1årsdag

Åh,så fantastisk:)
Hvorfor er fødsel så spesiell for diabetikere? Nyskjerrig. Kan man trenge insulin under fødsel liksom:p?

Ja, vi er veldig glad for det altså:) Bor de langt nedi Sverige kanskje?
Hva skal han ha eksamen i dag? Han må ha lykke til;)
Det er veldig viktig å ha blodsukker under kontroll på et visst nivå. Om det er for høyt kan babyen ha større risiko for hjelp med sitt blodsukker i dagene etter fødsel. Og om blodsukkeret går for lavt får ikke mor energi til å jobbe heller.. Så i aktiv fødsel skulle det måles blodsukker minimum hver halve time. Nå gikk det så satans fort etter at vannet ble tatt her at det skle litt ut :p Insulinet gies som drypp og ikke som før fødsel også så det må settes veneflon og klargjøres. Flere mennesker må være på vakt, om jeg ikke husker feil skal det være to jordmødre tilstede ved pressing, og barnelege skulle være tilgjengelig for babyen om det har akutte behov. De var vel 5stk plutselig på rommet mens jeg presset. Ikke at jeg enset det, fikk med meg jordmor som tok imot Olivia og den andre jordmoren som guidet meg i pressinga :p

Edit: glemte å si at jeg var tilkoplet CTG registrering hele veien, via en måler satt på babyens hode.
 
Det er veldig viktig å ha blodsukker under kontroll på et visst nivå. Om det er for høyt kan babyen ha større risiko for hjelp med sitt blodsukker i dagene etter fødsel. Og om blodsukkeret går for lavt får ikke mor energi til å jobbe heller.. Så i aktiv fødsel skulle det måles blodsukker minimum hver halve time. Nå gikk det så satans fort etter at vannet ble tatt her at det skle litt ut :p Insulinet gies som drypp og ikke som før fødsel også så det må settes veneflon og klargjøres. Flere mennesker må være på vakt, om jeg ikke husker feil skal det være to jordmødre tilstede ved pressing, og barnelege skulle være tilgjengelig for babyen om det har akutte behov. De var vel 5stk plutselig på rommet mens jeg presset. Ikke at jeg enset det, fikk med meg jordmor som tok imot Olivia og den andre jordmoren som guidet meg i pressinga :p

Edit: glemte å si at jeg var tilkoplet CTG registrering hele veien, via en måler satt på babyens hode.

Aha, skjønner.
Takk for utfyllende og godt svar. Da vet jeg det;):)
Da var du iallefall passet på kan man si:p
 
Fant ikke så mye i byen jeg, må nok ha litt mer press på meg. Blir feiring på lørdag.
Tenk at det snart er 1 år siden vannet mitt gikk 3 uker før terminen, med mannen i Nordsjøen var jeg ikke helt forberedt, men alt endte godt og vi fikk den nydelige jenta.
 
Fant ikke så mye i byen jeg, må nok ha litt mer press på meg. Blir feiring på lørdag.
Tenk at det snart er 1 år siden vannet mitt gikk 3 uker før terminen, med mannen i Nordsjøen var jeg ikke helt forberedt, men alt endte godt og vi fikk den nydelige jenta.

Dumt du ikke fant noe særlig...Godt du enda har litt tid da;)
Ja, helt sykt hvordan tiden har flydd. Hvordan var det igjen? Du fødte alene uten han? Han rakk ikke frem?:)
 
Neida, gårt fort til den 26okt også:D

Åh, så gøy:D Her går han ikke enda...Han prøver og vil, men bare tryner i forsøket:p
Alt er bare fint her:D
Så bra da! :D

Ja men da er det ratt ikke lenge før ;) hehe...
 
Dumt du ikke fant noe særlig...Godt du enda har litt tid da;)
Ja, helt sykt hvordan tiden har flydd. Hvordan var det igjen? Du fødte alene uten han? Han rakk ikke frem?:)
Hadde med meg en venninne på sykehuset, men ettersom de stoppetfødselen for å frakte meg til St.Olavs så rakk han fram til fødselen.
 
Da var feiringen over her, dagen har vært såå fin :) Bursdagsbarnet har vært blid og fornøyd og fått masse fine gaver!
Blant annet reima vinterdress, duplo, lekekjøkken, Marius anorakk og matboks, masse ullklær, noe som ser ut som gedigen duplo, egenlaga vugge med dokke ++ ;) vært en fantastisk dag! <3
 

Vedlegg

  • 1413066112225.jpg
    1413066112225.jpg
    58,4 KB · Visninger: 23
  • 1413066155942.jpg
    1413066155942.jpg
    53,4 KB · Visninger: 23
  • 1413066194789.jpg
    1413066194789.jpg
    50,4 KB · Visninger: 22
  • 1413066225758.jpg
    1413066225758.jpg
    63,6 KB · Visninger: 22
  • 1413066258888.jpg
    1413066258888.jpg
    60,9 KB · Visninger: 22
  • 1413066277779.jpg
    1413066277779.jpg
    36,5 KB · Visninger: 22
  • 1413066316179.jpg
    1413066316179.jpg
    76,8 KB · Visninger: 21
Snuppa hadde bursdag på lørdag :) en kjempefin dag som ble feiret med kaker og kaffe med familien :-D superfornøyd baby, og mamma :) eller, er vel strengt tatt ikke baby lenger :'(
 
Back
Topp