1åring til singapore

Ninen D

Elsker forumet
Ja det lurer jeg på..
Vi har vært så heldige å fått gave av en i familien som har bosatt seg i asia.
Det er biletter på businessclass direkte til Singapore. Hvor vi skal bo på en flott resort.

Det blir meg og Kim og Emilie... Så da lurer jeg; går dette bra?

mtp flyreisen: Det er morgenfly med 1 bytte. 1 time fly til finnland, direktefly derfra på businessklasse (stoler som kan kan legge ned til senger osv) til singapore.
Dvs at Em er våken når vi bytter fly, og hun kan sove med Meg eller Kim i sengestolen vår på langflyvningen.

Selve singapore, og div bakterier osv? Er det heldig? vi har jo med egen mat.. og sånn, men de putter jo alt i munnen som de finner disse små, og hendene går jo og rett i munn..
Men har hørt at singapore er bedre en f.eks kabodia og vietman osv..

Men det er jo en Herlig sjanse, vi får ALT betalt.. Hva syns dere?
Jeg er rådvill... Vil gjerne har reflekterte råd og meninger, diskuter gjerne, så vi får frem fler meninger her..
Er somsagt rådvill!! *For en sjanse!! Men, vil ikke gjøre det om det er risikabelt for snuppa mi*


Edit: og det er for tidlig med barnepass i 2 uker når hun er 1 år bare? (her tenker jeg for barnets del bare, ikke mor... Jeg har ikke tenkt videre over dette, og aner ikke... *og vil ikke bli slatet for at jeg vurderer barnevakt i 2 uker, da jeg ikke har vurdert det, jeg bare kom på det*)
 
:) ingen andre som også har meninger... Et velbegrunnet valg, må tas på manges meninger...
 
Man lever bare èn gang. Det er jo ikke verre der enn f.eks mange steder i syden folk drar til. Er jo bare å ta visse forhåndsregler mtp. hygiene.
 
ja det kan da umulig være så heidundranes farlig, når det ikke blir en stoooor krangel om det her på BV [8D]
Eller, alt blir kranglet om, kanskje det er når det er stille det er farligst...

Jo, jeg sjekker rundt på nett og sånn, og blir mer og mer fristet til å ta imot tilbudet, og få en flott ferie for mor, barn og pappa i pappaperm :)
 
ORIGINAL: Comatose

Man lever bare èn gang. Det er jo ikke verre der enn f.eks mange steder i syden folk drar til. Er jo bare å ta visse forhåndsregler mtp. hygiene.
 
Singapore ett av de reineste landene i verden, faktisk...
Det er bare helt utrolig å besøke dette lilleputtlandet midt i Asia, som har mye vestlig innslag. Kaster du søppel på gata får du en heidundranes bot. Tyggis og snus er forbudt. Befolkningen er vennlig og veldig glad i barn, spesielt hvite...De er dog mer reserverte en i Thailand, vitetnam. De har rett og slett litt mer dannelse/tilbakeholdenhet.
Siden dere skal på kort ferie ville jeg ha tatt med babygrøt om barnet fremdeles spiser dette. Ungene våre spiste mye havregrøt siden vi var så lenge borte.
Pass på varmen og dehydrering, ha alltid med tåteflaske med vann. Vær obs på mygg og god tur. Singapore er fantastisk[8D]
 
Jeg er av den mening at barn som er små ikke har noe i land utenfor Norden å gjøre. Dette pga. bakteriekultur,faren for sykdom, det er ikke alle vaksiner en på 1 kan få. Så jeg ville ikke tatt med meg min 1-åring dit nei. Og HVIS jeg skulle vurdert det ville jeg sjekket ut ifht. forskjellige sykdommer som Malaria,dengufeber etc. dit jeg skulle reist, hørt med folkehelsekontoret i kommunen samt legen min.

Men personlig ville jeg ikke reist. Det fikk heller vente til hun var eldre.
 
Barnevakt i 2 uker i strekk? Tror ikke jeg ville satset på det, men kom litt an på hvem som skulle passet.
 
de har vell barn i singapore og?[;)] slapp av,det går fint . dere skal jo sikkert ikke bo ute i bushen heller. singapore er jo et rikt velstående land. google it and u will see.
 
