1 års dag og besteforeldre prioriterer å dra på hytta...

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Gutten vår blir 1 år denne uka, og faren og stemor til mannen har valgt å reise på hytta. De fikk invitasjonen 5 uker før feiring, og da sa de først de ikke kunne for de skulle ha bursdagsfeiring for han da (bestefar som også har i disse dager) for venner. Dette er nå avlyst, men nå skal de altså på hytta. Mannen ble så lei seg, og jeg ble mer frustrert enn lei seg. Det er det eneste barnebarnet de har som ikke bor 5 timer unna.... :( :eek: Mistenker at det kan ha noe å gjøre med at barnets farmor kommer, og bestefar (eksmannen hennes) liker ikke noe godt å være sammen med henne i selskap, men burde ikke skilte besteforeldre kunne være 3 timer sammen for å feire felles barnebarn?????

Lurer virkelig på hvordan de neste årene skal være med feiring av barna her. Det er jo synd om bestefar alltid skyr unna. De har vært i selskap her før til jul og bursdager til oss voksne, men da har mannen min alltid servert faren alkohol og da har det gått på et vis, men jeg har gitt beskjed om at jeg ikke vil ha alkohol i 1 års dag.

Synes det er leit mannen min er lei seg, og jeg er mer skuffet/frustrert. Setter man to barn til verden og har vært sammen i 19 år, burde man kunne være sammen 3 timer i året for å feiret bursdag til et barnebarn!

Hva tenker dere?
 
Er enig med deg. Foreldrene til samboer er også skilte, men "nye" kjærester. Men her er det ikke noe problem å feire bursdager og andre feiringer sammen. De fester sammen og reiser til og med på ferie sammen:)
 
Da hadde jeg informert om at de enten peller rumpene sine dit den dagen, eller lar være å komme mer. Ferdig snakka.
 
Personlig er jeg ikke særlig opptatt av bursdager, og jeg ser ikke helt problemet med at de drar på hytten og kommer innom når de er tilbake igjen :)

Synes også det er forskjell på 1årsdag og 10årsdag, fordi 1 årigen ikke får med seg noe særlig. Mens en 10åring ville savnet de som ikke kom..
Så jeg hadde ventet med å "reagere" til det evt skjer en dag barnet selv opplever som viktig.

Har også erfart at noen foreldre har vanskelig med å skille hvor stor begivenhet deres barn er for dem selv i forhold til for andre familiemedlemmer. Vet ikke om det gjelder dere, men det er i hvert fall noe jeg selv er obs på når det gjelder våre forventninger til de rundt oss :)
 
Personlig er jeg ikke særlig opptatt av bursdager, og jeg ser ikke helt problemet med at de drar på hytten og kommer innom når de er tilbake igjen :)

Synes også det er forskjell på 1årsdag og 10årsdag, fordi 1 årigen ikke får med seg noe særlig. Mens en 10åring ville savnet de som ikke kom..
Så jeg hadde ventet med å "reagere" til det evt skjer en dag barnet selv opplever som viktig.

Har også erfart at noen foreldre har vanskelig med å skille hvor stor begivenhet deres barn er for dem selv i forhold til for andre familiemedlemmer. Vet ikke om det gjelder dere, men det er i hvert fall noe jeg selv er obs på når det gjelder våre forventninger til de rundt oss :)
Jeg kjenner veldig på det at vi har et fint album hvor man skal skrive hvem som var i bursdag og en dag lurer nok gutten på hvorfor de ikle var der.... dessuten handler det ikke bare om han, men også om respekt for oss som lager bursdag. Helga etter skal bestefar feire 70 års dag to dager på radig forventer at vi skal kjøre den times lange turen to dager på rad. Frister lite nå. Ser ikke noe forskjell.
 
Da hadde jeg informert om at de enten peller rumpene sine dit den dagen, eller lar være å komme mer. Ferdig snakka.
I tillegg vi de nå droppe innom på dagen som er før helga og da styrer jeg faktisk med masse forberedelser til den dagen vi skal feire.......
 
Jeg kjenner veldig på det at vi har et fint album hvor man skal skrive hvem som var i bursdag og en dag lurer nok gutten på hvorfor de ikle var der.... dessuten handler det ikke bare om han, men også om respekt for oss som lager bursdag. Helga etter skal bestefar feire 70 års dag to dager på radig forventer at vi skal kjøre den times lange turen to dager på rad. Frister lite nå. Ser ikke noe forskjell.

Jeg forstår at det er sårt for dere å bli nedprioritert, selvom jeg ikke forstår hvordan en 1 årsdag kan sammenlignes med en 70 årsdag..

Hvis gutten spør hvor de var senere er det egentlig bare å si den enkle sannheten: "De var på hyttetur, så de kom innom dagen før/etter heller." [emoji106]

Håper dere klarer og forklare bestefar hvor viktig dette er for dere! [emoji177] Jeg kunne fint prioritert vekk en 1årsdag, uten at det hadde vært vondt ment, fordi jeg ikke automatisk ser poenget i å feire noen som er uvitende om hva som foregår.. Men jeg hadde jo endret prioriteringene mine og komt for Deres skyld hvis jeg hadde forstått at dere anser dette som ett stort og viktig arrangement! :)
 
Så fint de vil komme innom på dagen da tenker jeg
Alle de andre besteforeldrene har fått nyss i at de vil komme innom på dagen for at de heller vil på hytta, så da virker det som om alle plutselig heller ville det de også, og da er jo poenget med at de to besteforeldrene ikke skal treffe hverandre borte, samt at vi faktisk har bedt de på lørdagen borte... Hvis plutselig alle skal dukke oppe på dagen også, da jeg faktisk har masse kaker og styr jeg skal forberede til den faktiske bursdagen. Mulig jeg er litt "uptight" men synes det er uhøflig å takke nei til barnebarnets (og fadderbarnets) 1 års dag for å dra på hytta som de faktisk kan dra til alle andre helger i året...
 
