17mai-de små(inspirert)

Lillemor skal ha en hjemmestrikket trønderbunad, med sølv og alt :)

Storebror skal enten ha festdrakt om den fremdeles passer, hvis ikke blir det dressbukse og skjorte og vest.. :)
 
Junior har brukt å ha en eller annen form form bunad/festdrakt. I år blir det imidlertid en mørk blå eller svart bukse og bomullsgenser i blåtoner som min mor har strikket til ham. Genseren er ikke typisk bunadsinspirert, men har et vakkert stjernemønster og sånne fine sølvknapper som bunadene har og jeg synes den er nydelig.... :-D
 
Vet ikke ennå.. Har ikke engang sjekka om bunaden fra i fjor passer ennå jeg. Kanskje på tide å begynne å tenke på det også... ;)

Noe sier meg at pyntinga blir en kamp, han hater å pynte seg...
 
Jenta på 4 år skal ha bunad hvis noen av arvebunadene passer, hvis ikke tror jeg vi går for kjole i år (orker ikke bruke masse penger på en bunad da vi ikke har noen andre selskap i år og det er snakk om bruk i 1-2 timer).

Gutten på 6 uker blir nok kledd i pen body og ensfarget bukse med strikkejakke. Regner med at han mest befinner seg under et teppe i vogna. Så får heller slå til med flagg og 17.mai sløyfe på vogna.
 
Har også kjøpt matrosdress, ser lik ut som din :) har ikke kjøpt sko til da han ikke går. Mørke skinntøfler kanskje.

Okei:) Matrosdress er så fint syns jeg:D Han går ikke her heller, han var 6mnd i går. Har tenkt på mørke tøfler selv. Vet ikke hvor man finner noe som kunne passet til jeg?:)
 
Junior har brukt å ha en eller annen form form bunad/festdrakt. I år blir det imidlertid en mørk blå eller svart bukse og bomullsgenser i blåtoner som min mor har strikket til ham. Genseren er ikke typisk bunadsinspirert, men har et vakkert stjernemønster og sånne fine sølvknapper som bunadene har og jeg synes den er nydelig.... :-D

Høres nydelig ut også:D
 
Okei:) Matrosdress er så fint syns jeg:D Han går ikke her heller, han var 6mnd i går. Har tenkt på mørke tøfler selv. Vet ikke hvor man finner noe som kunne passet til jeg?:)
Skinn tøfler har de på babyshop og barnas hus; Lit usikker på om de har ensfargede da.
Jentene mine har festdrakter beg to som de skal ha på seg.
 
Skinn tøfler har de på babyshop og barnas hus; Lit usikker på om de har ensfargede da.
Jentene mine har festdrakter beg to som de skal ha på seg.

Ok,takk for tips. Jeg får sjekke litt rundt:) Har sett masse skinntøfler rundt om,men som regel er det en figur eller motiv på fremme. Går jo med litt tykkere mørkere sokker også,om vi ikke får tak i:)
 
Vi har en drakt som er bunadinspirert, men jeg tror den er for stor til henne enda.
Hvis det ikke blir den blir det penkjole :)
 
Festdrakt med med blå overdel. Har også kyse til. Håper bare været holder seg så det er mulig å se den i vogna


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ok,takk for tips. Jeg får sjekke litt rundt:) Har sett masse skinntøfler rundt om,men som regel er det en figur eller motiv på fremme. Går jo med litt tykkere mørkere sokker også,om vi ikke får tak i:)
Før junior begynte å gå selv brukte jeg ofte bare ullsokker (har en mor som er strikkedame, så han hadde et fint utvalg i farger på "luggene"), og jeg syntes i alle fall at det fungerte veldig greit og også at det så helt greit ut.... :)
 
Prøvde pen dressen i går, den passa ikke. Så må nok ut til helgen å kjøpe nytt. Må se om det blir ny dress eller festdrakt :)
 
Back
Topp