15 år mellom barna

Har fortsatt ikke hørt noe fra jordmor. Men i dag måtte jeg til legen. Har hatt UVI i 2 dager nå, og i natt var det så vondt at jeg fikk ikke sove. Fikk selexid mot UVI, og nevnte samtidig min bekymring ang. stoffskifte og øking av medisin. Denne legen tok meg på alvor, og ville ta blodprøve med en gang.

Skulle få svar på mandag, også ringe fastlegen for å høre om jeg skal øke doseringen. Han syntes det var rart at fastlegen sendte meg hjem og ba meg komme tilbake i uke 12. Det er jo for sent med tanke på stoffskifte.
 
Er så nervøs nå. I morgest, da jeg skulle på toalettet så var det blodklumper på papiret. Har ligget i hele formiddag og googlet og kommet fram til at det mest sansynlig er en sa. Har ikke hatt flere "klumper" men rosa utflod på papiret hver gang jeg tørker meg. Har litt mensmurringer og smerter i korsryggen. Vet ikke om jeg bør kontakte legevakten, eller om jeg bør vente og se om det blir noe mer? Skal på jobb i kveld, så er så redd for at jeg beveger meg for mye til å utløse abort. Ligger bare på sofaen nå, og er kjempetrist. Er så kjedelig å ikke vite.
 
Er så nervøs nå. I morgest, da jeg skulle på toalettet så var det blodklumper på papiret. Har ligget i hele formiddag og googlet og kommet fram til at det mest sansynlig er en sa. Har ikke hatt flere "klumper" men rosa utflod på papiret hver gang jeg tørker meg. Har litt mensmurringer og smerter i korsryggen. Vet ikke om jeg bør kontakte legevakten, eller om jeg bør vente og se om det blir noe mer? Skal på jobb i kveld, så er så redd for at jeg beveger meg for mye til å utløse abort. Ligger bare på sofaen nå, og er kjempetrist. Er så kjedelig å ikke vite.
hmm. Vanskelig å vite hva det er..men de kan jo sjekke på legevakt med ultralyd om det er noe i magen din, og ta hcg blodprøver for å se. Det kan jo være ei uskyldig blødning eller at kroppen rydder opp dersom ikke alt var slik det skulle.
Lykke til og håpe det går bra. :)
 
hmm. Vanskelig å vite hva det er..men de kan jo sjekke på legevakt med ultralyd om det er noe i magen din, og ta hcg blodprøver for å se. Det kan jo være ei uskyldig blødning eller at kroppen rydder opp dersom ikke alt var slik det skulle.
Lykke til og håpe det går bra. :)

Takk. Har ikke blødd noe annet enn litt blodblandet slim på papiret i dag, men har en dårlig følelse. Skal ringe legen i morgen.
 
I dag har jeg ingen spor av blod. Ringte legen, og han sa at det var lite å gjøre med, og at 1 av 3 svangerskap ender med abort.

Ble ikke mindre nervøs. Skal ta blodprøve i morgen, for å måle hcg i blodet. Måtte selv be om dette. Legen ville helst bare la meg vente og se hva som ville skje.
 
I dag har jeg ingen spor av blod. Ringte legen, og han sa at det var lite å gjøre med, og at 1 av 3 svangerskap ender med abort.

Ble ikke mindre nervøs. Skal ta blodprøve i morgen, for å måle hcg i blodet. Måtte selv be om dette. Legen ville helst bare la meg vente og se hva som ville skje.

Bra du ber om prøve. !!
 
Godt du ba om prøver, jeg håper blødningene er helt uskyldige [emoji171] Hvordan går det med stoffskiftet ditt?
 
Godt du ba om prøver, jeg håper blødningene er helt uskyldige [emoji171] Hvordan går det med stoffskiftet ditt?

I følge legen så var stiffskiftet helt i orden etter den siste prøven. Så da trenger jeg sikkert ikke øke da. Han sa ikke noe om det. Skulle bestille meg time til uke 10, og det har jeg gjort.

I natt hadde jeg magesmerter. Fikk ikke sove, og var gjennomvåt av svette. Kjentes ut som luftsmerter, men samtidig var det ikke bare det heller.... Det stakk liksom i hele magen, og den kjentes støl og øm. Kvalmen kommer bare mer og mer nå. Måtte stå opp kl. 6, fordi jeg ikke fikk sove lengre pga kvalme.
 
I følge legen så var stiffskiftet helt i orden etter den siste prøven. Så da trenger jeg sikkert ikke øke da. Han sa ikke noe om det. Skulle bestille meg time til uke 10, og det har jeg gjort.

