❤️ August 2018 ❤️

Opplevd det samme som du med eggløsning før uttak. Hadde uttak fredag, men fant ingen egg. Var mange follikler, men alle var tomme for egg. Så rart det har skjedd med deg to ganger. Håper vi lykkes snart[emoji7][emoji1317]

Så kjedelig.
Legen på klinikken sa at noen ganger virket ikke medisinene sånn de skulle. Jeg hadde sikkelig vondt natten før uttaket den ene gangen .Hadde da ca 20 follikler mellom 14 mm 20mm tre dager før uttaket . På uttaksdagen var det kun to poser på 12 mm og resten hadde trukket seg helt sammen.Fikk ut 3 egg som ble befruktet, men de var ikke noe fine etter 3 dager. Den andre gangen fikk vi beskjed om å forte oss hjem å legge inn aksjer siden det bare hadde vært to egg .
 
Last edited:
Dersom du egentlig har god eggløsning og fin lutealfase på egenhånd er det ikke sikkert Letrozol har noen effekt hos deg, men det er jo nesten umulig å vite.

Hvilke syklusdager tar du Letrozol og hvilken dose?
Har jo ikke trua på at det skal gå.
Tar dag 3-7 2,5 mg. Ja alt skal egentlig være helt supert her… men noe må det jo være etter 5 mislykkede ivf forsøk og 1 barn på 14år:bored: Det er jo verdt et forsøk legen sa noe om at 40% ble gravide etter 6 runder på Letrozol
 
Letrozol kan gi "bedre" eggløsning og dermed bedre lutealfase, så det kan være positivt sånn sett at syklusen din er lenger. Hvor lang er den med Letrozol og hvor lang er den uten? Hvilke dager i syklusen tar du Letrozol?

Min syklus er fryktelig ustabil, og kan vare i over 50 dager, så Letrozol gir meg EL til normal tid. :)
takk for supert svar blir litt klokere:)
 
Da er vi helt likt, med samme medisiner! :cat:

Så gøy! Du brukte rekovelle sist også, om jeg ikke tar feil? Skjønt at denne er ganske ny, har ikke hørt så mye om den tidligere. Erfaringer? Eller er det kanskje bare veldig likt alt annet? Er du også på St. Olavs eller?
 
Nord84 - #2IVF/ICSI, første barn, hører til UNN Tromsø. Har hatt et mislykket og noen avbrutte forsøk til nå. Siste forsøk ble nettopp avbrutt da kroppen visstnok hadde hatt eggløsning av seg selv. Satser på oppstart i august da de har ferie i juli. Vet enda ikke hvilke medisiner jeg skal bruke neste gang. Ingen forklaring på vår barnløshet. Samboer har normale prøver og har 2 barn fra før.

Håper du får full klaff i august, velkommen i august-gjengen! :D
 
Ja, jeg tror faktisk det ligger en henvisning inne, ble satt opp til lap ved en «feil» først og fikk time i oktober eller hva det var. Så tror den står foreløpig så får vi diskutere om jeg beholder den når jeg snakker med legene under forsøk :) takk for svar og lykkeønskninger, håper det endelig går veien for dere også nå!!

Sikkert veldig greit å ha timen i bakhånd om du i verste fall ikke skulle bli gravid i august, men forhåpentligvis kan du droppe endo-bekymringer i lang tid fremover med voksende mage istedenfor. :D

Takk for det, det er jo "bare" søskenforsøk for oss, men det hadde vært veldig deilig å være i mål i august. :)
 
Sikkert veldig greit å ha timen i bakhånd om du i verste fall ikke skulle bli gravid i august, men forhåpentligvis kan du droppe endo-bekymringer i lang tid fremover med voksende mage istedenfor. :D

Takk for det, det er jo "bare" søskenforsøk for oss, men det hadde vært veldig deilig å være i mål i august. :)

Søsken er også viktig, selv om savnet kanskje ikke er så intenst som med første. Håper veldig at dere også kommer i mål nå og får flokken komplett:Heartred
 
