18 mnd kontroll

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
hei alle sammen, dere som vet - er det vanlig med 18 mndr kontroll? Her har jeg bare fått beskjed om at hun skulle på kontroll ved 2 år?
 
Nei det er ikke vanlige med 18 mnd kontroll. Neste er 2-års kontrollen som du har fått beskjed om. Men dersom det er noe spesielt du er urolig eller bekymret for, eller noe du lurer på, kan du selvsagt be om en ekstra kontroll utenom de faste kontrollene. Men det er ingen rutinekontroll mellom 15 mnd og 2 år.

Dersom man på et eller annet tidspunkt avdekker noe som krever ekstra oppfølging, eller barnet har noen form for spesielle behov, settes det nok opp ekstra kontroller.
 
Det vet jeg ikke,men vi skal ha det - helsesøster som satte oss opp. Men det er antakelig fordi vi har ny helsesøster,så hun vil bli litt kjent med oss :)
 
Vi fikk tilbud om 18-mndkontroll med takket i utgangspunktet nei. Skulle evt ta kontakt med hs hvis vi følte for en kontroll likevel

Tror vår neste kontroll blir i mai eller juni.. Satte timen litt tidligere enn akkurat 2 år, mest fordi vi skal slippe å styre med det midt oppi at julibabyen kommer.
 
Gis kun tilbud om 18 mnd kontroll dersom det er ledig kapasitet, ellers er det 2 års kontrollen som er det neste.
 
Som jeg skrev tidligere i denne tråden takket vi nei til 18-mndkontroll, men på fredagen fikk vi brev med innkalling til kontroll nå i mars likevel :p
 
Back
Topp