❤OKTOBER 2017❤

da har jeg fått resept på synarela. Men skal tydeligvis inn til time før videre medisinering. Kanskje like greit :).

Så vet ikke hvilke sprøyter jeg skal ta videre..

Tenk at jeg snart er i gang!!
 
Da har jeg vært på FS og de ønsker litt ekstra nedregulering på meg pga endometriose, så da blir det innsett i starten av november. Så da hopper jeg ut av oktober-gruppen. Lykke til alle dere! :)
 
Da har jeg vært på FS og de ønsker litt ekstra nedregulering på meg pga endometriose, så da blir det innsett i starten av november. Så da hopper jeg ut av oktober-gruppen. Lykke til alle dere! :)
Kan jeg spørre hva det er godt for?[emoji4] Av ren nysgjerrighet lurer jeg[emoji23]
 
Kan jeg spørre hva det er godt for?[emoji4] Av ren nysgjerrighet lurer jeg[emoji23]

Man må jo være nysgjerrig for å finne ut nye ting. :D

Endometriose er at man har livmorslimhinne andre steder i kroppen enn inni livmoren. Dette vokser når det vokser i livmoren og blør når det blør i livmoren. Og så kan det påvirke hormonstatus i kroppen. Det kan gi dårligere eggkvalitet, påvirke modning av egg og også gi økt risiko for abort. Hver gang slimhinnen får blø bort så vokser den litt mer neste gang, så endometriose vokser over tid. Nedregulering er hovedbehandling av endometriose med medisiner, for noen holder det med vanlig hormonell prevensjon (og gjerne da hoppe over pille-fri uke eller finne den hvor man opplever lite/ingen blødning så man har sjeldnest/minst mulig blødninger). Dersom det ikke holder med hormonell prevensjon bruker man kraftigere medisiner, slik man bruker ved nedregulering ved IVF. Og så anbefales det laparoskopisk fjerning av mest mulig endometriose-vev etter behov. Dersom dette heller ikke demper smertene tilstrekkelig er fjerning av eggstokkene og/eller livmor videre behandling.

Siden dette vevet oppfører seg litt annerledes enn slimhinnen inni selve livmoren vil lengre nedregulering sikre at endometriose-vevet har skrumpet mest mulig inn før stimulering og eventuell graviditet. :) Noen studier viser at for noen endometriose pasienter kan det være lurt med nedregulering i 3-6 måneder.

Det var legen på FS som sa at de anbefalte lenger nedregulering ved endometriose dersom pasienten tålte nedreguleringen greit. Jeg har aldri brukt Suprecur før da, så vi får se. Hun sa også at hvis jeg ble svært plaget så kan jeg få komme på kontroll etter to uker og fremskynde sprøytestart. Da jeg gikk på Synarela hadde jeg lite bivirkninger og var egentlig mest fornøyd, fordi endometriose-plagene var så og si helt borte. :) Suprecur er en helt annen medisin, så jeg håper ikke jeg får mye bivirkninger av den.
 
Oioioi vi ligger meget likt da!! Lurer på om det kjennes ut som mensen er i anmarsj, forhåpentligvis innen fredag senest lørdag her. Enig med du haha ville bare vært sykt typisk at den drøyer på seg når man helst skulle hatt den i går!!

Ohoi hihi men hvorfor ikke bare stupe realt uti det [emoji1][emoji173] dette blir spennende!! Her ligger progynova klar på kjøkkenbenken som en positiv påminnelse inntil jeg skal begynne på den [emoji1][emoji56]

Jeg har nå spottet litt siden i går, men har ikke fått skikkelig mensen ennå..
Men pga andre omstendigheter, så har vi rett og slett valgt å vente denne syklusen her og heller satse på den neste:) Har ikke sendt inn samtykke til tining av egg ennå heller, så vi utsetter bare prosessen 1 mnd.
Så da hopper jeg ut av denne gruppen og venter heller på en november-gruppe[emoji6] Krysser alt av fingre og tær for deg!!
 
