1.nov

Da satt frøet og termin er 1 november. Har vært gjennom 2 spontanaborter (uke 9 og uke 18), og det er ett år siden jeg var gravid forrige gang. Har utrolig lyst til at ting skal gå veien denne gangen! Skal til fastlegen på tirsdag, søke fødeplass og spørre om ekstra oppfølging. Mange tanker og følelser som svirrer rundt! Krysser fingrer og tær!
 
Da satt frøet og termin er 1 november. Har vært gjennom 2 spontanaborter (uke 9 og uke 18), og det er ett år siden jeg var gravid forrige gang. Har utrolig lyst til at ting skal gå veien denne gangen! Skal til fastlegen på tirsdag, søke fødeplass og spørre om ekstra oppfølging. Mange tanker og følelser som svirrer rundt! Krysser fingrer og tær!

Jeg har vært gjennom en spontan abort tidligere jeg også, var i uke syv (ikke kommet så langt, men veldig vondt) men nå kjenner jeg at jeg er veldig beskymret for at det skal skje igjen!! Håper det sitter denne gang for oss begge to

Og en annen ting når tid søker man fødeplass? Tenkte jeg skulle ringe legen min på mandag selv, for å få tatt blodprøve :)
 
Krysser fingrene :) Det er veldig vanlig med spontanaborter, men så utrolig få som snakker om det. Det er først etter man opplever det selv at man oppdager hvor mange rundt en som har gått gjennom det samme. Jeg går litt inn i eliminere-all-risiko modus. Drikker ikke noe med koffein, så null kaffe og te. Skulle på to reiser nå i første trimester, men dropper de pga fly. Jeg vet at all logikk sier at det ikke er farlig å fly. Men om det kan være en mikroskopisk sjanse så er det ikke verdt det.

Legen min har søkt ved første legebesøk som har vært i uke 5 begge gangene, og nå også - greitt å være tidlig ute i Oslo :) Fått Ullevål begge gangene, så tenker å satse på det nå også.
 
Kjenner til det!! Nesten livredd for alt! Livredd for at jeg skal få noe blødning, smerter i magen osv!! Men må prøve å ha litt mer avslappende forhold til det! Ikke så bra å være så stresset heller, tenker jeg!

Ja jeg må kanskje tenke på det selv, hvor jeg vil føde! Her hvor jeg bor hører egentlig til Kongsvinger, men har veldig lyst å føde på ahus, eller Ullevål.. Så jeg får vel begynne å lese litt om det, og høre med legen min
 
Kjenner til det!! Nesten livredd for alt! Livredd for at jeg skal få noe blødning, smerter i magen osv!! Men må prøve å ha litt mer avslappende forhold til det! Ikke så bra å være så stresset heller, tenker jeg!

Ja jeg må kanskje tenke på det selv, hvor jeg vil føde! Her hvor jeg bor hører egentlig til Kongsvinger, men har veldig lyst å føde på ahus, eller Ullevål.. Så jeg får vel begynne å lese litt om det, og høre med legen min
Sniker Fra oktober her, hvor er du fra egentlig? Mitt fødested står og mellom kongsvinger og Ahus hehe
 
Back
Topp