Så gøy! Du brukte rekovelle sist også, om jeg ikke tar feil? Skjønt at denne er ganske ny, har ikke hørt så mye om den tidligere. Erfaringer? Eller er det kanskje bare veldig likt alt annet? Er du også på St. Olavs eller?
Jepp, kanskje vi ser hverandre i døra med sprøytene i veska :)
Vel.. erfaringen min er elendig befruktning, men de skal ha meg på det igjen siden det er icsi. Jeg gikk bare åtte dager på det sist, så jeg er strålende fornøyd med å ha slippet lang stimulering i det minste :hilarious:
Ingen bivirkninger som jeg kommer på, bare hoven mage
 
Søsken er også viktig, selv om savnet kanskje ikke er så intenst som med første. Håper veldig at dere også kommer i mål nå og får flokken komplett:Heartred

Jeg kan bare snakke for meg selv; men for meg er søskenforsøk ekstremt annerledes enn ufrivillig barnløs i jakten på førstemann. :Heartred Vi synes det går greit om han ender som enebarn, det var overhodet ikke greit å se for seg et mulig liv uten barn. Så det er enorm forskjell. Likevel er prosessen og håpet og hormoner og kroppen og alt sammen så mye styr at jeg håper jo selvsagt veldig at vi skal være heldige nå i august.

Men jeg unner først og fremst alle som jakter på førstemann å få oppleve det å bli foreldre. :Heartred For det er nøyaktig så fantastisk som man tenker seg.
 
Jeg kan bare snakke for meg selv; men for meg er søskenforsøk ekstremt annerledes enn ufrivillig barnløs i jakten på førstemann. :Heartred Vi synes det går greit om han ender som enebarn, det var overhodet ikke greit å se for seg et mulig liv uten barn. Så det er enorm forskjell. Likevel er prosessen og håpet og hormoner og kroppen og alt sammen så mye styr at jeg håper jo selvsagt veldig at vi skal være heldige nå i august.

Men jeg unner først og fremst alle som jakter på førstemann å få oppleve det å bli foreldre. :Heartred For det er nøyaktig så fantastisk som man tenker seg.

Åh, så fint skrevet:Heartred Det er jo sånn det føles for meg nå, at tanken på ingen barn er så mye mer uutholdelig enn om det blir «bare» en. Men vet jo ikke hvordan det kommer til å føles den dagen vi forhåpentligvis skal prøve på søsken. Uansett, så fin du er som tenker så mye på andre, når det tross alt er tøft det du står i selv også. Krysser fingrene for deg!
 
Jepp, kanskje vi ser hverandre i døra med sprøytene i veska :)
Vel.. erfaringen min er elendig befruktning, men de skal ha meg på det igjen siden det er icsi. Jeg gikk bare åtte dager på det sist, så jeg er strålende fornøyd med å ha slippet lang stimulering i det minste :hilarious:
Ingen bivirkninger som jeg kommer på, bare hoven mage

Det spørs om vi blir sittende på samme venterom da ja..:) men det høres jo bra ut med lite bivirkninger, resultatet er vel så individuelt at det er vanskelig å si. Håper hvertfall det går bedre denne gangen for dere med ICSI!
 
Her blir det visst pergoveris denne gangen siden jeg har respondert dårlig på både bemfola og menopur. Noen som har erfaring med det? Tenkte først "Yes! Slipper å blande ut menopuren" siden pergoveris er ferdigfylte penner, meeeen så vil de visst jeg skal bruke cetrotide i stedet for orgalutran denne gangen så da blir det likevel. Vet jo det går helt greit, men er så mye kjekkere med ferdigfylte sprøyter :p
 
Er det noen her inne som bruker Letrozol i ventetiden før neste forsøk? Har tidligere kun brukt pergotime uten noe resultat. Hvordan bruker dere Letrozol? Når i syklus starter man og hvor mange dager?[emoji5]
 
Problemet er jo når folk som jobber med det ikke vet om det. Gyn altså. :p vi tilhører nogenlunde samme område, vi må til Tromsø for nærmeste private gyn

Ja, sant...må jo liksom foreslå og be om det selv. Føler det går så tregt fremover, særlig i det offentlige, så myyyye ventetid. Jeg bor i Bodø, så flyr opp til Tromsø på kontroller og uttak. Skal du fortsatt være på
St.Olavs?
 
