2 vil bli 3

Hei igjen dagboka mi :)
Har begyndt å komme meg etter operasjonrn nå. Var innlagt fra tirsdag til lørdag i påska. Ble ikke operert før onsdagen da de først trodde det var noe med eggstokkene på tirsdsgen mtp at smertene da var på venstre side i eggstokkområde og jeg var under hormonstimulering(men de fant ikke noe galt på eggstokkene, kun flere follikler i vekst som forventet). Så var der til observasjon til onsdag og da hadde smertene flytta seg til høyre side/"rett plass" i forhold til blindtarmen og fikk da raskt konstantert hva årsaken var.
Der og da føltes det veldig tungt å få beskjed om at forsøket vi var i gang med ble avbrutt når vi var såååå nærme. Hadde jo gått på nesespray i over en mnd og var på sprøytedag 4. Bare å rykke tilbake til start. Fikk liksom ikke noe valg. Rein og skjær uflaks rett og slett. Men nå er jeg heldigvis ved bedre mot. Har ikke hatt så mye tid til å tenke på det etter operasjonen pga har vært dårlig med kvalme og smerter.

Men nå er jeg såppass bra form igjen at jeg ville skrive noen ord her inne [emoji4] hurra for at jeg aldri kan oppleve det samme igjen [emoji23][emoji122]

Fikk blødning forrige en uke etter avsluttet sprøyte og nesespray. Har snakka med trondheim og pga at de tar ferie i juli så blir det ikke noe før etter sommerferien. Er foreløbig satt opp i uke 33(14-20aug), så føler ikke at det er så lenge til til tross for at det ikke ble før sommeren som jeg først hadde håpa på.

Det positive: Da er jeg helt ferdig grodd osv etter blindtarmoperasjonen. Vi(jeg) får ha helt fri for hormoner frem til midt i juli. Får noen prøve-selv-måneder og kan ha en fin vår/sommer uten å tenke på at jeg ikke kan sånn og slik pga prøverørsbehandlinga.
Det negative: ventetiden til vi får et barn blir lenger.
 
Så bra at du er i gang igjen snart[emoji3][emoji3][emoji3]
 
Nyter sommerværet og turnusfri. Gått fine fjellturer, prøver å stresse ned og fylle på d-vit-lagrene så jeg er klar til august.
Sprayer uten bivirkninger enn så lenge [emoji295]️[emoji41] bank i bordet [emoji87]
c64ba8c3313e7893f46c9d9b3b6335ee.jpg
 
Hurra for mensen! Da er vi i rute og klar til oppstart med sprøyter på onsdag! Under en uke igjen til sprøytestart [emoji122][emoji7]

3a3e8213319e2e0d9f9604489891d8bd.jpg

Hurra[emoji3][emoji3]
 
Sprøytedag 6. Nettopp vært hos akupunktøren og føler meg i fin form. Kjenner kaaaanskje noe i eggstokkområdene, men det kan være innbilning
En ting som er positivt er at huden min har blitt mye finere. Har ikke vært så veldig plaget med kviser de senere prene, men har brukt å hanoen få hele tiden. Men helt siden jeg ble nedregulert(kanskje litt før også?) så har jeg bare hatt en(!) kvise totaltsett. [emoji106] Kan hende det er pga alle de forskjellige vitaminene jeg tar også. Men føler meg mer i balanse om man kan si det slik. Håper det lover bra for de neste ukene
 
Last edited:
Sprøytedag 6. Nettopp vært hos akupunktøren og føler meg i fin form. Kjenner kaaaanskje noe i eggstokkområdene, men det kan være innbilning.
En ting som er positivt er at huden min har blitt mye finere. Har ikke vært så veldig plaget med kviser, men helt siden jeg ble nedregulert(kanskje llitt før også?) så har jeg bare hatt en kvise [emoji106] kan hende det er pga alle de forskjellige vitaminene jeg tar også. Men føler meg mer i balanse om man kan si det slik. Håper det lover bra for de neste ukene