Sniker meg litt inn her, siden det ser ut til at innsett blir helt i starten av oktober og ikke i slutten av september som vi trodde ;) Er på syklusdag 8, har gått på letrozol i 5 dager, og har tredje og siste dag med menopur i morgen. Skal teste for eggløsning fra tirsdag av ;)
 
Jeg har nå spottet litt siden i går, men har ikke fått skikkelig mensen ennå..
Men pga andre omstendigheter, så har vi rett og slett valgt å vente denne syklusen her og heller satse på den neste:) Har ikke sendt inn samtykke til tining av egg ennå heller, så vi utsetter bare prosessen 1 mnd.
Så da hopper jeg ut av denne gruppen og venter heller på en november-gruppe[emoji6] Krysser alt av fingre og tær for deg!!
Aah! Men det må jo være like så greit det og hvertfall når man er enig om det [emoji173] da håper jeg på gode oppdateringer ved neste syklus [emoji1][emoji173] og tusen takk, nå har jeg akk startet progynova knaskingen og er spent!! [emoji111][emoji4]
 
Da har jeg begynt å spise progynova! Spennende! Innsett blir vel, hvis jeg klarer tippe rett, 9 eller 10 oktober. Håper på null bivirkninger men frykter hodepine... hvis jeg husker det rett fra de forrige styrte fryseforsøkene [emoji111]
Ringer inn mens til klinikk på mandag også skal jeg få en ul time når det nærmer deg innsett for å sjekke slimhinne og ledende follikel! [emoji111][emoji4]
 
Da har jeg begynt å spise progynova! Spennende! Innsett blir vel, hvis jeg klarer tippe rett, 9 eller 10 oktober. Håper på null bivirkninger men frykter hodepine... hvis jeg husker det rett fra de forrige styrte fryseforsøkene [emoji111]
Ringer inn mens til klinikk på mandag også skal jeg få en ul time når det nærmer deg innsett for å sjekke slimhinne og ledende follikel! [emoji111][emoji4]

Spennende :)

Hatt 4 dager med migrene her nå, håper inderlig det blir bedre utover siden jeg nok må stikke en stund. Ny kontroll i morgen her, livredd for at ingen follikler har begynt å vokse (hjelp!!!).
 
Aah! Men det må jo være like så greit det og hvertfall når man er enig om det [emoji173] da håper jeg på gode oppdateringer ved neste syklus [emoji1][emoji173] og tusen takk, nå har jeg akk startet progynova knaskingen og er spent!! [emoji111][emoji4]
Det er sett. Da får du ha masse lykke til nestegang :D
 
Snapchat-841379366.jpg


Kan få falsk positiv på synarela? Kjenner meg en anelse stressa her med tanke på sprøytestart om 2 dager?
 
Herremin !! Helt satt jeg ... Men her skal det tas digital test før jeg roper høyt hurra. Stoler plutselig ikke på billigtestene [emoji14]
 
Spennende :)

Hatt 4 dager med migrene her nå, håper inderlig det blir bedre utover siden jeg nok må stikke en stund. Ny kontroll i morgen her, livredd for at ingen follikler har begynt å vokse (hjelp!!!).

Uff det kan umulig være noe som helst kjekt [emoji26][emoji21] håper virkelig du kan då slippe straks!

Jeg husker så godt hver gang jeg stimulerte til uttak at jeg var kjempe nervøs før hver ul om det var noen follikler der i det heletatt og om de responderte på medisin, men de var der hver gang og de vokste viste set seg og uttak ble det alltid så du må prøve som best du kan å tenke at dette går bra, kroppen responderer [emoji173][emoji173]
 
Herremin !! Helt satt jeg ... Men her skal det tas digital test før jeg roper høyt hurra. Stoler plutselig ikke på billigtestene [emoji14]

Heier på en fin digital imorgen ❤️
 
Back
Topp