Alle de andre besteforeldrene har fått nyss i at de vil komme innom på dagen for at de heller vil på hytta, så da virker det som om alle plutselig heller ville det de også

Herlighet [emoji85] Jungeltelegrafen går fort forstår jeg..

Om 2 personer ikke kan/vil komme på lørdagen betyr det vel ikke at det er "fritt frem" for alle de andre å gjøre seg vanskelige?

Jeg kan som sagt forstå bestefar, men det hadde rablet for meg hvis resten av familien trodde de kunne flytte hele selskapet!

Dere må tydeligvis forklare at feiringen fortsatt er på lørdag. Det er ikke slik at dere skal stelle i stand flere selskap, og at alle kan velge hvilket de ønsker å delta på.

Trist at noe som bare burde være kjekt har blitt så dumt [emoji177] Jeg håper dere får til og kommunisere med familien, og at dere klarer å fokusere på det positive.
Lillegutt har blitt 1 år, og det høres ut som dere har mange som ønsker og feire det! [emoji274] ..selvom det ble en del misforståelser rundt selve feiringen
 
Herlighet [emoji85] Jungeltelegrafen går fort forstår jeg..

Om 2 personer ikke kan/vil komme på lørdagen betyr det vel ikke at det er "fritt frem" for alle de andre å gjøre seg vanskelige?

Jeg kan som sagt forstå bestefar, men det hadde rablet for meg hvis resten av familien trodde de kunne flytte hele selskapet!

Dere må tydeligvis forklare at feiringen fortsatt er på lørdag. Det er ikke slik at dere skal stelle i stand flere selskap, og at alle kan velge hvilket de ønsker å delta på.

Trist at noe som bare burde være kjekt har blitt så dumt [emoji177] Jeg håper dere får til og kommunisere med familien, og at dere klarer å fokusere på det positive.
Lillegutt har blitt 1 år, og det høres ut som dere har mange som ønsker og feire det! [emoji274] ..selvom det ble en del misforståelser rundt selve feiringen
Ja, nå kan visst ikke onkel heller på lørdagen for han skulle på fest på fredagen, og vil komme en annen dag så blir jo snart en ukes feiring :( Neste år blir det langpannekake og en gryte med pølse på dag :p Orker ikke annet :p Og vi som alltid har dratt på alle feiringer selv om vi har vært invitert på annet også. No more :p
 
Ja, nå kan visst ikke onkel heller på lørdagen for han skulle på fest på fredagen, og vil komme en annen dag så blir jo snart en ukes feiring :( Neste år blir det langpannekake og en gryte med pølse på dag [emoji14] Orker ikke annet [emoji14] Og vi som alltid har dratt på alle feiringer selv om vi har vært invitert på annet også. No more :p
Min erfaring er at det er lettere å filleriste broren min enn en av foreldrene våre [emoji6]
Han skal på fest dagen før? Deng ham! [emoji123]
 
Min erfaring er at det er lettere å filleriste broren min enn en av foreldrene våre [emoji6]
Han skal på fest dagen før? Deng ham! [emoji123]
Ja, lillebror til mannen, så får BS han om å riste han litt :p Haha. Nei, kjedelig når det tydelig virker som at vår 1 års dag til et ekstremt etterlengtet barn er sistepri hos halvparten av de som er bedt. Samme greia da vi hadde barnedåp.......
 
Nei nei nei :(
Man opplever den 1 bursdagen en gang i livet!

Det er min store skrekk, at folk ikke gidder å ta seg tid til bursdager å sånt
 
Nei nei nei :(
Man opplever den 1 bursdagen en gang i livet!

Det er min store skrekk, at folk ikke gidder å ta seg tid til bursdager å sånt
Nei, kjenner jeg ble skikkelig skuffet. Tenker på hvor mange bursdager vi har prioritert å dra i opp i gjennom... Så når vi har strevd i 2-3 år med å få barn, så dropper folk å komme i bursdagen. Måtte nesten le i dag, for onkelen lurte på om vi ikke heller kunne hatt det en kveld midt i uka for han har fått seg ny kjæreste som bor 2 timer unna og han vil helst være der å "bænge" på henne i helgene... Tydelig at alle ikke har barn :p En kveld midt i uka liksom :p Bursdagbarnet legger seg rundt kl 19.
 
Nei, kjenner jeg ble skikkelig skuffet. Tenker på hvor mange bursdager vi har prioritert å dra i opp i gjennom... Så når vi har strevd i 2-3 år med å få barn, så dropper folk å komme i bursdagen. Måtte nesten le i dag, for onkelen lurte på om vi ikke heller kunne hatt det en kveld midt i uka for han har fått seg ny kjæreste som bor 2 timer unna og han vil helst være der å "bænge" på henne i helgene... Tydelig at alle ikke har barn :p En kveld midt i uka liksom :p Bursdagbarnet legger seg rundt kl 19.

1 gang i året er det snakk om, å det er ungen sin første bursdag!
De kan stille opp synes jeg.
Onkel kan kjøpe en ekstra gave :p steike ta mannfolk :p
 
1 gang i året er det snakk om, å det er ungen sin første bursdag!
De kan stille opp synes jeg.
Onkel kan kjøpe en ekstra gave :p steike ta mannfolk :p
Haha, ja håper virkeligheten inntar onkler som lever i sin ungkarsverden :p
 
Du får minne han på hva han sa om bursdagen når han en gang får en unge ;)
Ja, da er sikkert ungene våre så store at det sånn sett passer bedre med kveld for oss ;) :p
 
Back
Topp