for tips :D Foreløpig har jeg dilla på yoghurt, havregrøt og grovt brød med litt pålegg og jeg har kuttet helt ut brus og godteri! Har snart gått 3 uker uten godteri og brus! :) Drikker kun vann og litt melk :)
Så flink du er da uten godteri og brus så lenge :) Er med på slankekrigen her på forumet så holder meg unna snop søndag til torsdag og så spiser jeg litt i helgene.
Veldig greit å spise seg ned og magesekken krymper litt så man blir fortere mett. Heller ta noen mellommåltider.
 
Back
Topp