⭐️ ~ IKM uke 41 ~ ⭐️

Joda, planlagt ks pleier å være max 2 uker før vanligvis. Jeg har et stoffskifte som går bananas mot slutten av svangerskapet, så barnet blir påvirket. Dessuten spyr jeg hele tiden og begynner å bli tappet for krefter og kilo på det tidspunktet. Og så har jeg en styrtfødsel bak meg, som resulterte i skade på både mor og barn. Kombinasjonen (med mindre neste svangerskap skulle bli helt annerledes enn de andre) gjør at jeg legges inn på obs-posten et sted mellom uke 32 og 34, og ks senest uke 36. Det var i hvertfall planen jeg fikk for den jeg mistet nylig... Men først må jeg finne meg en spire da [emoji39]
 
Joda, planlagt ks pleier å være max 2 uker før vanligvis. Jeg har et stoffskifte som går bananas mot slutten av svangerskapet, så barnet blir påvirket. Dessuten spyr jeg hele tiden og begynner å bli tappet for krefter og kilo på det tidspunktet. Og så har jeg en styrtfødsel bak meg, som resulterte i skade på både mor og barn. Kombinasjonen (med mindre neste svangerskap skulle bli helt annerledes enn de andre) gjør at jeg legges inn på obs-posten et sted mellom uke 32 og 34, og ks senest uke 36. Det var i hvertfall planen jeg fikk for den jeg mistet nylig... Men først må jeg finne meg en spire da [emoji39]

Ah skjønner :)
 
Jeg er også et planleggingsmenneske. Det har fungert så fint de andre gangene, men nå er det bare tull og tøys. Denne runden passer det absolutt ikke å bli gravid overhode, for da blir termin i slutten av juni, og med ks fire uker før, havner jeg midt i en viktig familiehappening i slutten av mai. Så da er det vel supertypisk at det klaffer nå. Men etter å ha mistet, ser jeg at jeg bare må takke ja til den spiren jeg kan få, uansett når [emoji849].

Slutta helt å tenke tid og praktikalitet med forrigemann. Risikerte også å stå uten jobb og penger på et tidspunkt, men ønsket var så stort st vi tenkte "det ordner seg alltid". Og det gjorde det :) Så selv om det "ikke passer" denne mnd ift jobbtur og weekendtur med søster og mor, prioriterer vi prøving og tar turene på sparket. En baby er viktigere [emoji173]️ Håper bare de andre går med på spontaniteten min [emoji13]
 
Slutta helt å tenke tid og praktikalitet med forrigemann. Risikerte også å stå uten jobb og penger på et tidspunkt, men ønsket var så stort st vi tenkte "det ordner seg alltid". Og det gjorde det :) Så selv om det "ikke passer" denne mnd ift jobbtur og weekendtur med søster og mor, prioriterer vi prøving og tar turene på sparket. En baby er viktigere [emoji173]️ Håper bare de andre går med på spontaniteten min [emoji13]

De har jo ikke så mye valg... vi har planer om å unnskylde oss med at det "ikke var planlagt". Det er for så vidt egentlig sant, for vi planla ungen til januar, for at den skulle være passe stor til slutten av mai, men tok ikke med i planleggingen at spiren skulle dø på veien dit [emoji33]
 
Slutta helt å tenke tid og praktikalitet med forrigemann. Risikerte også å stå uten jobb og penger på et tidspunkt, men ønsket var så stort st vi tenkte "det ordner seg alltid". Og det gjorde det :) Så selv om det "ikke passer" denne mnd ift jobbtur og weekendtur med søster og mor, prioriterer vi prøving og tar turene på sparket. En baby er viktigere [emoji173]️ Håper bare de andre går med på spontaniteten min [emoji13]

Jeg er litt lik deg på den biten. Tenker også at det ordner seg på den ene eller andre måten mtp det praktiske. Men å sette livet på vent det ønsker jeg ikke:) Derfor melder jeg meg på alt av kjekke ting, både i nær og fjern fremtid. Så tar jeg alt som det kommer. Ellers blir denne prøvetiden så fryktelig lang tenker jeg :)
 
Jeg tror jeg pleier å ha el rundt CD 14-15, men forrige runde kom den ikke før CD18 og det ble en 39-dagers syklus. Holdt på å dø av utålmodighet der en stund... håper det blir bedre denne runden!
 
Her kommer en liten oppdatering fra meg helt uten filter og fasade.. mistenker at dette blir en pausemåned for min del.. vi bare krangler og gneldrer her på hjemmebane, uten at jeg helt klarer å forstå hvorfor. Har vært litt dårlig stemning siden vi fikk div negative prøveresultater. Skal ikke kimse av denne prøvingen asså.. det siste jeg har lyst til nå er å ligge, og EL er på lørdag. Dessuten føles det helt feil å kjøre på når det er så ustemt akkurat nå. Sikker på at det ordner seg, men vi får fokusere på å navigere oss inn på rett kurs igjen først. Slitsomt når man begynner å tvile på hele greia, men jeg regner ikke med at det er rosenrødt hjemme hos dere andre hele tiden heller..DA blir jeg isåfall deppa[emoji85][emoji23]følger dere her uansett, for er så mange fine folk her[emoji847]
 
Her kommer en liten oppdatering fra meg helt uten filter og fasade.. mistenker at dette blir en pausemåned for min del.. vi bare krangler og gneldrer her på hjemmebane, uten at jeg helt klarer å forstå hvorfor. Har vært litt dårlig stemning siden vi fikk div negative prøveresultater. Skal ikke kimse av denne prøvingen asså.. det siste jeg har lyst til nå er å ligge, og EL er på lørdag. Dessuten føles det helt feil å kjøre på når det er så ustemt akkurat nå. Sikker på at det ordner seg, men vi får fokusere på å navigere oss inn på rett kurs igjen først. Slitsomt når man begynner å tvile på hele greia, men jeg regner ikke med at det er rosenrødt hjemme hos dere andre hele tiden heller..DA blir jeg isåfall deppa[emoji85][emoji23]følger dere her uansett, for er så mange fine folk her[emoji847]

Føler med deg!
Er ikke det mest romantiske å være «prøvere»:(
 
Føler med deg!
Er ikke det mest romantiske å være «prøvere»:(

Takk, det setter jeg veldig pris på[emoji1317] nei, det er helt sikkert.. blir for mye timing og mas på mange måter. Hvertfall når man har svart på hvitt at man ikke er typen som kan forvente å bli gravid så lett. Æsj til alt sammen akkurat nå..
 
