❤️ August 2017 ❤️

Det er tabletter, tar de om morgenen [emoji4] jeg vet om flere så har lyktes etter de har fått det [emoji1373]

Blir spennende å høre hva de sier[emoji5][emoji5]
 
Blir spennende å høre hva de sier[emoji5][emoji5]

Når jeg skulle ha forsøk nr 3 fikk jeg ikke det av st.olavs, jeg spurte om å få det men fikk det ikke! Mulig de mente jeg ikke hadde hatt nok forsøk til å få det, men det var grunnen til at jeg hoppet av der [emoji849]
 
Takk for svar[emoji5] skal absolutt høre om dette... men slik jeg har forstått det så er det enklere å få slike støttebehandlinger i det private enn i det offentlige?

Hvis du har en ok fastlege så kan du få det av fastlegen. :) ;)
 
Negativ test her, så da venter jeg på mens og oppstart ferskforsøk på Fertilitetssenteret. Rikshospitalet tilbyr jo ikke søskenforsøk så nå er vi "kastet ut" av klinikken vår. :shifty: Vi skal sende henvisning til Porsgrunn også, men der er det jo veldig lang ventetid nå. Og vi fikk ikke lov å sende henvisning før vi hadde brukt opp fryseeggene på Rikshospitalet så vi visste at vi kun fikk ett offentlig søskenforsøk (FER) før en laaaang ufrivillig pause før neste. Så vi har bestemt oss for å ta oss råd til ett privatforsøk. Dårlig gjort at en offentlig klinikk bare kan endre regler sånn.
 
Negativ test her, så da venter jeg på mens og oppstart ferskforsøk på Fertilitetssenteret. Rikshospitalet tilbyr jo ikke søskenforsøk så nå er vi "kastet ut" av klinikken vår. :shifty: Vi skal sende henvisning til Porsgrunn også, men der er det jo veldig lang ventetid nå. Og vi fikk ikke lov å sende henvisning før vi hadde brukt opp fryseeggene på Rikshospitalet så vi visste at vi kun fikk ett offentlig søskenforsøk (FER) før en laaaang ufrivillig pause før neste. Så vi har bestemt oss for å ta oss råd til ett privatforsøk. Dårlig gjort at en offentlig klinikk bare kan endre regler sånn.

God klem. Veldig enig med deg.. Gjort det vanskeligere for oss som opprinnelig er i Porsgrunn også. Merker godt den ekstra pågangen, er ikke like "hjemmekoselig" der som det var før Riksen endret søskenforsøkreglen..
 
God klem. Veldig enig med deg.. Gjort det vanskeligere for oss som opprinnelig er i Porsgrunn også. Merker godt den ekstra pågangen, er ikke like "hjemmekoselig" der som det var før Riksen endret søskenforsøkreglen..

Ja, det er dumt for absolutt alle parter. :(
 
Så kjedelig. Godt dere har et privatforsøk i vente[emoji177]

Ja, det var kjedelig. :(

Ja, jeg følte nesten fryseeggene mine var "gisler" da vi tok kontakt i fjor for å forberede søskenforsøk. For vi kunne ikke bytte klinikk før det ene fryseforsøket var over, og vi kunne ikke få søskenforsøk der. :shifty: Så selv om vi prøvde å planlegge allerede før jul, så må vi jo ta privatforsøk nå for noe vi egentlig har krav på offentlig.:rolleyes: Men men. Det er søskenforsøk, jeg er enig i at førstemann-forsøk er viktigst.
 
jeg ser absolutt at det er kjipt de har strammet inn på riks, men jeg må nå allerede vente 6 mnd fra forsamtale til første forsøk, og måtte sikkert ha ventet i over et år hvis de fremdeles hadde hatt søskenforsøk.

Hadde jo håpet på at ombyggingen skulle gjøre kapasiteten bedre, men virker ikke sånn på meg.
 
jeg ser absolutt at det er kjipt de har strammet inn på riks, men jeg må nå allerede vente 6 mnd fra forsamtale til første forsøk, og måtte sikkert ha ventet i over et år hvis de fremdeles hadde hatt søskenforsøk.

Hadde jo håpet på at ombyggingen skulle gjøre kapasiteten bedre, men virker ikke sånn på meg.

