❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ble sendt inn til HELFO søknad med samlet kvitteringer på forsøk Nr1( avbrutt på Haukeland i 2016 på 13.500kr) og Nr1(nytt forsøk i Porsgrunn i 2017 på 13,600kr )

Har fått tilbake brev/svar den 2.02.17 om at de mottatte kvitteringer for innvilgede for
forsøk nr1 og nr1

Har fått brev igjen fra HELFO den 16.02.17 om de vil behandle den så snart som mulig. På grunn av stor saksmengde kan saksbehandlingen ta inntil 12 uker fra de mottok saken min.
Den 21.03.17 de utbetalt på konto 11.100kr [emoji106]

Har sendt til HELFO med kvittering 3.01.17[emoji5]
 
Nok et spm.. Jeg har frikort nå, skal jeg da betale for ultralyden?
 
Nok et spm.. Jeg har frikort nå, skal jeg da betale for ultralyden?

Du skal ikke betale noe uansett fordi det går under svangerskapsomsorgen, som er gratis ;)
 
Jeg har aldri betalt noe da jeg har vært gravid[emoji51][emoji51]
 
ENDELIG!!! :D:angel8 På dag 27 (!!!) kom EL! Nå vet jeg at syklusen blir på 41 dager. :eek::eek::eek: Og at mensen kommer ca. 9/4. Da er det Letrozol fra 11/4 (til den 15.) og da vet jeg IKKE om det er vanlig å ta UL etter de 5 dagene, men da er det i hvert fall midt i påska og da er scenario usikkert igjen... :mad::( De sa jeg måtte ringe hvis mensen faller i påskeferien for videre plan, så det skal jeg gjøre på mandag... Håper virkelig ikke de sier "avbrutt" for et forsøk som varer 6 måneder er litt mye å takle akkurat nå... :(

Et spørsmål: når man går på Letrozol, pleier EL å komme som den ellers gjør eller er meninga at den skal komme på et konkret tidspunkt?
 
Last edited by a moderator:
Jeg var på ny UL igår. Gikk dessverre som jeg fryktet. Alle de små eggposene hadde kommet etter, legen telte totalt 30 stk [emoji32]
Alle var ikke like store men det er fare for overstimulering igjen så jeg får ikke innsett. Må ta Gonapeptyl istedet for Ovitrelle. Er så lei av at jeg aldri får innsett på ferskforsøk [emoji17]
 
Jeg var på ny UL igår. Gikk dessverre som jeg fryktet. Alle de små eggposene hadde kommet etter, legen telte totalt 30 stk [emoji32]
Alle var ikke like store men det er fare for overstimulering igjen så jeg får ikke innsett. Må ta Gonapeptyl istedet for Ovitrelle. Er så lei av at jeg aldri får innsett på ferskforsøk [emoji17]
Så kjedelig :/ håper du får andre medesiner ved neste forsøk sånn at man slipper overstimulering .
Klem
 
Så kjedelig :/ håper du får andre medesiner ved neste forsøk sånn at man slipper overstimulering .
Klem
Tusen takk for klemmen! [emoji8]
Dette er fjerde forsøket mitt og det virker som at det er en umulig oppgave. Får håpe at det blir noen fine fryseegg i alle fall.
Jeg har jo fått en datter før på fryseegg så jeg vet jo at det kan gå bra.
Skal vel egentlig ikke klage.
 
ENDELIG!!! :D:angel8 På dag 27 (!!!) kom EL! Nå vet jeg at syklusen blir på 41 dager. :eek::eek::eek: Og at mensen kommer ca. 9/4. Da er det Letrozol fra 11/4 (til den 15.) og da vet jeg IKKE om det er vanlig å ta UL etter de 5 dagene, men da er det i hvert fall midt i påska og da er scenario usikkert igjen... :mad::( De sa jeg måtte ringe hvis mensen faller i påskeferien for videre plan, så det skal jeg gjøre på mandag... Håper virkelig ikke de sier "avbrutt" for et forsøk som varer 6 måneder er litt mye å takle akkurat nå... :(

Et spørsmål: når man går på Letrozol, pleier EL å komme som den ellers gjør eller er meninga at den skal komme på et konkret tidspunkt?

