Tanker under prøving :-)

trallemamma

Gift med forumet
Hei :) Da prøver vi på nr 3, og siden jeg har så mange tanker om alt som skjer, synes jeg det var greit å få meg dagbok her. Da kan jeg i alle fall selv se hva jeg har tenkt og opplevd gjennom syklusene. Kan være greit hvis det blir mange... Noe jeg ikke håper :) Hvis andre leser og kommenterer er det bare koselig!!! Kan være til hjelp også av og til... Dette blir spennende!!! :)
 
Nå i juli venter jeg egentlig mensen 24. Og vi har ikke prøvd å bli gravid denne mnd. 12. juli hadde jeg positiv EL-test, helt etter skjema, selv om det er første syklusen etter forrige barn. Men jeg kjente ingen andre tegn på EL- som jeg pleier å kjenne (økt sexlyst og mye EL-slim)... OG nå igår fikk jeg de tegna, og tok en test -og jammen var den ikke nesten positiv! Og nå i kveld var den definitivt det... Så da lurer jeg på om ikke EL bare har latt vente på seg litt nå i første syklus. Noe som passer oss utmerket, for nå er vi klare til å prøve! Det som er rart, er den positive testen jeg fikk den 12... Men nå håper jeg at det her stemmer, for da er vi i PP 1, hurra :)
 
Så spennende,krysser fingra for at det klaffer for dere nå :) masse lykke til!
Takk for det, jeg hadde egentlig blitt veldig overrasket og litt sjokkert om det klaffer på første! Hehe etter litt variabel prøvehistorie forventer jeg egentlig at det kommer til å ta litt tid - så jeg er nesten ikke klar til å bli gravid engang... Men vil ikke vente heller da ;-)
 
Så koselig, trallemamma! :D Masse lykke til, håper det går fort og smertefritt med prøvingen på nr. 3!
Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg ønsker en nr. 3....eller tror i grunn det at jeg ønsker at jeg var fornøyd med to barn, for tanken på å gå gravid igjen frister så lite.....hvor er storken når vi trenger den?!! :p
 
Så koselig, trallemamma! :D Masse lykke til, håper det går fort og smertefritt med prøvingen på nr. 3!
Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg ønsker en nr. 3....eller tror i grunn det at jeg ønsker at jeg var fornøyd med to barn, for tanken på å gå gravid igjen frister så lite.....hvor er storken når vi trenger den?!! :p
Å hei hei kjære deg! Så festlig at du skrev her akkurat idag, for jeg stod akkurat istad og tenkte jeg skulle finne ut hvordan det står til med deg (ble forstyrret, så det ble med tanken )! Du og jeg tenker jo så altfor likt... Skulle virkelig ønske jeg også hadde vært fornøyd med 2, for mine svangerskap og fødsler er heller ikke å anbefale. Men egentlig er det også en del av grunnen til at jeg gjerne vil bli raskt gravid igjen nå- jeg vil bli ferdig med det på en måte :) For jeg vet at jeg aldri hadde vært helt tilfreds med "bare" 2, dersom jeg hadde kunnet få flere... Heng deg på da vel!!! En ting er sikkert da, prøving og tidlig svangerskap er fryktelig spennende!!! På alle måter :) Og det hadde vi gått glipp av dersom storken leverte varene,- sånn ellers hadde det vært perfekt for min del også...
 
Jeg hadde helt glemt hvor mye det romsterer i magen ved EL!! Testen viste igår kveld sterkere teststrek enn kontrollstrek, og da bør kanskje EL være idag. MEN jeg hadde smerter på venstre side igår kveld, kunne kjennes ut som EL da.. Og jeg har lært etter forrige graviditet at jeg ikke kan stole blindt på tester. Uansett er det ca nå, og da begynner symptomjakten! Med første kjente jeg at jeg var gravid med en gang, og hadde symptomer 1 dpo omtrent (2-3 kanskje). Med andre var jeg mer i tvil. Så dette blir vilt spennende!!!
 
