1.okt!!!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Da var det oktober, gitt!
Snart jul jo :-o
Hva skal dere i dag?
 
Ja... Går fort til jul hehe..

Bilen skal på service om 1 time, og ellers blir det husarbeid :)

Dere da?
 
Ja... Går fort til jul hehe..

Bilen skal på service om 1 time, og ellers blir det husarbeid :)

Dere da?
ROlig dag her. Ei venninne kommer for å låne babybilsetet etter Lillebror og en annen venninne kommer på besøk med babymagen sin :)
Så må vi vel ut og handle litt etterhvert tenker jeg.
 
1 oktober ja! Og sambo fyller 30 år idag :) men får jo ikke laget kake og god mat før han kommer fra jobb, fordi de siste vinduene må byttes idag!:confused: får se hva vi finner på da :)

Jeg er hos mamma, siden hun har fri idag! Og etterpå skal jeg hente en brukt tripptrapp stol til 200kr :D
 
Gratulerer til L Anita :-D :-D
Håper du får laget noe godt å spise :-D

Og at de blir ferdige mes vinduene :)

Billig stol da :)
 
Ble ikke noe skifting av olje og div filter. Panseret har låst seg helt fast. K, kameraten hans og deretter 3 menn fra verksted har forsøkt å få det opp.... blæh! Må tilbake 13/10..

Hva gjør dere på? Kaldt ute nå...
 
Gratulerer til L Anita :-D :-D
Håper du får laget noe godt å spise :-D

Og at de blir ferdige mes vinduene :)

Billig stol da :)

Takk :D:p

Ja jeg får ikke gjort noe enda hvertfall..men tenkte å handle inn et eller annet, så får vi se hva det blir til senere :)

Og jeg skal snart innom leiligheten for å se hvordan det ligger an :)
 
Ble ikke noe skifting av olje og div filter. Panseret har låst seg helt fast. K, kameraten hans og deretter 3 menn fra verksted har forsøkt å få det opp.... blæh! Må tilbake 13/10..

Hva gjør dere på? Kaldt ute nå...

Nei så kjedelig! Typisk at sånt skjer:( håper dere får ordner det!
 
Hei på dere!
Vi har vært på 2-årskontroll i dag og det gikk IKKE som forventa. Har laga en egen tråd for dem som er leselystne.:p

Vi handla litt før Jen dro i bhg, hvor avskjeden ble sår for vesla. Vi sliter skikkelig med legging og levering for tida, og jenta vår virker til å ha blitt mer skeptisk og redd/utrygg. Ikke noe godt, så vi må ordne et møte med bhg.

Dagen er altså ikke helt som foretrukket, så det har blitt dårlig med lesing.
 
Hei på dere!
Vi har vært på 2-årskontroll i dag og det gikk IKKE som forventa. Har laga en egen tråd for dem som er leselystne.:p

Vi handla litt før Jen dro i bhg, hvor avskjeden ble sår for vesla. Vi sliter skikkelig med legging og levering for tida, og jenta vår virker til å ha blitt mer skeptisk og redd/utrygg. Ikke noe godt, så vi må ordne et møte med bhg.

Dagen er altså ikke helt som foretrukket, så det har blitt dårlig med lesing.
Kjedelig med en dag som ikke blir som man ser for seg :(
Og så synd at levering og slikt ikke går så bra.
:(
Håper dere får et møte med bhg for å snakke litt om det.
 
Nå har vi spist kylling i karri og ris, det var godt :)
Har fått malt over der ungene har tegna med penn på veggene. Så det ble skikkelig bra :)
Skal på massasje kl 19.30... det skal bli deilig :)

Hva er planene?
 
VI hentet oss mat på en asiatisk restaurant til middag i dag :p
Lillebror spiste nesten hele sin porsjon, og det er ganske mye :D
Nå er det litt avslapning før mannen skal legge han og vi skal få malt litt på pipa =)
 
Hei på dere!
Vi har vært på 2-årskontroll i dag og det gikk IKKE som forventa. Har laga en egen tråd for dem som er leselystne.:p

Vi handla litt før Jen dro i bhg, hvor avskjeden ble sår for vesla. Vi sliter skikkelig med legging og levering for tida, og jenta vår virker til å ha blitt mer skeptisk og redd/utrygg. Ikke noe godt, så vi må ordne et møte med bhg.