De pleier å gjøre UL på dag 10-12, så kanskje det går bra likevel?
EL på Letrozol kommer som regel som normalt :)
 
Jeg var på ny UL igår. Gikk dessverre som jeg fryktet. Alle de små eggposene hadde kommet etter, legen telte totalt 30 stk [emoji32]
Alle var ikke like store men det er fare for overstimulering igjen så jeg får ikke innsett. Må ta Gonapeptyl istedet for Ovitrelle. Er så lei av at jeg aldri får innsett på ferskforsøk [emoji17]

Oh no! Så fryktelig kjedelig :(
Trøsteklem til deg ❤❤
 
Jeg hadde et avbrutt forsøk nå i mars fordi jeg ikke responderte på Synarela. Jeg fikk mens på spray. Noe jeg har lest at er et "tegn" på at man er tilstrekkelig nedregulert. Uansett. Porsgrunn sa til meg at jeg skulle få en blødning etter avsluttet spray og gi beskjed til de når blødningen har kommet. Neste blødning starter jeg rett på menopur. Men er det noen som vet hvorfor jeg må vente og ikke bare kan starte rett på blødning nr 1? Har ikke fått den enda og nå på tirsdag er det to uker siden jeg sluttet på spray...

Jiiises denne prosessen er lang og uforutsigbar[emoji15][emoji15][emoji15]
 
Jeg var på ny UL igår. Gikk dessverre som jeg fryktet. Alle de små eggposene hadde kommet etter, legen telte totalt 30 stk [emoji32]
Alle var ikke like store men det er fare for overstimulering igjen så jeg får ikke innsett. Må ta Gonapeptyl istedet for Ovitrelle. Er så lei av at jeg aldri får innsett på ferskforsøk [emoji17]
Så kjipt.. Håper du derimot får ut mange fine gullegg [emoji173][emoji173]
 
Heihei.

Hadde bestemt meg for å ikke bli med på noe forum eller lese for mye om andres opplevelser rundt dette når vi gikk i gang med IVF i Porsgrunn, men nå er jeg her da. Og har lest igjennom alle 78 sidene med både opp og nedturer for dere flotte jenter. Spennende dette :)

Vi er på 1. forsøk og har testdag 28/3 :)

Så spennende, og så koselig at du bestemte deg for å være med her likevel! Masse lykke til ved testing! <3


Skjønner. Men de fortalte meg nemlig at hvis syklusen blir unormalt lang, så sjekker de det med UL. Nå blir det minimum 38 dager, og det er den øvre grensa av hva jeg pleide å ha. Men får vente. Tenker også at det er hormonene som roter i syklusen...

Jeg hadde også helt vilt lang syklus etter negativt forsøk i januar. Har som regel 26 dager sykluser og aldri hatt lenger enn 29, men denne gangen var den 33 dager! Var nok hormonene som hadde surret det til :\
 
Jeg hadde et avbrutt forsøk nå i mars fordi jeg ikke responderte på Synarela. Jeg fikk mens på spray. Noe jeg har lest at er et "tegn" på at man er tilstrekkelig nedregulert. Uansett. Porsgrunn sa til meg at jeg skulle få en blødning etter avsluttet spray og gi beskjed til de når blødningen har kommet. Neste blødning starter jeg rett på menopur. Men er det noen som vet hvorfor jeg må vente og ikke bare kan starte rett på blødning nr 1? Har ikke fått den enda og nå på tirsdag er det to uker siden jeg sluttet på spray...

Jiiises denne prosessen er lang og uforutsigbar[emoji15][emoji15][emoji15]

Du må jo da først få en eggløsning (som jeg antar ikke er langt unna eller akkurat har vært) og så mensen 2 uker cirka etter det ;) Med andre ord kan det fort gå 2-3 uker til før neste TR.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp