17 mai kaker som er sukkerfrie og sv.diabetes vennlig?

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Det står vel litt i overskriften, men lurer på om noen har oppskrifter, eller forslag på kaker eller noe annet godt som er sv.diabetes vennlig til den 17?
Skulle gjerne hatt noe godt jeg kan spise jeg også[emoji4]
 
Det står vel litt i overskriften, men lurer på om noen har oppskrifter, eller forslag på kaker eller noe annet godt som er sv.diabetes vennlig til den 17?
Skulle gjerne hatt noe godt jeg kan spise jeg også[emoji4]

Selvfølgelig må du ha noe godt å spise på 17. mai også!
Jeg har ikke all verdens erfaring med å bake sukkerfritt, men baker en del allergivennlig.
Ofte eksperimenterer jeg med å erstatte allergener med alternative produkter i vanlige oppskrifter. F.eks. bytter ut hvetemel med glutenfritt mel osv, og så forholder jeg meg ellers bare til oppskriften. Det fungerer ofte bra, men du må kanskje prøve på forhånd for å være sikker på at 17. mai-kaken blir bra. Da kan du søte med stevia eller sukrin, men vær obs på at slike søtningsmidler ofte er mye søtere enn vanlig sukker - så du må redusere mengden i forhold til oppskriften!

Her er en guide til alternative søtstoffer, der det også står noe om mengde i forhold til vanlig sukker.

Ellers finnes det jo selvfølgelig oppskrifter på kaker som er ment å bakes uten sukker.
Her er en som tipser om kaker som kan passe til 17. mai :)

Håper du finner deg en god kake! :D
 
Back
Topp