Høres spennende ut[emoji4] masse lykke til! Både med kuren og prøvingen[emoji4]
 
Bra at du får oppfølging av sykehuset, og det er det jo uansett kur når en skal ned mye :)
Masse lykke til ❤️
Hva går knekkebrødkuren ut på?
 
Knekkebrødkuren er underkant av 1200 kcal per dag, med utgangspunkt i grove knekkebrød med magert pålegg og et glass melk/i youplait yoghurt til frokost, lunsj og kveldsmat, og mager middag til ca 350-400 kcal per dag. Frokost, lunsj og kvelds skal være ca 250 kcal per måltid. I tillegg til dette skal det være en frukt og fri mengde grønnsaker. Drikke er minst 1,5 liter per dag, da uten sukker, typ vann, farris, lettsaft, kalorifri brus eller kaffe/te uten melk og sukker. Det er minimalt med sukker og tilsatt fett, og man skal velge grove typer korn og karbohydrater. Kjøtt skal være magert og i tilmålt mengde, som kokt fisk, kyllingbryst eller magert kjøtt fra svin eller okse.

Det jeg liker med denne kuren, er at det er vanlig mat, og ikke masse ting man må på helsekost for å kjøpe.

Jeg har fått mål om å gå ned til 107 kg i løpet av mai, og håper så klart at det skal gå bra.

Kjekt med "skikkelig" mat ja. Jeg er ikke spesielt fan av kurer der man bruker barer eller shaker, men redusert kaloriinntak med vanlig mat liker jeg.
Jeg foretrekker lavkarbo selv, men det er fordi kroppen min fungerer så bra på det. Slikt er jo individuelt :)
Akkurat nå har jeg fokus på sunt kosthold og trening, og ikke stor vektnedgang pga amming. Men jeg synes at ditt kosthold virker interessant, så kanskje jeg finner inspirasjon der :) Alltid kjekt med ny inspirasjon :)
 
Back
Topp