.

Apoteket kan ikke gi deg annet enn legen skrev på resepten, det har de i hvert fall sagt til meg før. Men finnes det legemiddelet i 2 varianter i samme grad, altså kapsel og tablett og legen skrev at du skulle ta 1/2 eller 30, så bør det gå selv om han skrev kapsel. Eller så blir det legevakta eller vente til mandag.
 
Jeg tror ikke at apoteket har mulighet til å bytte medusin du allerede har fått utlevert, fordi de ikke har lov å selge de igjen.
Men om du har flere uttak på resepten kan du omtrent garantert få hentet de ut i ett slikt format som passer til behandlingsregimet dere har planlagt.
 
Nei, de bytter ikke når pakningen er åpnet, fant ikke info i farten men har lest det før. Du kan evt ta kapslene med deg på apoteket og høre med dem.
 
Jeg har flere uttak på resepten, men tenkte å levere de jeg har tatt ut likevel. Legevakten er ikke ett alternativ, da får jeg heller klare meg gjennom helgen [emoji28]
 
Apoteket kan ikke ta legemidler i retur, du kan selvfølgelig levere det til destruksjon, men ikke i bytte ned.

Veldig merkelig at legen har skrevet ut kapsel som ikke kan deles...
Hvis legemidlet finnes i 30 mg og det står på 60 mg-resepten at tabletten kan deles, så kan apoteket levere ut 30 mg.
 
Back
Topp