Dagen er altså ikke helt som foretrukket, så det har blitt dårlig med lesing.

Da skal jeg inn å lese iløpet av kvelden!!

Virkelig vondt å lese at hun er mer utrygg og skeptisk for tiden!:( håper det ordner seg raskt♡
 
Hei på dere!
Vi har vært på 2-årskontroll i dag og det gikk IKKE som forventa. Har laga en egen tråd for dem som er leselystne.:p

Vi handla litt før Jen dro i bhg, hvor avskjeden ble sår for vesla. Vi sliter skikkelig med legging og levering for tida, og jenta vår virker til å ha blitt mer skeptisk og redd/utrygg. Ikke noe godt, så vi må ordne et møte med bhg.

Dagen er altså ikke helt som foretrukket, så det har blitt dårlig med lesing.
Kjenner så altfor godt til den der med vanskelige leveringer altså, her har det gått i bølgedaler i ett år nå. Endelig er vi inne i en god periode, men det varierer hva som er beste måte å levere på. Å levere henne rett til frokostbordet i bhg er det beste for Hermine, selv om jeg ønsker rolige morgener her hjemme så blir hennes dag best dersom hun kommer til frokost der og setter seg rett til bordet når vi går. Eventuelt leverer litt før frokost, så hun kan vinke i vinudet før hun setter seg til bordet. Men å sette seg rett til bordet for så å åpne matpakka for å se hva hun har med seg er alltid en grei distraksjon fra den ambivalente avskjedenen ;)

Men hvor lenge gråter hun når dere leverer? Jeg har pleid å ringt 15-30 min etter levering og spurt, og da har hun som regel grått i under et minutt etter avskjeden. Det er forderdelig tungt å gå når de gråter, men å høre at de har funnet roen hjelper veldig.

Videre så er det helt normalt at alle barn får en reaksjon etter bhg-start. Noen gråter de første ukene, mens andre bruker litt tid før de plutselig reflekterer over at mamma og pappa faktisk skal gå hver dag og synes dette er veldig trist. Liten trøst, men det er normal og sunn reaksjon, og det går over!


 
Hello!
Helt utvaska og oppvridd etter 10 timer på Uit idag, for så å skulle sykle hjem men fant en pungtert sykkel :oops: :p

Men har fått skrevet 6-7 sider idag og det er veldig deilig. Bare en måned igjen, så begynner å få veldig dårlig tid. Skal jo ikke bare ferdigstille oppgaven (som jeg har 20 sider igjen på) men også gjøre redigeringer etter veileders kommentarer, lese korrektur og eventuelle endringer før innlevering. Bare den siste delen tar som regel et par uker :p

Kom hjem akkurat i tide til legging, så fikk 15-minutters kosestund med vesla på sengekanten. Hun klamra seg fast inntil meg og sa "mamman min, mamman min" om og om igjen :rolleyes: Her snakker vi kvalitetstid over kvantitet altså :p

Kræsjlanda i sofaen nå og her blir jeg!!! :p


 
Kjenner så altfor godt til den der med vanskelige leveringer altså, her har det gått i bølgedaler i ett år nå. Endelig er vi inne i en god periode, men det varierer hva som er beste måte å levere på. Å levere henne rett til frokostbordet i bhg er det beste for Hermine, selv om jeg ønsker rolige morgener her hjemme så blir hennes dag best dersom hun kommer til frokost der og setter seg rett til bordet når vi går. Eventuelt leverer litt før frokost, så hun kan vinke i vinudet før hun setter seg til bordet. Men å sette seg rett til bordet for så å åpne matpakka for å se hva hun har med seg er alltid en grei distraksjon fra den ambivalente avskjedenen ;)

Men hvor lenge gråter hun når dere leverer? Jeg har pleid å ringt 15-30 min etter levering og spurt, og da har hun som regel grått i under et minutt etter avskjeden. Det er forderdelig tungt å gå når de gråter, men å høre at de har funnet roen hjelper veldig.