Å hei hei kjære deg! Så festlig at du skrev her akkurat idag, for jeg stod akkurat istad og tenkte jeg skulle finne ut hvordan det står til med deg (ble forstyrret, så det ble med tanken )! Du og jeg tenker jo så altfor likt... Skulle virkelig ønske jeg også hadde vært fornøyd med 2, for mine svangerskap og fødsler er heller ikke å anbefale. Men egentlig er det også en del av grunnen til at jeg gjerne vil bli raskt gravid igjen nå- jeg vil bli ferdig med det på en måte :) For jeg vet at jeg aldri hadde vært helt tilfreds med "bare" 2, dersom jeg hadde kunnet få flere... Heng deg på da vel!!! En ting er sikkert da, prøving og tidlig svangerskap er fryktelig spennende!!! På alle måter :) Og det hadde vi gått glipp av dersom storken leverte varene,- sånn ellers hadde det vært perfekt for min del også...

Hehe! Jeg har også tenkt nøyaktig det samme - kanskje bare kjøre på, bare for å bli ferdig :p Er ikke superfan av babytiden heller jeg da, men nå derimot - helt fantastisk!! Forguder barna mine og ikke minst søskenforholdet de allerede har etablert <3 Jeg hadde lett valgt bort den spenningen i starten, men mannen i huset vil overhodet ikke adoptere, og det tror jeg egentlig ikke at jeg vil selv mtp at den prosessen kan være like spennende og mentalt slitsom... Jeg blir liksom aldri fornøyd :p Også må jo mannen overbevises da...han har nok lyst på en til, men ikke helt enda. Kanskje prøving om 1 år...eller neste måned, haha, vi får se :) Men skal heie på deg i mellomtiden :D
 
Haha må le altså, vi damer er ikke enkle!! Tipper en adopsjonsprosess kunne vært like tøff mentalt sett ja.. Å overbevise mannen klarer du sikkert lett,- bare du selv er overbevist! Så bare kjør på sier jeg,er herlig med litt tette barn vet du... Og så må du gjerne heie på meg også :) Du, du har litt greie på ting, og det er vanskelig å få noe særlig svar så fort her inne; når er egentlig EL hvis man har positiv test flere dager på rad? Noen sier 24-48 timer etter første positive, andre sier når testene igjen blir negative...?
 
Haha må le altså, vi damer er ikke enkle!! Tipper en adopsjonsprosess kunne vært like tøff mentalt sett ja.. Å overbevise mannen klarer du sikkert lett,- bare du selv er overbevist! Så bare kjør på sier jeg,er herlig med litt tette barn vet du... Og så må du gjerne heie på meg også :) Du, du har litt greie på ting, og det er vanskelig å få noe særlig svar så fort her inne; når er egentlig EL hvis man har positiv test flere dager på rad? Noen sier 24-48 timer etter første positive, andre sier når testene igjen blir negative...?

Det er nettopp det, jeg klarer nok å overbevise han når jeg er helt overbevist selv ;)

Du, dette med når EL inntreffer, lurer jeg på om det litt individuelt. Men stortsett så tror jeg man kan tenke at den første dagen med negativ EL test etter positiv(e) er selve EL dagen. Ergo, hvis jeg fikk positiv test i dag og i morgen og negativ på tirsdag, så hadde jeg gått ut i fra at tirsdag er EL dagen, onsdag er 1 dpo. Men dette kan jeg si fordi jeg har tempet i tillegg... Ergo, jeg sier når testene først har blitt negative :)
 
Det er nettopp det, jeg klarer nok å overbevise han når jeg er helt overbevist selv ;)

Du, dette med når EL inntreffer, lurer jeg på om det litt individuelt. Men stortsett så tror jeg man kan tenke at den første dagen med negativ EL test etter positiv(e) er selve EL dagen. Ergo, hvis jeg fikk positiv test i dag og i morgen og negativ på tirsdag, så hadde jeg gått ut i fra at tirsdag er EL dagen, onsdag er 1 dpo. Men dette kan jeg si fordi jeg har tempet i tillegg... Ergo, jeg sier når testene først har blitt negative :)
Ok :) Du skjønner at sist jeg ble gravid, hadde jeg positiv test 5 dager på rad, og gikk ut ifra EL dagen etter siste. MEN gyn beregnet fosteret (tidlig UL) til at jeg hadde blitt gravid 2. dagen (altså dagen etter første positive), og det stemte også med når lille ble født. Jeg både tempet og testet, og alt tydet på EL dagen etter siste test. Ikke til å bli klok på :) Nå tror jeg egentlig EL var igår, men har fortsatt positive tester... (3. dagen med positive nå, men igår på morgenen var teststreken sterkere enn kontrollstreken -ellers har de vært like.) Og når har man mest EL-slim? Hadde mye på fredag og igår -mindre idag... Man blir jo tullerusk av det her, hehe vil vite når jeg kan regne dpo vet du :)
 