Ja, sant...må jo liksom foreslå og be om det selv. Føler det går så tregt fremover, særlig i det offentlige, så myyyye ventetid. Jeg bor i Bodø, så flyr opp til Tromsø på kontroller og uttak. Skal du fortsatt være på
St.Olavs?
Jepp. Må mase hull i hodene på dem for å bli hørt.
Ja, får ikke timer hos gyn her heller siden jeg tilhører st.olavs :p Nå har jeg ny fastlege da, hun har flere pasienter som driver med ivf, så føler meg godt ivaretatt ift prosessen.
 
Så kjedelig.
Legen på klinikken sa at noen ganger virket ikke medisinene sånn de skulle. Jeg hadde sikkelig vondt natten før uttaket den ene gangen .Hadde da ca 20 follikler mellom 14 mm 20mm tre dager før uttaket . På uttaksdagen var det kun to poser på 12 mm og resten hadde trukket seg helt sammen.Fikk ut 3 egg som ble befruktet, men de var ikke noe fine etter 3 dager. Den andre gangen fikk vi beskjed om å forte oss hjem å legge inn aksjer siden det bare hadde vært to egg .

Ja, det skjer visst ikke så ofte. Fikk bare så sjokk når jeg lå der og hørte bioingeniøren ikke fant noen egg. Det var liksom ikke der det hadde stoppet tidligere, så håpet jo vi skulle komme lenger denne gangen.
Klarte dere å legge inn aksjer etterpå? Synes det er så vondt etter uttak og så redd for infeksjon...[emoji38]
Hvilke medisiner har du brukt på de forsøkene?
 
Ja, det skjer visst ikke så ofte. Fikk bare så sjokk når jeg lå der og hørte bioingeniøren ikke fant noen egg. Det var liksom ikke der det hadde stoppet tidligere, så håpet jo vi skulle komme lenger denne gangen.
Klarte dere å legge inn aksjer etterpå? Synes det er så vondt etter uttak og så redd for infeksjon...[emoji38]
Hvilke medisiner har du brukt på de forsøkene?
Det var ikke uttak bare alle medisinene:joyful:Alle folliklene var små, så det var ikke noe vits å prøve å ta ut. Tror jeg hadde menopur 112,5 og orgalutran. Legen virket sjokkert og det virket ikke som han hadde vært borti det før.
 
Det var ikke uttak bare alle medisinene:joyful:Alle folliklene var små, så det var ikke noe vits å prøve å ta ut. Tror jeg hadde menopur 112,5 og orgalutran. Legen virket sjokkert og det virket ikke som han hadde vært borti det før.

Merket det på de i Tromsø også at de var skikkelig overrasket, og kunne nesten garantere at det ikke kom til å skje igjen.
Her ble det jo uttak siden folliklene var store og væskefylte. Merkelig nok har det vært mindre smertefullt i ettertid, og jeg tror det er pga de sugde ut så mye væske. De andre gangene har jeg nesten ikke vært gangfør på et par dager[emoji39]
Håper litt på menopur neste gang. Har hørt at det skal gi færre, men bedre egg[emoji5]
 
Jepp. Må mase hull i hodene på dem for å bli hørt.
Ja, får ikke timer hos gyn her heller siden jeg tilhører st.olavs :p Nå har jeg ny fastlege da, hun har flere pasienter som driver med ivf, så føler meg godt ivaretatt ift prosessen.

Det er kjempebra[emoji5] Har heldigvis en gynekolog jeg kan sende mld til, så ordner han time eller resept. Han er veldig forståelsesfull, så det hjelper på. De er veldig hyggelige de i Tromsø også, men det blir jo som et samlebånd som ellers i det offentlige, så man får ikke så veldig god tid til å lufte tankene sine.
 
Back
Topp