Her kommer en liten oppdatering fra meg helt uten filter og fasade.. mistenker at dette blir en pausemåned for min del.. vi bare krangler og gneldrer her på hjemmebane, uten at jeg helt klarer å forstå hvorfor. Har vært litt dårlig stemning siden vi fikk div negative prøveresultater. Skal ikke kimse av denne prøvingen asså.. det siste jeg har lyst til nå er å ligge, og EL er på lørdag. Dessuten føles det helt feil å kjøre på når det er så ustemt akkurat nå. Sikker på at det ordner seg, men vi får fokusere på å navigere oss inn på rett kurs igjen først. Slitsomt når man begynner å tvile på hele greia, men jeg regner ikke med at det er rosenrødt hjemme hos dere andre hele tiden heller..DA blir jeg isåfall deppa[emoji85][emoji23]følger dere her uansett, for er så mange fine folk her[emoji847]

Bare å spytte ut eder og galle her, vi kan ta imot!! Stor klem til deg! Håper dere får snakket ut og at prøvingen havner på rett kjøl med er ekte kjærlighetsbarn som resultat [emoji1303]

Her er mannen sånn passe innstilt til hele prøvingen, siden jeg ble så lei meg da det gikk galt nå sist, og det fortsatt er mye trøbbel med mine hormoner og oppfølging på sykehuset. Hvis ikke jeg trekker i trådene, er han troende til å skippe hele prøvingen. Mistenker at han er med på notene bare fordi han absolutt ikke har lyst til ivf, som egentlig var planen for baby nr tre...
 
Da kan det jo hende vi havner likt [emoji4]

Det hadde vært superdupert!! Håper testene mine kommer i posten i morgen, så kan jeg se litt på dem og føle at det nærmer seg saaakte testetid. Om ikke annet tenker jeg at tempingen kan gjenopptas i morgen, så jeg får flest mulig observasjoner før el. [emoji39]
 
Bare å spytte ut eder og galle her, vi kan ta imot!! Stor klem til deg! Håper dere får snakket ut og at prøvingen havner på rett kjøl med er ekte kjærlighetsbarn som resultat [emoji1303]

Her er mannen sånn passe innstilt til hele prøvingen, siden jeg ble så lei meg da det gikk galt nå sist, og det fortsatt er mye trøbbel med mine hormoner og oppfølging på sykehuset. Hvis ikke jeg trekker i trådene, er han troende til å skippe hele prøvingen. Mistenker at han er med på notene bare fordi han absolutt ikke har lyst til ivf, som egentlig var planen for baby nr tre...

Åh, det er jeg så takknemlig for! Akkurat nå føler jeg meg nemlig bare veldig nedfor, ensom og mislykka. Det her bunner nok bare i dum kommunikasjonssvikt, men jeg kjenner også at jeg begynner på å bli sår på at han tilsynelatende ikke engasjerer seg så veldig.. man føler seg så alene om det som betyr mest..
 
Her kommer en liten oppdatering fra meg helt uten filter og fasade.. mistenker at dette blir en pausemåned for min del.. vi bare krangler og gneldrer her på hjemmebane, uten at jeg helt klarer å forstå hvorfor. Har vært litt dårlig stemning siden vi fikk div negative prøveresultater. Skal ikke kimse av denne prøvingen asså.. det siste jeg har lyst til nå er å ligge, og EL er på lørdag. Dessuten føles det helt feil å kjøre på når det er så ustemt akkurat nå. Sikker på at det ordner seg, men vi får fokusere på å navigere oss inn på rett kurs igjen først. Slitsomt når man begynner å tvile på hele greia, men jeg regner ikke med at det er rosenrødt hjemme hos dere andre hele tiden heller..DA blir jeg isåfall deppa[emoji85][emoji23]følger dere her uansett, for er så mange fine folk her[emoji847]

Uff, sender en stor klem til deg <3 Det ER tøft å gå igjennom dette. En forventer liksom at når en først bestemmer seg for å bli gravid så skjer det med engang. Alle disse utfordringene, bekymringene og tankene kommer jo som et sjokk. Det er vi som kjenner det mest på kroppen, men tror det kan være like utfordrende for mannen - bare på helt ulike måter. Så er det jo en kjensgjerning at det gjerne er de vi deler hus med det pleier å gå hardest utover når en ikke har det topp selv. Men du kan trøste deg med det at alle par i historien har gått gjennom tøffe dager/uker/mnd. Men man jobber for å fikse det som betyr mest for oss, fordi det kommer til å bli såååå verdt det når dere en gang har babyen deres i armene <3
 
Hører egentlig til i uke 42, men den er ikke laget enda og jeg har ikke tid til å følge opp. også er det så koselig med kjentfolk så kanskje jeg kan få henge med dere?

Eskimonika - PP12 (15mnd/8aborter) - EL 2-6/10 - IKM 16-20/10
 
Back
Topp