ORIGINAL: Lille_frosk

Jeg er av den mening at barn som er små ikke har noe i land utenfor Norden å gjøre. Dette pga. bakteriekultur,faren for sykdom, det er ikke alle vaksiner en på 1 kan få. Så jeg ville ikke tatt med meg min 1-åring dit nei. Og HVIS jeg skulle vurdert det ville jeg sjekket ut ifht. forskjellige sykdommer som Malaria,dengufeber etc. dit jeg skulle reist, hørt med folkehelsekontoret i kommunen samt legen min.

Men personlig ville jeg ikke reist. Det fikk heller vente til hun var eldre.

Barnevakt i 2 uker i strekk? Tror ikke jeg ville satset på det, men kom litt an på hvem som skulle passet.


malaria å dengus feber, hehe ..må le. vet du hvilket land singapore er? ville du sagt det samme om malaria om noen som skulle til spania?eller canaria øyene, hellas etc. ?
 
ORIGINAL: Tryll

ORIGINAL: Lille_frosk

Jeg er av den mening at barn som er små ikke har noe i land utenfor Norden å gjøre. Dette pga. bakteriekultur,faren for sykdom, det er ikke alle vaksiner en på 1 kan få. Så jeg ville ikke tatt med meg min 1-åring dit nei. Og HVIS jeg skulle vurdert det ville jeg sjekket ut ifht. forskjellige sykdommer som Malaria,dengufeber etc. dit jeg skulle reist, hørt med folkehelsekontoret i kommunen samt legen min.

Men personlig ville jeg ikke reist. Det fikk heller vente til hun var eldre.

Barnevakt i 2 uker i strekk? Tror ikke jeg ville satset på det, men kom litt an på hvem som skulle passet.


malaria å dengus feber, hehe ..må le. vet du hvilket land singapore er? ville du sagt det samme om malaria om noen som skulle til spania?eller canaria øyene, hellas etc. ?



Det er Dengu i Singapore. Men det går gjerne i epidemier. Inne i byen er det som regel trygt. Det blir sprøytet godt. Men i regntiden så er det tilfeller av dengu også her. Malaria er skjelden. Man trenger ingen ekstra vaksiner for å reise til Singapore, men hepatitt A+B er allikevel lurt[:)]
 
Hvis ikke dere reiser så gi meg billettene.. jeg har en 4 mnd bab, leeett reist med han"

Singapore er nyyyydelig flott sted, elsker det stedet! [:D]
 
ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Hvis ikke dere reiser så gi meg billettene.. jeg har en 4 mnd bab, leeett reist med han"

Singapore er nyyyydelig flott sted, elsker det stedet! [:D]



Jeg og[8D]
Vi var i Singapore i mai, men gubben og eldstemann ble matforgiftet i Australia. Så det var bare jeg som utforsket stedet[:D]
 
Ja det lurer jeg på..
Vi har vært så heldige å fått gave av en i familien som har bosatt seg i asia.
Det er biletter på businessclass direkte til Singapore. Hvor vi skal bo på en flott resort.

Det blir meg og Kim og Emilie... Så da lurer jeg; går dette bra?

mtp flyreisen: Det er morgenfly med 1 bytte. 1 time fly til finnland, direktefly derfra på businessklasse (stoler som kan kan legge ned til senger osv) til singapore.
Dvs at Em er våken når vi bytter fly, og hun kan sove med Meg eller Kim i sengestolen vår på langflyvningen.

Selve singapore, og div bakterier osv? Er det heldig? vi har jo med egen mat.. og sånn, men de putter jo alt i munnen som de finner disse små, og hendene går jo og rett i munn..
Men har hørt at singapore er bedre en f.eks kabodia og vietman osv..

Men det er jo en Herlig sjanse, vi får ALT betalt.. Hva syns dere?
Jeg er rådvill... Vil gjerne har reflekterte råd og meninger, diskuter gjerne, så vi får frem fler meninger her..
Er somsagt rådvill!! *For en sjanse!! Men, vil ikke gjøre det om det er risikabelt for snuppa mi*


Edit: og det er for tidlig med barnepass i 2 uker når hun er 1 år bare? (her tenker jeg for barnets del bare, ikke mor... Jeg har ikke tenkt videre over dette, og aner ikke... *og vil ikke bli slatet for at jeg vurderer barnevakt i 2 uker, da jeg ikke har vurdert det, jeg bare kom på det*)
Hvordan gikk det? Leser meg opp om emne og fant denne gamle tr[den.
 
Hadde reist uten tvil , for en sjanse !:smug:
 
Hadde definitivt reist. Singapore er et av de reneste og mest skikkelige landene jeg har vært i, så bakterier ville jeg ihvertfall ikke tenkt på.
 
Back
Topp