2 vil bli 3

Xa-88

Betatt av forumet
Kvinne(meg) 30 år i 2018.
Mann 33år i 2018.

Påske 2014: Prøvestart!

Vår 2015: Kontaktet fastlege pga lange sykluser 36-46dg og uteblitt graviditet. Henviste videre til gynekolog. Utredning med normale blodprøver på meg bortsett fra TSH i grensenivå, men siden jeg var symptomløs mtp lavt stoffskifte(subklinisk hypothyreose) så mente gynekologen min her jeg bor at det ikke det skulle ha noe å si.
Påvist eggløsning via blodprøver.
Mannen hadde motilitet 1-2 (der 3-4 var normalomrråde), ellers bra prøve.

Oktober 15: Gravid etter første syklus med Femar 2,5mg. Den ga den gang 28dg syklus. En uke i lykkerus. Mista 5+2.
Flere sykluser i 2016: Femar(prøvd fra 2,5mg og opp til 10mg dgl) uten like bra effekt, sykluser 30-45dg. Positiv EL-tester, men ingen klaff.

Mai 2016: Kort regime med Puregon, Orgalutran og Ovitrelle. St. Olavs for icsi, sædprøve der normal så ble bestemt at ivf var bra nok. Telte 11 store fine folikler, men null egg ved uttak. Avbrutt forsøk.

Høst 2016: Gyn ved St.Olavs mente at min TSH som lå i grenseland for lavt stoffskifte kunne spille inn. Starta Levaxin for å få TSH til 0,5-1,5.

Februar 2017: Menopur 150ie i 8dager, orgalutran i 5dager og Ovitrelle på kvelden lørdag 4.feb. UL på sprøytedag 8 viste 8-10follikler pr side, totalt 10 av disse var 16-18mm. Slimhinne 9,8mm.
3egg ut(2 etter skyll og 1på vanlig aspirasjon). 1 befrukta med vanlig ivf, men feil befrukta. Avbrutt forsøk.

Mars/april 2017: Lang protokoll m/ synarela fra 8mars, gonal-f 125iu fra 9april. Avbrutt 12april pga akutt apendicitt med peritonitt.

August 2017: Lang protokoll m/ synarela fra 14juli-12aug, gonal-f 125iu fra 2-12august, 10000ie pregnyl 13aug. UL på sprøytedag 10=11august. Uttak 15aug. Gått til akupunktur siden mai og hadde litt ekstra før innsett. I tillegg tatt ovarium d3 dråper (homeopatmedisin), sink, betakaroten, folat, b- d- og e-vitamin etterfaling fra akupunktør.
Fikk ut 9egg, 8 av de modne(alle bortsett fra 1 kom ut etter skyll). ICSI på alle, 8befrukta. Innsett av 4-delt egg. Negativt ferskforsøk [emoji107] 3 blasto på frys❄️❄️❄️

Oktober/november-17: Fryseforsøk, avbrutt pga funn av cin 3 og hpv-16 på celleprøve. Konisert i januar, kontrollcelleprøve+hpv-test i mai med negative prøver. Funn av cyste 24,5mm ve eggstokk.

August-18: Fryseforsøk. Ingen cyste ved kontroll CD5, slimhinne da 4mm, CD14 - 6,5mm. CD19 7,4mm. FER❄️ blastocyst 6/9. POSITIV 12/9:Heartpink tok scratching i lutealfasen i syklusen før frys. Albyl-e 75mg og prednisolon 5mg en uke før innsett. Babyklister fra et par dager før innsett og til fem dager etter innsett(ville optimalt gått lenger på denne, men tomt i flaska). Fra dagen før innsett til en uke etterpå spiste jeg 1/4 ananas + 3-4 paranøtter og drakk et glass granateplejuice om dagen.
Resulterte i vår nydelige gutt født 1 juni 2019. 3610g og 51,5cm. 8 dager over termin, spontan vannlating 04:30 natt til fredag. Lite action frem til 22:30 fredag, ble innlagt og han var ute 11:40 lørdag. Smertelindring: epidural siste 3-4timer. 1 klipp, ingen rift.

13 oktober 2020: FER blasto. Gravid og fødte vår nydelige jente 15 juli 2021. 4030g og 53cm. Igangsatt 11 dager over termin. Først med ballongkateter som datt ut etter 1time, deretter intravenøs oxytocin. Smertelindring: steril vann sprøyter subkutant(ingen effekt), ellers ingenting. Opplevde denne fødselen som vondere. Rift grad 2 og rift i det gamle klippet.
 
