❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Da har jeg begynt med Synarela! :D Kontroll 31. juli. :)
 
Nå venter vi på innkalling til forsamtale :joyful: endelig skjer det noe!


Et spørsmål, hva er prosedyren mht smertelindring ved egguttak i Porsgrunn?

(Gruer meg allerede:bag:.. burde aldri søkt opp andres erfaringer rundt det)
 
Nå venter vi på innkalling til forsamtale :joyful: endelig skjer det noe!


Et spørsmål, hva er prosedyren mht smertelindring ved egguttak i Porsgrunn?

(Gruer meg allerede:bag:.. burde aldri søkt opp andres erfaringer rundt det)

Du får Paracet og beroligende en halvtime før og noe rett i blodet like før du skal inn. Første gangen fikk jeg bare paracet og beroligende, og da var det ganske vondt. Andre gangen fikk jeg hele pakka og kjente nesten ingenting[emoji6]
 
Du får Paracet og beroligende en halvtime før og noe rett i blodet like før du skal inn. Første gangen fikk jeg bare paracet og beroligende, og da var det ganske vondt. Andre gangen fikk jeg hele pakka og kjente nesten ingenting[emoji6]

Morfin?

Kun Paracet og beroligende hørtes ikke nok ut, nei :bag:

Det tok lengre tid å komme seg ut av rusen andre gang..? Blir man liggende der på «oppvåkning» en stund eller er det rett ut og hjem?
 
Morfin?

Kun Paracet og beroligende hørtes ikke nok ut, nei :bag:

Det tok lengre tid å komme seg ut av rusen andre gang..? Blir man liggende der på «oppvåkning» en stund eller er det rett ut og hjem?

Kan godt hende [emoji6] Jeg grua meg skikkelig til andre gangen siden første gangen var så vond, men det hadde jeg ikke trengt å gjøre [emoji6] Var til og med innstilt på og klar for en tredje gang nå i høst, men det slipper jeg tydeligvis Jeg blir svimmel av beroligende men merket ikke noe til det andre, du får ligge å slappe av så lenge du trenger etterpå, får litt saft og greier [emoji6][emoji6] siste gangen kunne jeg fint ha gått med en gang [emoji6]
 
Da er henvisning til Porsgrunn sendt i dag. Vemodig og godt kjenner jeg! Fastlegen min tok ingen undersøkelser selv så det må de ta der. Hva kan jeg forvente at skjer fremover? Hvor lang er ventetiden per nå? Det står 12 uker på forsamtale men at det ikke er oppdatert. For det er forsamtale man startet med, hva skjer der?
 
Da er henvisning til Porsgrunn sendt i dag. Vemodig og godt kjenner jeg! Fastlegen min tok ingen undersøkelser selv så det må de ta der. Hva kan jeg forvente at skjer fremover? Hvor lang er ventetiden per nå? Det står 12 uker på forsamtale men at det ikke er oppdatert. For det er forsamtale man startet med, hva skjer der?

Jeg vet ikke hva du kan forvente når du ikke er utredet på forhånd. Jeg var ferdig utredet da min henvisning ble sendt i midten av september 2017. Da fikk jeg forsamtale tre måneder senere (i desember) og så fikk jeg tilbud om prøverørsforsøk i april/mai (vi har av personlige årsaker utsatt forsøket til nå juli/august).

Hvordan ventetiden blir for deg da vet jeg ikke, og heller ikke eventuell behandling. Har du kun vært hos fastlege og fått sendt henvisning, eller har du gjort noe hos annet helsepersonell i løpet av prøvetiden? (Prøve medisiner hos gynekolog e.l.?)

Håper du får hjelp raskt! :)
 
Jeg vet ikke hva du kan forvente når du ikke er utredet på forhånd. Jeg var ferdig utredet da min henvisning ble sendt i midten av september 2017. Da fikk jeg forsamtale tre måneder senere (i desember) og så fikk jeg tilbud om prøverørsforsøk i april/mai (vi har av personlige årsaker utsatt forsøket til nå juli/august).

Hvordan ventetiden blir for deg da vet jeg ikke, og heller ikke eventuell behandling. Har du kun vært hos fastlege og fått sendt henvisning, eller har du gjort noe hos annet helsepersonell i løpet av prøvetiden? (Prøve medisiner hos gynekolog e.l.?)

