17. mai, klær

*LillMi*

Gift med forumet
Hva skal barna deres ha på seg på 17. mai?

Her vil  jeg egentlig at han skal ha bunad, men må prioritere pengene litt bedre enn det i år, så dropper bunaden.

Hva skal dere ha på dere?
*krysser fingrene for at jeg klarer å få på meg bunaden*
 
Jeg har bunad, men den blir ikke brukt i år (sølvet må av og renses hos gullsmed) - så jeg vet ikke! Siste sjanse til å finne noe på mandag.... :S

Emilie skal ha på seg et rødt/blomstrete sett  (topp/bukse) med en tilhørende tunika. Finklær hun fikk til fødselsdagen sin. Jeg gidder ikke å bruke penger på en bunad/drakt som bare blir brukt den ene gangen, og penkjoler bruker vi sjeldent (så det har jeg ikke brukt tid på å lete etter).

Vi skal muligens se barnetoget, og grille hos svigermor rundt middagstider :)
 
Guttungen her skal nok ha på bunaden sin. Tror den samme som han brukte i fjord passer i år også. :)

Jeg har også bunad som jeg skal bruke. Satser på at den passer i år også :)
 
Jeg blir å gå i tunika, det jeg kommer oppi nå. Mali passer bunad/festdrakten fra i fjor så den skal hun ha. Den var litt stor i fjor, og passe i år.
 
Her passer bunaden/drakten fra ifjor så her blir det å ta den frem fra skuffeb igjen.
Så her blir far og datter i bunad, mens hu mor som begynner å bli ganske rund over magen har vært og kjøpt sen en kjole for annledningen.
 
Markus skal ha på seg bunaden sin, han skal ha den samme som han hadde i fjor. Da var den stor og ble sydd inn :) så den passer bra nå også. Han prøvde den for et par dager siden, ville ikke ta den av igjen da han syns har var så fin :)

Selv så har jeg bestemt meg for å ikke ta bunaden pga at det er litt vel tungvindt å dra frem puppen når bunaden er på. Jesper sliter med magen  for tiden og pupper derfor med en halv times mellomrom i perioder og andre ganger går det 4 timer. Kan vel være sikker på at om jeg hadde hatt på bunaden så ville det vel blitt hyppige puppinger. Skal ha på meg en brun penkjole med rosa bolerojakke v siden av.Kjolen er så utringet så det er lett å ta frem puppene, teste dt ut da vi var i konfirmasjon sist helg og samme kjolen ble brukt da :)
 
Her har vi mange kjolealternativer til Malene, så vi skal se ann vær og vind litt før vi bestemmer oss. Hadde lyst på bunad til henne, men droppa det siden vi har så mye annet og velge i.
Kanskje til neste år emoticon
 
Sunniva skal ha bunad. Det er en strikket Setesdalstakk.
Jeg skal ha det som passer rundt magen..hehe. Blir nok en kjole av noe slag tenker jeg:)
 
Takk for at dere klarte å få meg til å tenke litt lenger enn nesetippen:P Bunaden N brukte for et år siden passet faktisk nesten bedre nå, haha, så nå blir det bunad på han<3

Bunaden min passer under tvil og siden jeg har planer om å puste den dagen dropper jeg den i år:P Isj, jeg som er alt for glad i bunaden min... (kanskje jeg får fiksa stakken min *krysser fingrene for 2 ekstra timer i døgnet*)
 
Jenta skal ha en arvet festdrakt, og jeg kommer faktisk  inn i bunaden min (på tross av nesten halvgått svangerskap) !!! Flott at bunaden min er ekstremt høy i livet. :)
 
Vesla skal ha festdrakt som mormor har skaffet, og jeg satser på at bunaden passer... den er høy i livet, så jeg regner med at den gjør det. Hvis ikke blir det en annen improvisert kjole... ;)
 
Her hadde begge ungene bunad på 17.mai. 
Lillesøster hadde en arvet (name it) og storebror en fra obs. 

Så det er ikke noen ordentlige bunader. 
Men familien til mannen har barnebunader i litt forskjellige størrelser, så når de blir litt større så får de bruke de. Det er Sognebunader.
 
Back
Topp