2-årskontroll

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg ringte helsestasjonen idag og spurte om å komme på kontroll. Det er vanlig her å gjøre det når de er 2 år og 3 måneder, men man kunne få tidligere om ønskelig.
Da blir det uten lege da, så vi kan få ny kontroll med lege. Legen gjør ikke akkurat mye, så det er det ikke nøye akkurat.
Vi har jo vært hos fastlegen flere ganger i det siste.

Når har dere 2 års kontroll?
 
Ikke fått innkalling enda, men tror det er vanlig å ha den når de er 2 år og 2-3 mnd :)
 
Vi skal 18/3!
 
Bruker de sånn språkskjema hos dere også? Her har vi fått i posten hvor vi skal krysse av hvilke ord vi har hørt henne si.

Nei, har lest de ikke gjør noe med språket før de er 3 år. Siden hun er tospråklig er hun litt tregere med språk enn andre 2 åringer. Tror legen bare måler og veier egentlig...
 
Skal i midten av april og fått skjema for språket. Barnehagen sier han er helt normal språkmessig, så bekymrer meg ikke :) Hvor store er deres toåringer nå? Er veldig spent på lengden :)
 
Har ikke fått time til kontroll men han var 89 cm og 13.4 kg da jeg målte på 2 årsdagen :)
 
Min var 82 cm og 9.9kg. Vokst lite i lengden.
 
Min 2 åring er ca 98 cm og 16 kg. Fikk time i posten til kontroll. Selvfølgelig på samme dag som jeg blir satt igang med lillebror:p
 
Her blir det ikke kontroll før i mai/juni. I grunn greit siden lillebror kan komme når som helst nå:)
 
82 cm og 11.6 kg
 
86 cm og 12 kg.
Det var en ganske lettvinn kontroll, hun bare lekte litt og prata med helsesøster. Legen stilte noen spørsmål om barnet og lytta på henne.
Dem har nok trente øyne og ser raskt om det er avvik i utviklingen.
Her synes i hvert fall jenta vår at det var stor stas å være hos legen :)
 
Vi har plutselig fått innkalling til kontroll på tirsdag, så da er det bare å satse på at lillebror ikke vil ut før det;)
 
Her er han 90cm og 13 kg. Vi hadde ny helsesøster i dag og de kom godt overens. Skravlet og lekte:)
 
Her er han 90cm og 13 kg. Vi hadde ny helsesøster i dag og de kom godt overens. Skravlet og lekte:)
Vi har også fått ny helsesøster. Tror kanskje jeg liker henne bedre enn forrige:)
 
Back
Topp