Håper du får hjelp raskt! :)

Det kan være fordi at jeg bor i samme kommune?? legen sa at hun hadde fått anbefalt å bare sende det rett dit, selv om jeg syns det var litt rart....har kun vært hos fastlegen min uten noen prøver eller annet.
 
Last edited:
Det kan være fordi at jeg bor i samme kommune?? legen sa at hun hadde fått anbefalt å bare sende det rett dit, selv om jeg syns det var litt rart....har kun vært hos fastlegen min uten noen prøver eller annet.

Det går sikkert fint. :) Da er det nok litt avhengig av utredningen hva de planlegger videre for deg etter hvert. :)
 
Det går sikkert fint. :) Da er det nok litt avhengig av utredningen hva de planlegger videre for deg etter hvert. :)

Tja virke ikke som legen min kunne så mye selv, må jo være flere hun har henvist slik siden hun sa at det er det hun har fått anbefalt å gjøre, så mulig rutinen er slikk siden vi hører til det sykehuset til vanlig. Heldig der kanskje? Sender de allikevel en e-post for og være sikker på at legen min ikke tar feil her. Hos meg vet vi ingenting om hvorfor det ikke går, men har hatt 1 MA. Vi får nå se!
 
Last edited:
Morfin?

Kun Paracet og beroligende hørtes ikke nok ut, nei :bag:

Det tok lengre tid å komme seg ut av rusen andre gang..? Blir man liggende der på «oppvåkning» en stund eller er det rett ut og hjem?


Etter Paracet og beroligende (vival mener jeg) får du petidin intravenøst hvis du ønsker det. Det har en morfinlignende effekt:)

Første gangen funket cocktailen veldig bra på meg, kjente nesten ingenting, mens andre gang kom jeg nok inn litt for tidlig mht virkning, for jeg kjente det en del mere der, mens jeg kjente den smertestillende virkningen satte mere inn da jeg var ferdig. Men uansett så var begge gangene helt overlevelige smertemessig. De er også veldig gode til å snakke deg igjennom prosessen også er det jo relativt fort overstått også:)
 
Er det noen som har fått Cyclogest i Porsgrunn? Jeg så nå at jeg har fått resept på Lutinus, men etter å ha brukt Cyclogest må jeg jo si at jeg absolutt foretrekker det.
 
Morfin?

Kun Paracet og beroligende hørtes ikke nok ut, nei :bag:

Det tok lengre tid å komme seg ut av rusen andre gang..? Blir man liggende der på «oppvåkning» en stund eller er det rett ut og hjem?

Vi var litt tidlig ute, og fikk derfor Paracet og Vival ca 20 min før jeg egentlig skulle hatt det. Fikk også petidin intravenøst. Hadde et helt smertefritt uttak, og følte meg helt fin i etterkant. Fikk ikke den beryktede rusa-følelsen, noe jeg egentlig ble litt skuffa over [emoji23] Dro hjem omtrent med en gang, og kunne egentlig fint dratt på jobb etterpå [emoji4] i følge sykepleieren jeg snakket med etterpå er det en liten prosentandel som har en opplevelse lik min, en liten prosentandel som har mye smerter, og det store flertallet føler litt ubehag, men ikke noe uoverkommelig.
 
Jeg har lest er sted at man ikke trenger å ta blodprøver gjennom syklus om syklus er normal ? Min er på 30 dager med et avvik på 1-2 dager av og til. Finner alltid el med el-tester og temping og lutealfasen min er nok heller ikke unormal. Stemmer dette?? Alt som gjør utredning kortere er jo flott liksom [emoji85]
 
Jeg har lest er sted at man ikke trenger å ta blodprøver gjennom syklus om syklus er normal ? Min er på 30 dager med et avvik på 1-2 dager av og til. Finner alltid el med el-tester og temping og lutealfasen min er nok heller ikke unormal. Stemmer dette?? Alt som gjør utredning kortere er jo flott liksom [emoji85]

Jeg har uregelmessig syklus, men har likevel kun tatt blodprøver på syklusdag 2 én gang.
 
Jeg har uregelmessig syklus, men har likevel kun tatt blodprøver på syklusdag 2 én gang.

Min er jo regelmessig så ser liksom ikke helt behovet , men jeg kan jo ikke alt her.
 
Back
Topp