Ja, de har selv sagt for halvannet år siden at de trenger flere ansatte, bedre og større lokaler for å kunne ta unna alt (inkludert søskenforsøk og de over 38 år), og regnet med å få til dette frem til sommeren 2017. Det har de jo tydeligvis ikke klart, siden de beholder de nye reglene for alder og søskenforsøk. Det er jo veldig dumt, og det er greit for meg at vi må bytte klinikk. Som sagt: førstemann-forsøk er viktigst.

Men jeg synes likevel det er urettferdig at vi var låst til å bruke ett fryseforsøk på Riksen FØR vi kunne søke ny klinikk. Jeg ville jo aldri valgt Riksen til førstemann i dag - jeg ville jo valgt en klinikk hvor vi kunne fortsatt med søskenforsøk når vi var klare for det. Sånn som reglene er nå er man "gissel" på Riksen om man har egg på frys og vil planlegge søskenforsøk. :rolleyes: Først må man gjøre alle forberedelser og vente på plass til fryseforsøk og om man ikke lykkes må man gjennom en ny henvisning og normal ventetid og forsamtale til ny klinikk. Vi ville gått direkte til Porsgrunn første gang hvis vi visste at denne regelen skulle komme på Riksen. :bag:
 
Hei damer, idag er jeg 6+2 og opplevde min verste tanke. Fra uke 5+4 har jeg opplevd noe blødninger uten at vi har forstått hvorfor. Idag skjedde det.

Jeg tror jeg mister gullet mitt. Jeg har aldri blødd så mye som nå. Har bestilt time på volvat for å sjekke, men jeg mener jeg sto med embryoet i hånda:(

Jeg er utrolig sint på riks da jeg hverdag har ringt for å få blødningen sjekket opp, men de har sagt at Neida dette er normalt. Og først idag fikk jeg time til førstkommende fredag.

Har enda ikke hatt noen smerter, bare masse blod. Er dette en MA eller SA?
 
Hei damer, idag er jeg 6+2 og opplevde min verste tanke. Fra uke 5+4 har jeg opplevd noe blødninger uten at vi har forstått hvorfor. Idag skjedde det.

Jeg tror jeg mister gullet mitt. Jeg har aldri blødd så mye som nå. Har bestilt time på volvat for å sjekke, men jeg mener jeg sto med embryoet i hånda:(

Jeg er utrolig sint på riks da jeg hverdag har ringt for å få blødningen sjekket opp, men de har sagt at Neida dette er normalt. Og først idag fikk jeg time til førstkommende fredag.

Har enda ikke hatt noen smerter, bare masse blod. Er dette en MA eller SA?

MA (missed abortion, eller ikke-oppdaget-abort) er når du ikke mister selv, når du må på sykehuset for å fjerne et dødt embryo. Det oppdages på ultralyd (embryo uten liv), og så får du medisiner for å starte en blødning/abort eller utskrapning.

SA betyr spontanabort - at kroppen av seg selv begynner å blø og mister embryoet.

Du kan blø mye og med klumper uten at det behøver å være en abort. Når du er 6+2 er selve embryoet veldig lite fortsatt.

Håper det er uskyldig, særlig siden du ikke har smerter. Abort pleier å være smertefullt. :Heartred
 
MA (missed abortion, eller ikke-oppdaget-abort) er når du ikke mister selv, når du må på sykehuset for å fjerne et dødt embryo. Det oppdages på ultralyd (embryo uten liv), og så får du medisiner for å starte en blødning/abort eller utskrapning.

SA betyr spontanabort - at kroppen av seg selv begynner å blø og mister embryoet.

Du kan blø mye og med klumper uten at det behøver å være en abort. Når du er 6+2 er selve embryoet veldig lite fortsatt.

Håper det er uskyldig, særlig siden du ikke har smerter. Abort pleier å være smertefullt. :Heartred

Jeg håper innvendig at det er uskyldig:/ men det var så mye blod. Noen sier at man kan ha abort uten at det gjør vondt - så jeg vet ikke:/
 
Jeg håper innvendig at det er uskyldig:/ men det var så mye blod. Noen sier at man kan ha abort uten at det gjør vondt - så jeg vet ikke:/

Alt er mulig, ingen fasit når det gjelder kropp og graviditet dessverre. Lykke til på kontroll på Volvat.
 
