15 år mellom barna

G

Gamble

Guest
Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Ikke planlagt, og jeg føler meg litt for gammel. Er 41 år.

Noen som har erfaring med hvordan det er å få en attpåklatt så sent i livet?

Yngste barnet blir 15 år, og vi har enda to på 18 og 19.

Er kjempenervøs og redd for at jeg er for gammel. Risikoen for at ting kan gå galt er jo der.
 
Jeg har ingen erfaring å dele med deg, men ønsker å gratulerer så mye med graviditeten :) Du vil ihvertfall få ekstra oppfølging :)
 
Jeg tror det vil bli fantastisk :) Har du sett hun jenta som var på Barnetv for noen år siden…. Mette elller noe slikt….. Hun var fantastisk og en dag ble hun intervjuet, der hun fortalte at hun var en attpåklatt…uplanlagt men godt mottat og med eldre som sørget for et solid grunnlag i hennes liv. Fantastisk jente <3

Når du har så mange som kan gi barnet kjærlighet, som kan passe på, som kan elske det, da tenker jeg at det er på tide å legge vekk bekymringene og nyte ditt personlige mirakel :)
 
Gratulerer! Har ikke erfaring selv, men det er 13 år mellom meg og min lillesøster og 16 år mellom meg og min lillebror (jeg er eldst). Det har gått fint, men pappa og stemor har syntes det har vært veldig slitsomt til tider pga alderen deres.
 
Takk for svar. Alt føles veldig nytt og skummelt akkurat nå. Tankene svirrer... Jeg er 41 år, men føler meg yngre. Et av problemene er at jeg er litt overvektig, og går på en del medisiner, bla. forebyggende mot migrene, lavt stoffskifte og allergi.... Er så redd disse medisinene kan ha gjort skade. Er ikke langt på vei, fant det akkurat ut i går. Så i dag bestiller jeg en legetime. Vet selv at jeg aldri kommer til å klare å ta abort. Er veldig glad i barn, og tror en abort vil være alt for tøft psykisk. Men om medisinene kan ha gjort skade så har jeg kanskje ikke noe valg. Uff.... jeg er så redd.
 
Min mor var 41 når hun fikk min yngste søster. Da var jeg 19 år :)
Her er det 5,7,16 og 19 år mellom meg og mine søsken på min mors side. Ser ingen problem med det ^^
 
Takk for svar. Alt føles veldig nytt og skummelt akkurat nå. Tankene svirrer... Jeg er 41 år, men føler meg yngre. Et av problemene er at jeg er litt overvektig, og går på en del medisiner, bla. forebyggende mot migrene, lavt stoffskifte og allergi.... Er så redd disse medisinene kan ha gjort skade. Er ikke langt på vei, fant det akkurat ut i går. Så i dag bestiller jeg en legetime. Vet selv at jeg aldri kommer til å klare å ta abort. Er veldig glad i barn, og tror en abort vil være alt for tøft psykisk. Men om medisinene kan ha gjort skade så har jeg kanskje ikke noe valg. Uff.... jeg er så redd.

Hva står i pakningsvedlegget da? Du kan også ta en telefon til lege eller apotek som kanskje kan svare på dette med medisinene og graviditet.
 
Hva står i pakningsvedlegget da? Du kan også ta en telefon til lege eller apotek som kanskje kan svare på dette med medisinene og graviditet.

Var hos legen nå, og han mente at jeg burde slutte med forbyggende mot migrene. Ellers kunne jeg fortsette på alle medisinene.

I følge han var det var veeeldig stor sjanse for at jeg kom til å abortere. Så fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12 om jeg fortsatt var gravid. Noe han tydeligvis ikke hadde noen stor tro på.

Kunne fortsette på allergimedisin, men selv har jeg lest pakningsvedlegget nøye, og der står det noe annet

Meen i følge legen kunne jeg bare vente meg en spontanabort når som helst. Det var jo ikke akkurat så betryggende å høre, men sikkert sant?

Ble ikke akkurat noe mindre bekymret etter denne legetimen.
 
Var hos legen nå, og han mente at jeg burde slutte med forbyggende mot migrene. Ellers kunne jeg fortsette på alle medisinene.

I følge han var det var veeeldig stor sjanse for at jeg kom til å abortere. Så fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12 om jeg fortsatt var gravid. Noe han tydeligvis ikke hadde noen stor tro på.

Kunne fortsette på allergimedisin, men selv har jeg lest pakningsvedlegget nøye, og der står det noe annet

Meen i følge legen kunne jeg bare vente meg en spontanabort når som helst. Det var jo ikke akkurat så betryggende å høre, men sikkert sant?

