1åring og væske

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
1åringen vår drikker veldig lite. Så lite at han er konstant treg i magen (hyler hver gang han gjør nr 2) og har lite tiss i bleiene. Har dere noen tips om hvordan jeg kan få ham til å drikke mer? Har prøvd å gi ut vannet juice, saft, melk, isbiter og ikke minst vann. Kun vann han vil ha, men aldri mer enn ca 1dl til dagen [emoji27]
 
En dl høres veldig lite ut for meg også. Ikke så lenge siden min var ett men han fikk fremdeles brystmelk nå og da så hadde ikke helt oversikt.

Har det vart lenge? Har du vært hos lege eller helsesøster? Det ville jeg nok ha gjort ganske raskt for å få råd.
Kan jo prøve ut forskjellige kopper, sugerør, passe på å blande litt mer væske i maten om det går an. Teste om temperaturen har noe å si, kanskje han feks foretrekker romtemp eller kroppstemp? På alle slags drikker:) lykke til i hvert fall.
 
Kan det fungere med melon eller agurk? Det er for det meste vann, men ofte lettere å få i seg, særlig dersom det er kuttet i små biter. Fruktsmoothie, evt fryst til små ispinner.
 
Hva med suppe?
 
En dl høres veldig lite ut for meg også. Ikke så lenge siden min var ett men han fikk fremdeles brystmelk nå og da så hadde ikke helt oversikt.

Har det vart lenge? Har du vært hos lege eller helsesøster? Det ville jeg nok ha gjort ganske raskt for å få råd.
Kan jo prøve ut forskjellige kopper, sugerør, passe på å blande litt mer væske i maten om det går an. Teste om temperaturen har noe å si, kanskje han feks foretrekker romtemp eller kroppstemp? På alle slags drikker:) lykke til i hvert fall.
Har tatt det opp med hs ja. Hun hadde ingen andre råd enn å tilby ofte. Han spiser 2 grøtmåltider om dagen enda, og den har han fått ganske utvannet ei stund. Nå vil han gjerne spise selv, så da funker ikke det lengre pga søl (han får rett og slett ikke noe i seg om grøten er for tynn)
Vi har prøvd mange matvarer med mye væskeinnhold. Bl.a vannmelon, agurk og kiwi. Dette blir spyttet ut, og siden rister han på hodet og sier nei[emoji17]
 
Skal prøve det om jeg får lov å mate ham [emoji173][emoji4] han vil gjerne spise selv om dagen [emoji173]

Suppe kan fint drikkes fra kopp. Min har aldri blitt matet, men fått suppe fra han var 6 mnd :)
 
Skal prøve det om jeg får lov å mate ham [emoji173][emoji4] han vil gjerne spise selv om dagen [emoji173]
Evt kan en tutekopp være løsningen å ha suppen i :)
 
Vi har alltid gitt smothie poser til de små når de ikke får i seg næring. Gir greit med væske.
Ammer du enda?
 
Skulle foreslå sugerør jeg også. Det er gøy :)
 
Ammer kun på kveld før han legger seg [emoji3]
Oki.. Kanskje han skulle fått noe morsmelk erstatning på dagtid? Så han ikke blir dehydrert?
Mine har liksom ikke drukket så mye vann heller, men ammet jo samtidig også. Vanndrikkingen er jo blitt bedre over tid så klart, men her har de drukket alt annet med smak kjempe fort om der bare er godt nok, hvis det har vært årsaker til dårlig apetitt og drikking.
 
Oki.. Kanskje han skulle fått noe morsmelk erstatning på dagtid? Så han ikke blir dehydrert?
Mine har liksom ikke drukket så mye vann heller, men ammet jo samtidig også. Vanndrikkingen er jo blitt bedre over tid så klart, men her har de drukket alt annet med smak kjempe fort om der bare er godt nok, hvis det har vært årsaker til dårlig apetitt og drikking.
Mme blir han ilsint om han får, så det utgår... Han er bare vrang rett og slett [emoji85][emoji17]
 
Hvis han fortsetter å drikke så lite ville jeg kontaktet lege, det er jo alt for lite
 
Det er altfor lite på en dag. Da hadde jeg tatt med barnet til legen.
 
Back
Topp