I natt hadde jeg magesmerter. Fikk ikke sove, og var gjennomvåt av svette. Kjentes ut som luftsmerter, men samtidig var det ikke bare det heller.... Det stakk liksom i hele magen, og den kjentes støl og øm. Kvalmen kommer bare mer og mer nå. Måtte stå opp kl. 6, fordi jeg ikke fikk sove lengre pga kvalme.
Men det høres jo ut som om graviditeten skrider frem, pga kvalmen. Og at du er støl og øm i magen, det kan vell være livmoren og alt som skjer der nede med lille spire som vokser :) men du må få snakket med en jordmor.. stå på :)
 
Men det høres jo ut som om graviditeten skrider frem, pga kvalmen. Og at du er støl og øm i magen, det kan vell være livmoren og alt som skjer der nede med lille spire som vokser :) men du må få snakket med en jordmor.. stå på :)

Ja, får satse på at det er sånn. Lenge siden sist jeg var gravid, men den stikkinga i magen den kjenner jeg igjen. Gubben laget seg kaffe i går kveld, og jeg ble kvalm av lukten. Har nesten ikke drukket kaffe selv i det siste heller, siden jeg blir uvell av lukten (... også jeg som vandligvis elsker lukten av kaffe...)

Tok blodprøve i dag. Og bestillte meg ny blodprøve på fredag.

Tenker jeg venter på svaret på prøvene før jeg ringer og bestiller meg time til jordmor. Fikk aldri noe svar på den mailen jeg sendte.

Er såå nervøs for om jeg skal begynne å spotte igjen. Går oftere på toalettet, bare for å sjekke hvordan det ser ut der nede... Men har ikke vært noen spor av brunt/rosa siden mandag kveld.
 
I følge legen så var stiffskiftet helt i orden etter den siste prøven. Så da trenger jeg sikkert ikke øke da. Han sa ikke noe om det. Skulle bestille meg time til uke 10, og det har jeg gjort.

I natt hadde jeg magesmerter. Fikk ikke sove, og var gjennomvåt av svette. Kjentes ut som luftsmerter, men samtidig var det ikke bare det heller.... Det stakk liksom i hele magen, og den kjentes støl og øm. Kvalmen kommer bare mer og mer nå. Måtte stå opp kl. 6, fordi jeg ikke fikk sove lengre pga kvalme.
Det er supert om prøvene er fine, og de vil nok ta fler også vil jeg tro. Hvis ikke så spør selv om du føler det er behov.

Høres ut som du er gravid :) :)
 
Det er supert om prøvene er fine, og de vil nok ta fler også vil jeg tro. Hvis ikke så spør selv om du føler det er behov.

Høres ut som du er gravid :) :)

Må sikkert spørre om å få tatt prøver selv. Virker ikke som om legen kan mye om dette.

I natt har jeg sovet godt. Vet ikke om det er noe bra tegn, for har nesten ikke kjent noe kvalme eller stikking i magen. Kanskje symptomene er forsvunnet... ?

Uff...Blir jo bekymret av både det ene og det andre.... Først fordi jeg har ubehag i magen, også nå fordi jeg ikke kjenner noe...
 
41 er ingen alder[emoji4] kjenner flere som har blitt mamma i samme alder!
Gratulerer så mye![emoji173]️
 
41 er ingen alder[emoji4] kjenner flere som har blitt mamma i samme alder!
Gratulerer så mye![emoji173]️

Tusen takk! Føler meg ikke så gammel, men er likevell litt redd for komplikasjoner. Går jo under kategorien risikosvangerskap. Tør ikke helt å glede meg enda, siden jeg har hatt en liiten blødning. Men føler meg litt gravid og håper spiren fortsatt er der.
 
Blodpeøve nr. 2 er tatt.
Får ikke vite resultatet før på mandag.

På den forrige blodprøven som ble tatt var hcg på 5900
Er det lite i forhold til at jeg da var 6+5? Er 7 uker i dag. Bare så synd at jeg må vente helt til mandag før jeg får vite svaret.
 
Jeg har en bror jeg er 19 år eldre enn. Og mamma har en søster som er 19 år eldre enn henne. Ikke noe galt i stort alderssprik. :) rett over 40 er jo ikke så gammelt, men forstår tankene dine altså. Det går nok helt bra! Hva sier mannen? Gratulerer og lykke til.
 
Jeg har en bror jeg er 19 år eldre enn. Og mamma har en søster som er 19 år eldre enn henne. Ikke noe galt i stort alderssprik. :) rett over 40 er jo ikke så gammelt, men forstår tankene dine altså. Det går nok helt bra! Hva sier mannen? Gratulerer og lykke til.

Så koselig å høre :)
Mannen er veldig positiv til å få en attpåklatt så sent i livet :)
 
Back
Topp