Ble ikke akkurat noe mindre bekymret etter denne legetimen.
Altså... hæ? Denne legen høres jo ut som en forbanna idiot!!! Grrr...
Bestill deg time hos jordmor og gå kun til henne! Det gjør jeg :)
Jeg har en kollega som ble gravid når hun var 43, og det gikk helt fint :)
Legen kan da for søren ikke vite hvordan noe som helst kommer til å gå på forhånd. Mange som har blitt gravide som har vært på samme alder som deg uten at det har vært noen hindring. Krysser fingrene :)
 
Altså... hæ? Denne legen høres jo ut som en forbanna idiot!!! Grrr...
Bestill deg time hos jordmor og gå kun til henne! Det gjør jeg :)
Jeg har en kollega som ble gravid når hun var 43, og det gikk helt fint :)
Legen kan da for søren ikke vite hvordan noe som helst kommer til å gå på forhånd. Mange som har blitt gravide som har vært på samme alder som deg uten at det har vært noen hindring. Krysser fingrene :)

Takk for støttende og beroligende svar. Føler at denne vikarlegen var rimelig fersk i jobben sin. Måtte lese seg opp på alt jeg spurte om. Kunne like gjerne funnet det bedre ut selv.

Synes det var rart at han ikke ville følge meg bedre opp, og prøvde å hentyde dette...Men han sto på sitt. Var visst ingen vits i å tro at dette kom til å bli noe av. Og hvis det ble noe av, så måtte jeg komme tilbake i uke 12. Synes dette hørtes litt sent jeg, med tanke på fostervannsprøve osv.

Kan man kontakte jordmor selv, eller må man ha henvisning fra lege?
 
I alle dager er det for noe å si da?? Ville meldt inn denne legen med det samme!
Dette går nok bra, skal du se :) Gratulerer så mye [emoji272]
 
Var hos legen nå, og han mente at jeg burde slutte med forbyggende mot migrene. Ellers kunne jeg fortsette på alle medisinene.

I følge han var det var veeeldig stor sjanse for at jeg kom til å abortere. Så fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12 om jeg fortsatt var gravid. Noe han tydeligvis ikke hadde noen stor tro på.

Kunne fortsette på allergimedisin, men selv har jeg lest pakningsvedlegget nøye, og der står det noe annet

Meen i følge legen kunne jeg bare vente meg en spontanabort når som helst. Det var jo ikke akkurat så betryggende å høre, men sikkert sant?

Ble ikke akkurat noe mindre bekymret etter denne legetimen.

Det hørtes lite seriøst ut... du kommer sikkert til å abortere og medisinen kan du gå på selv om det står du ikke bør det? Ta kontakt med en ny lege eller jordmor. Han høres ut som turnuslegen som googlet vannkopper da jeg kom inn med vesla som hadde prikker. Googlet ting jeg allerede hadde googlet kvelden før. Dro til ny lege to dager senere. Han sa det var insektsbitt etter å ha sett på det i to sekunder. :p og det var riktig. Vannkopper hadde hun jo også hatt før.

Er større sjanse for ting jo eldre man er, men å sitte og si slike ting og ikke gidde å ta deg seriøst er uprofesjonelt.
 
Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Ikke planlagt, og jeg føler meg litt for gammel. Er 41 år.

Noen som har erfaring med hvordan det er å få en attpåklatt så sent i livet?

Yngste barnet blir 15 år, og vi har enda to på 18 og 19.

Er kjempenervøs og redd for at jeg er for gammel. Risikoen for at ting kan gå galt er jo der.

Herrmin hatt for en lege du kom til. Kom deg til en jordmor. Og så har du jo krav på å få tatt blodprøver mellom uke 9-12 og ultralyd i uke 12, for å sjekke for evt risiko svangerskap :) Så ta kontakt med jordmor tjenesten eller sykehuset sin kvinnesvdeling :) krysser fingrene for deg og lille spire. :) Har selv 11 år på det meste mellom mine og er 38. Har gått helt fint og det å ha store storesøsken er bare helt fantastisk :)
 
Jeg er 15 år eldre enn min yngste lillesøster... Er 2 stk mellom oss men.. Mamma var 43 da hun ble født. Ble fulgt opp bra, og alt gikk fint. Jeg er nå 30, og vi har hatt et veldig godt forhold i 4-5 år nå. Reist på ferie bare oss to:)
 
Takk for støtten alle sammen.

Det høres veldig betryggende ut. Denne legen er vikar, da fastlegen min er sykmeldt. Håper virkelig fastlegen kommer tilbake snarest. Skal forklare situasjonen til jordmor, og håper jeg får litt mer forståelse hos henne.
 
Takk for støtten alle sammen.

Det høres veldig betryggende ut. Denne legen er vikar, da fastlegen min er sykmeldt. Håper virkelig fastlegen kommer tilbake snarest. Skal forklare situasjonen til jordmor, og håper jeg får litt mer forståelse hos henne.

Ville sendt inn klage på vikaren og bedt han ta studiene på nytt. Og siden du er over 40 skal du ha tett oppfølging også.. Kontakt jordmor og snakk med henne. Fortell også om legen. Makan til lege.
 
Back
Topp