Hei damer, idag er jeg 6+2 og opplevde min verste tanke. Fra uke 5+4 har jeg opplevd noe blødninger uten at vi har forstått hvorfor. Idag skjedde det.

Jeg tror jeg mister gullet mitt. Jeg har aldri blødd så mye som nå. Har bestilt time på volvat for å sjekke, men jeg mener jeg sto med embryoet i hånda:(

Jeg er utrolig sint på riks da jeg hverdag har ringt for å få blødningen sjekket opp, men de har sagt at Neida dette er normalt. Og først idag fikk jeg time til førstkommende fredag.

Har enda ikke hatt noen smerter, bare masse blod. Er dette en MA eller SA?
Når har du time på volvat?
Siden alle graviditeter er forskjellige er det vanskelig å sammenlikne. Igår hadde jeg smerter+MASSE blod. Fikk se at alt stod bra til med lille idag.. så ALT er mulig.
 
Hei damer, idag er jeg 6+2 og opplevde min verste tanke. Fra uke 5+4 har jeg opplevd noe blødninger uten at vi har forstått hvorfor. Idag skjedde det.

Jeg tror jeg mister gullet mitt. Jeg har aldri blødd så mye som nå. Har bestilt time på volvat for å sjekke, men jeg mener jeg sto med embryoet i hånda:(

Jeg er utrolig sint på riks da jeg hverdag har ringt for å få blødningen sjekket opp, men de har sagt at Neida dette er normalt. Og først idag fikk jeg time til førstkommende fredag.

Har enda ikke hatt noen smerter, bare masse blod. Er dette en MA eller SA?

Håper det er uskyldig blødning for din del[emoji173]️ når jeg mista i Juni så var de ikke bekymret for blødningen, det var smertene/riene som var bekymringsfullt!

Jeg hadde MA, men jeg blødde! Blødningen kom ikke fra livmor, så jeg måtte ha Cytotec for å få det ut!
 
Jeg bærer på mitt lille mirakel enda <3

Vi var helt i sjokk da vi kunne se hjertebank på UL idag!! Måtte be dama om å sjekke og gi meg endelig svar - og det endte jo i tårer og sjokk. Sånne momenter er virkelig minnerike. Jeg gikk inn i rommet meg 1000 tonn over skuldrene og kjempe trist og kom ut smilende og helt sjokkert!

Jeg er så takknemlig for at den blødningen ikke har gitt barnet noe skade.
I såfall er ikke blødningen fra livmoren, hun mistenker at det er en blodkar som er sprukket - men det var helt sjokkerende å stå i badet med alt det blodet idag!

Hcg var på 13000 på fredag og idag var den på 22000 så den stiger også :Heartred
 
Jeg bærer på mitt lille mirakel enda <3

Vi var helt i sjokk da vi kunne se hjertebank på UL idag!! Måtte be dama om å sjekke og gi meg endelig svar - og det endte jo i tårer og sjokk. Sånne momenter er virkelig minnerike. Jeg gikk inn i rommet meg 1000 tonn over skuldrene og kjempe trist og kom ut smilende og helt sjokkert!

Jeg er så takknemlig for at den blødningen ikke har gitt barnet noe skade.
I såfall er ikke blødningen fra livmoren, hun mistenker at det er en blodkar som er sprukket - men det var helt sjokkerende å stå i badet med alt det blodet idag!

Hcg var på 13000 på fredag og idag var den på 22000 så den stiger også :Heartred

Hurra, hurra, hurra [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ det er jo helt fantastisk!
 
Jeg bærer på mitt lille mirakel enda <3

Vi var helt i sjokk da vi kunne se hjertebank på UL idag!! Måtte be dama om å sjekke og gi meg endelig svar - og det endte jo i tårer og sjokk. Sånne momenter er virkelig minnerike. Jeg gikk inn i rommet meg 1000 tonn over skuldrene og kjempe trist og kom ut smilende og helt sjokkert!

Jeg er så takknemlig for at den blødningen ikke har gitt barnet noe skade.
I såfall er ikke blødningen fra livmoren, hun mistenker at det er en blodkar som er sprukket - men det var helt sjokkerende å stå i badet med alt det blodet idag!

Hcg var på 13000 på fredag og idag var den på 22000 så den stiger også :Heartred
Så godt å høre ❤️
 
Back
Topp