Last edited:
Velkommen til oss :)

Dere har vært igjennom litt av en reise dere også! Håper forsøket deres nå gir full klaff :)
 
Velkommen hit og lykke til :)
 
Velkommen hit og masse lykke til [emoji4][emoji169]
 
Kjenner godt den Orgalutransprøyta altså. Klør og hovner opp med det samme, varer ca en times tid. Hva gjør man ikke for å få ønsket oppfyllt [emoji123][emoji4]
Grugleder meg til ul i morgen kl 9:30!
 
Last edited:
Ul viste 8-10 folikler på hver side. Totalt ca 10 av disse så ut til å være store nok(16-18mm) til at det blir uttak på mandag. Livmorslimhinne på 9,8mm. Eggløsningssprøyta blir satt på lørdagskvelden [emoji85][emoji87]
Bestilt hotell og fly, så nå er vi klar! [emoji16]
 
Last edited:
Ul viste 8-10 folikler på hver side. Totalt ca 10 av disse så ut til å være store nok(16-18mm) til at det blir uttak på mandag. Livmorslumhinne på 9,8cm. Eggløsningssprøyta blir satt på lørdagskvelden [emoji85][emoji87]
Bestilt hotell og fly, så nå er vi klar! [emoji16]

Så spennende!
Det kan være at flere av disse eggene skyter fart i løpet av helgen også, det gjorde det for meg. Fra UL på en fredag hvor de antok 6 egg til uttak på mandagen etter hvor de tok ut 18 ;)
Masse lykke til! :)
 
Så spennende!
Det kan være at flere av disse eggene skyter fart i løpet av helgen også, det gjorde det for meg. Fra UL på en fredag hvor de antok 6 egg til uttak på mandagen etter hvor de tok ut 18 ;)
Masse lykke til! :)
Oj! Det visste jeg ikke at var en mulighet. Trodde de vokste helt jevnt og trutt. Lov å håpe på kaaaanskje et par til da [emoji7]
 
Oj! Det visste jeg ikke at var en mulighet. Trodde de vokste helt jevnt og trutt. Lov å håpe på kaaaanskje et par til da [emoji7]

Det er eggløsningssprøyten som setter fart på det hele på slutten, så fullt mulig det blir en god fangst der altså :)
 
9d33eb70c585f2f227d98a781fede749.jpg

Pos eggløsningstest 10,5t etter ovitrelle, og da gjenstår enda 25,5t til uttak.
Sånn rent teoretisk, kan eggløsningen skje av seg selv før man kommer til klinikken for uttak?
Hvor tidlig får andre positiv eggløsningstest? Kanskje det er bare dumt av meg å teste etter det, men gjorde ikke det sist gang da de ikke fant noen egg(11tomme folllikkler kun) hos meg, så tenkte kanskje ikke ovitrellen hadde virka på meg. Og kan egget komme seg ut av follikklen uten at follikkelen går i stykker? Altså, når de ser på ul rett før uttak at der er ca samme mengde follikler som ved ul for noen dager siden så vet de ivertfall at eggene ikke har forlatt "åstedet" ennå?
Mange spørsmål tidlig på en søndagsmorgen [emoji28]
I morgen er det jo mandag! [emoji87]Reiser til Trondheim i kveld [emoji574] Hurra for at flystreiken ble avblåst [emoji16]
 
Da er mannen inne for å avlegge sin prøve. Syns egentlig litt synd på alle mannfolkene som må være med på den karusellen her også. Kan ikke være så lett å prestere på kommando på den fronten [emoji23] uff og uff.
Jeg har fått vival og kjenner den begynner å virke så skuldrene blir litt lavere før vi skal inn.
Det går som det går, ingenting mer vi kan gjøre per nå. Men samtidig så hadde vært så deilig å fått komme et steg lenger enn sist..
 
Lykke til :)
 
3 egg ut. Hadde håpt på mer, men det er jo 3 egg mer enn sist! :) De var litt forundra over å finne så få de som jobber her også mtp antall follikkler og størrelsen på dem. Menmen, alt i alt bedre enn sist [emoji106]
 
Håper et av de er gullegget :)
 
Blir gal av å vente på at de ikke ringer [emoji54] vil så gjerne vite hvordan det står til.
Skulle ønske jeg hadde visst om det er faste tidspunkt de ser på utviklinga til eggene. Så kanskje jeg hadde visst ca når de evt ville ringe. Og om det er noen som følger med på dem etter kl 16,, eller om jeg kan senke skuldrene litt, for da kommer jeg uansett ikke til å få vite noe før imorgentidlig..?
Så mange spørsmål og tanker, men ingen svar å finne må vel bare vente..
 
Back
Topp