Ok :) Du skjønner at sist jeg ble gravid, hadde jeg positiv test 5 dager på rad, og gikk ut ifra EL dagen etter siste. MEN gyn beregnet fosteret (tidlig UL) til at jeg hadde blitt gravid 2. dagen (altså dagen etter første positive), og det stemte også med når lille ble født. Jeg både tempet og testet, og alt tydet på EL dagen etter siste test. Ikke til å bli klok på :) Nå tror jeg egentlig EL var igår, men har fortsatt positive tester... (3. dagen med positive nå, men igår på morgenen var teststreken sterkere enn kontrollstreken -ellers har de vært like.) Og når har man mest EL-slim? Hadde mye på fredag og igår -mindre idag... Man blir jo tullerusk av det her, hehe vil vite når jeg kan regne dpo vet du :)

Skjønner deg så godt!! Men er alle positive tester, like positive? Selv kan jeg vel egentlig si at jeg har 3-4 dager med positiv EL test, men det er bare 1-2 av dem som er veeeldig positive, hvis du skjønner... For at jeg personlig skal telle en EL test som positiv så er teststreken mye sterkere enn kontrollstreken. Når strekene er like sterke, så anser jeg de som negative. Kan du se forskjell på dem? Men så er det dessverre sånn at vi er skrudd sammen forskjellig og har forskjellige LH vinduer, kanskje du produserer LH lengere?
EL slim blir jeg aldri klok på! Det kommer og går som det vil. Det normale er å ha det før, under og etter EL, så eh, var ikke dette oppklarende så vet ikke jeg :p Veldig individuelt ;)
 
Skjønner deg så godt!! Men er alle positive tester, like positive? Selv kan jeg vel egentlig si at jeg har 3-4 dager med positiv EL test, men det er bare 1-2 av dem som er veeeldig positive, hvis du skjønner... For at jeg personlig skal telle en EL test som positiv så er teststreken mye sterkere enn kontrollstreken. Når strekene er like sterke, så anser jeg de som negative. Kan du se forskjell på dem? Men så er det dessverre sånn at vi er skrudd sammen forskjellig og har forskjellige LH vinduer, kanskje du produserer LH lengere?
EL slim blir jeg aldri klok på! Det kommer og går som det vil. Det normale er å ha det før, under og etter EL, så eh, var ikke dette oppklarende så vet ikke jeg :p Veldig individuelt ;)
Haha du er god :) Rå på det her altså, men det er jo kjekt for deg da... Hm Tok en test akkurat nå som var negativ. Så da var den ordentlig positive testen igår på morgenen, da var teststreken definitivt sterkere enn kontrollstreken. På fredag så jeg den også som positiv, men da var strekene like sterke. EL idag da kanskje. Men det kan jo være at den hadde vært knallsterk om jeg hadde målt natt til igår også, og at EL likevel var sent igår kveld..? For da strakk og dro det noe veldig på venstre side. Men uansett, i enighet med deg hihi sier jeg at EL er idag, og at 1 dpo er i morgen :)
 
1 dpo og symptomjakten kan såvidt begynne :) Mye bedre å være på denne siden av EL, selv om dagene kan gå sakte dpo.. Heldigvis mye å gjøre om dagen!
 
2 dpo :) Litt rart denne gangen å prøve å bli gravid. Det er jo ikke så lenge siden siste barn kom, jeg er ikke "i form" enda, og det hadde egentlig passet best å vente et par mnd til. Men så vet jeg hva MA er, og hva det vil si å bare ikke bli gravid når man ønsker det... Og da kommer jeg til å angre mindre på å ha "blitt gravid for fort", enn hvis vi venter og det går lang tid før det klaffer.... Så jeg klarer ikke å vende meg helt til tanken på at kanskje JEG skal være gravid igjen snart! Men det er jo en reell mulighet nå..... Og det er også veldig spennende!! Alt av symptomer skal analyseres hehe... ;-) Jeg skjønte at jeg var gravid omtrent med en gang med første, med andre trodde jeg ikke det hadde klaffet. Så nå er jeg spent!
 
Back
Topp