Videre så er det helt normalt at alle barn får en reaksjon etter bhg-start. Noen gråter de første ukene, mens andre bruker litt tid før de plutselig reflekterer over at mamma og pappa faktisk skal gå hver dag og synes dette er veldig trist. Liten trøst, men det er normal og sunn reaksjon, og det går over!


Hun gråter ikke lenge, nei. Men hun blir nesten panisk når jeg sier at jeg skal gå, kikker opp på meg og tviholder i buksene mine før tårene kommer.:(

Skjønte at en reaksjon kom til å komme, men akkurat nå er det så mange ting som tærer på. Det er så leit at hun er redd mange av de andre barna, som oppi det hele synes det er morsomt å "skremme" henne med å lage grimaser. Det hjelper liksom ikke på!:/

Vi har også levert til frokost eller samling. Vi får bare ta tida til hjelp..♡
 
Hun gråter ikke lenge, nei. Men hun blir nesten panisk når jeg sier at jeg skal gå, kikker opp på meg og tviholder i buksene mine før tårene kommer.:(

Skjønte at en reaksjon kom til å komme, men akkurat nå er det så mange ting som tærer på. Det er så leit at hun er redd mange av de andre barna, som oppi det hele synes det er morsomt å "skremme" henne med å lage grimaser. Det hjelper liksom ikke på!:/

Vi har også levert til frokost eller samling. Vi får bare ta tida til hjelp..♡
E ble og helt panisk i starten. Det eneste som hjalp med han var å gi han tid til å finne seg en plass i leken før jeg gikk. Men barn er så forskjellige, så det er vanskelig å gi råd.
 
Hun gråter ikke lenge, nei. Men hun blir nesten panisk når jeg sier at jeg skal gå, kikker opp på meg og tviholder i buksene mine før tårene kommer.:(

Skjønte at en reaksjon kom til å komme, men akkurat nå er det så mange ting som tærer på. Det er så leit at hun er redd mange av de andre barna, som oppi det hele synes det er morsomt å "skremme" henne med å lage grimaser. Det hjelper liksom ikke på!:/

Vi har også levert til frokost eller samling. Vi får bare ta tida til hjelp..♡
Hermine klamrer seg til beinet mitt før vi kommer inn i gangen i bhg, plukker henne opp og da henger hun på meg som en apeunge. Når vi skal si hadet må hun slites løs så jeg får levert henne over til en av de ansatte. Men jeg snakker rolig til henne, forteller når jeg skal hente henne og at jeg må gå nå. Så gir jeg kos og leverer henne over til en ansatt (i dårlige perioder da). Som regel er de veldig flink på å gi trøst og distrahere henne.

Hermine har også vært redd de andre barna veldig lenge, utrygg og engstelig. Det har vært frustrerende for oss alle. Men bhg fortalte om hvordan de jobbet for å lære henne å si ifra når det var nok til de andre barna. Nå strekker hun ut en hånd mot de små (er de hun ikke liker) og sier "stopp, æ vil ikke"! Nå er hun på tur over mot en bedre periode virker det som, men det er tungt når det står på. Tror kanskje det er en fase i utviklinga på denne tiden, at de er mer usikker og engstelig i en periode.

Jeg ble selv veldig ambivalent ovenfor bhg når hun var så utrygg, merka egentlig stor forbedring når jeg jobba litt mer med meg selv om å være konsekvent, sikker og trygg ved levering, henting og også før bhg om morran :)


 
E ble og helt panisk i starten. Det eneste som hjalp med han var å gi han tid til å finne seg en plass i leken før jeg gikk. Men barn er så forskjellige, så det er vanskelig å gi råd.
Tenk så greit det hadde vært å hatt en fasit!:)
 
Back
Topp