17.mai antrekk

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hva skal deres små ha på seg på 17.mai? Vår blir garantert født før nasjonaldagen (termin 30.04). Har lyst til å kjøpe festdrakt å ha på henne, men vurderer også matroskjole :) det store spørsmålet blir derimot om man skal kjøpe str 50 eller 56? Og hvor selger de i så små størrelser? Storesøster var på snittet ved fødsel og brukte disse størrelsene lenge.
 
Tror vi tar stilling til det etter han er født :p har termin 2. mai, så han bør jo være ute før 17., men med overtidstermin 14. er jo sjansen der for at vi ikke er hjemme fra sykehuset også :p
 
Hmm.. har jeg ikke tenkt på. Blir nok bare en body og strømpebukse. Syns kjole til så små er fryktelig upraktisk, og tipper hun kommer til å ligge mest i vogna uansett den dagen.
 
Vi har arvet mye klær, deriblant noen små kjoler. Hvis babyen er ute av både mage og sykehus, og vi ikke er helt zombier av søvnmangel, tar vi nok på en av dem. Eller kanskje en ekstra fin body. Vår termin er 11., så det er en viss sannsynlighet for at pynting er uaktuelt 17. mai. Størrelser er vanskelig, og jeg har ingen peiling som førstegangs. Men kanskje det er bedre med 56 og at det er litt stort enn med 50 som er for lite?
 
Jeg har ikke kjøpt inn noe i str 50 denne gangen, men så venter vi gutt (de er jo i gjennomsnitt litt lengre enn jentene). Sist fikk vi ei jente på 50cm og 4kg, selv om hun var relativt stor så kunne vi bruke str 50 i 3-4 uker. Det er ærlig talt veldig vanskelig å forutse når det gjelder størrelser, noen barn passer jo aldri i 50. Likevel, med et "penantrekk" tror jeg kanskje jeg heller ville sjanset på en mindre str fordi det liksom ikke hjelper om antrekket er aldri så fint om ungen svømmer i det... men sjansespill blir det nok, okke som :)
 
Eg har strikka denne [emoji4] Har termin 01.05, og med svangerskapsdiabetes får eg ikkje gå noko særleg over termin (hvis eg får gå så langt). Har kjøpt body i str 0-1 mnd trur eg, samme med strømpebukse [emoji4] Om det vert for lite kjøper eg nytt, skal berre ha kvite klede under [emoji5]



IMG_2176.JPG
 
Den var nydelig Kooki!

Jeg har termin nøyaktig 17 mai, så her legges det null planer om å skulle ut den dagen, bare legge til rette for at besteforeldre eller pappan kan ta med seg 4 åringen til byen så hun får feiret.

Får jo håpe mini kommer noen dager før eller etter da, ikke særlig gøy å dele bursdag med heeele Norge! :facepalm:
 
Jeg så en slags matroskjole på H&M igår iallefall, den var veldig fin:)
 
Blir nok bare body på gutten vår, hvis han er født da;)
Termin 9.mai, så ikke umulig at han ikke er født ennå, eller at vi er midt oppi det. Har ikke lyst til at han skal bli født 17.Mai, da men...Vil helst at han skal ha "sin egen" dag:)
 
Jeg tviler på at min er kommet på 17 mai, men hvis han har kommet så tidlig så blir jeg nok hjemme å slapper av i år. Det trur jeg uansett høygravid eller nettopp født. Så her blir det nok hjemmeklær[emoji12] Jeg tar det igjen neste år[emoji1305][emoji170][emoji173]️
 
Termin i månedsskiftet mai/juni, så problemet blir vel heller hva jeg skal ha på meg! Skal ihvertfall følge barna til barnetoget, men går nok ikke selv..
Om baby er født til da så blir det nok bare noe som passer..
 
jeg aner ikke når jeg får ks, men har menstermin 17 mai, så kanskje jeg enda er på sykehuset den dagen. Hvis ikke så håper jeg å finne noe fint på HM. Vi må jo stå å se på storebror i 17 mai toget, så noe må det bli.
 
Har termin 18. Mai, så spent på om det blir noen feiring i det hele tatt. Storesøster kom i uke 37, så det kan jo hende.
HVIS det blir feiring blir det kun iført en pen body og søt lue (osv, alt etter temp og vær), har ingen planer om noe festligere klær enn det. Praktisk er gull den første tiden. [emoji846]
 
Har termin den 14, så jeg tenker at jeg helt sikkert går over (var IKKE mentalt forberedt på å gå overtid forrige gang, og den feilen gjør jeg ikke igjen). Hvis lillebror er ute, får han bare bruke vanlige klær. Det blir helt sikkert en gulpeunge, så det blir uansett 272627 skift om dagen.
 
Hvis ungen er født så ligger nok han/hun bare i vogna. Så tar noe av det fine hjemmestrikket jeg har hjemme. Hentesettet passer sikkert også:) blir verre med hva jeg skal ha på meg[emoji23]
 
Termin 16 mai her, så enten ligger jeg og føder eller så har vi nyfødt baby [emoji28] får nok ikke gå over termin, og har heller ikke gått til termin med de to eldste. Tenker derfor at det meste jeg og baby blir med på evt er å se barnetoget, og ellers blir vi hjemme/hos mamma, og da styrer vi ikke med noe finklær før til neste år [emoji4] pappan og besteforeldre får ta med de to eldste på samlingen etter toget og russetoget [emoji1303]
 
Tenker det blir hentesettet da termin er 11. Mai. Verre med meg, får se hva man har i skapet som passer :)
 
Med termin 14 så kan lille fort komme den 17 eller ennå senere.. Jeg tror det blir hentesettet om ikke vårværet skulle vise seg å bli veldig varmt her i nord
 
Håper lillesøster holder seg i magen til etter 17.mai...så slipper jeg å tenke på det [emoji23][emoji23] Termin 28.05 da, så det gjør hun helt sikkert [emoji12]
 
Termin 24. mai, så blir nok heller å finne noe klær til meg selv enn til en baby, om jeg i det hele tatt kommer meg ut da!

Med eldste som er født 4. mai dro vi ikke ut 17. mai, men hadde familie på besøk hjemme istedet, så det løste seg lett =D Hadde en pen body, og stort sett sov ho bare.
 
Back
Topp