Så bra[emoji173]️[emoji173]️ når skal du på kontroll? Gleder meg til hormoner igjen jeg også, gjør underverker for huden min[emoji23][emoji23]
 
Ja, det er herlig [emoji38] håper det varer for alltid! Kontroll på fredag. Spent på å se hvordan jeg responderer på lang protokoll og annen type sprøyte. Var snakk om at jeg skulle prøve pregnyl istedenfor ovitrelle, men ser at det foreløbig står ovitrelle i papirene fra sykepleierne. Skal spørre gynekologen på fredag tror jeg :) er litt gira på å prøve noe annet enn ovitrelle kjenner jeg :)
Spennende med oppstart for deg snart! Nesten likt igjen vi da [emoji106] [emoji4] skal du ha lang eller kort? Og hvilken uke er du satt opp?
 
Last edited:
Ja, det er herlig [emoji38] håper det varer for alltid! Kontroll på fredag. Spent på å se hvordan jeg responderer på lang protokoll og annen type sprøyte. Var snakk om at jeg skulle prøve pregnyl istedenfor ovitrelle, men ser at det foreløbog står ovitrelle i papirene fra sykepleierne. Skal spørre gynekologen på fredag tror jeg :) er litt gira på å prøve noe annet enn ovitrelle kjenner jeg :)
Spennende med oppstart for deg snart! Nesten likt igjen vi da [emoji106] [emoji4] skal du ha lang eller kort? Og hvilken uke er du satt opp?

Bare hør med dem, sikkert ikke noe problem å bytte[emoji5]

Jeg skal ha andre fryseforsøk, samme dose på tablettene som sist[emoji5] de satte meg opp for innsett i uke 36, men det tror jeg blir litt sent! Må høre med dem.. EL kom litt tidligere enn antatt, så da blir oppstart med hormoner tidligere også! Forrige runde hadde jeg innsett dag 21, kunne hatt på dag 20!
 
Ultralyd overstått! :) Alltid like spennende.. Fornøyd med resultatet. Skal stimuleres litt lenger denne gangen i håp om å få ut flere egg. Så ny type eggløsningssprøyte; pregnyl 10000ie. Mye nytt, håper det gir uttelling. Det håpet, det håpet [emoji173]️[emoji173]️ Uttak på tirsdag


dd750008bf64d912f43f2d1de82c8542.jpg
 
Ømme bryster, sensitive nipler på 2-3dagen nå og det tøyelige eggløsningssslimet som jeg har hatt siden tidlig på sprøytene har ikke vært her siden rett før jeg satte eggløsningssprøyta i går er borte. Nervøs for uttaket i morgen tidlig jeg.
 
Ømme bryster, sensitive nipler på 2-3dagen nå og det tøyelige eggløsningssslimet som jeg har hatt siden tidlig på sprøytene har ikke vært her siden rett før jeg satte eggløsningssprøyta i går er borte. Nervøs for uttaket i morgen tidlig jeg.

Kommer til å gå så fint[emoji5][emoji5] masse lykke til![emoji173]️
 
Lykke til!!
 
9 egg [emoji173]️ alle mine bekymringer var forgjeves heldigvis. En berg og dalbane-morgen. Heldigvis endte den på topp[emoji4]

Fantastisk[emoji173]️[emoji173]️ gratulerer[emoji5] håper du ikke får noen telefon[emoji6][emoji6]
 
Takk [emoji4] tror ikke det har gått opp for meg enda. Tenk.. tredobling fra sist gang. Og nå skal de gjøre icsi på alle. Her krysser vi hva vi kan for å ikke få telefon
 
Takk [emoji4] tror ikke det har gått opp for meg enda. Tenk.. tredobling fra sist gang. Og nå skal de gjøre icsi på alle. Her krysser vi hva vi kan for å ikke få telefon

Det er jo helt supert[emoji5][emoji5] hadde jo vært gull å fått noen på frys, kjekt med back-up[emoji1303] blitt igjen i Trondheim eller?
 
Back
Topp