+2 på proteiner

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Jeg har i en ukes tid nå ligget rett ut med magesmerter og diare. Er på bedringens vei nå og må bare trene opp magen for ordentlig mat igjen.

Var hos legen i går fordi jeg var litt bekymret for lille i magen, og urinprøve viste da +2 på protein. Blodtrykket var fint og jeg kjenner godt med liv og fikk høre hjertelyden til lille.

Men legen ville ikke gjøre noe mer med urinprøven og neste time hos han er uti desember. Han sa heller ikke noe om hva årsaken kunne være når jeg spurte.

Bør jeg kontrollere dette iløpet av noen dager? Og kan det ha sammenheng med at jeg nå har vært syk en uke?

Er 20 uker på vei.
 
Last edited:
Hei!

I utgangspunktet ser en på protein sammen med andre parametre som blodtrykk, hevelser og hodepine, det vi da ser etter er fare for svangerskaps forgiftning. Da du er i uke 20 er det liten sannsynlighet for det. Men skulle du plutselig får sterk hodepine, plutselig mer hevelse i kroppen ville jeg ikke ventet med å dra til lege.
I utgangspunktet synes jeg det er litt merkelig at han ikke ønsket å se deg igjen før i desember, og ikke ønsker en kontroll om en uke for å se at alt har normalisert seg etter du har vert syk.

Anbefaler deg å be om en kontroll om noen dager, for å få bekreftelse på at alt er normalt. Merker du mindre liv elelr du blir dårligere ring sykehuset:)

Masse lykke til og god bedring.
 
Takk for svar :)

Syns generelt ikke jeg får så mye ut av timene der, så tenker jeg egentlig kun vil gå til jordmor fremover. Tar en tur dit til uka :)
 
Back
Topp