❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Dere som ikke er gravide, er i forsøk eller har på frys - når skal dere i gang igjen? Og hvilket forsøk offentlig blir det?

Her blir det siste offentlige i august, mulig juni. Prøver letrozol (fikk flere kurer av snille fastlegen idag) + akupunktur enn så lenge i ventetiden. Kjenner jeg er livredd for negativt forsøk da vi ikke har råd til private forsøk før om minst 2-3 år :( Det er skremmende.. Og kjenner veldig på at psyken vil slite om vi ikke er gravide innen sommeren (mange med termin da) og spesielt i november.
 
Dere som ikke er gravide, er i forsøk eller har på frys - når skal dere i gang igjen? Og hvilket forsøk offentlig blir det?

Her blir det siste offentlige i august, mulig juni. Prøver letrozol (fikk flere kurer av snille fastlegen idag) + akupunktur enn så lenge i ventetiden. Kjenner jeg er livredd for negativt forsøk da vi ikke har råd til private forsøk før om minst 2-3 år :( Det er skremmende.. Og kjenner veldig på at psyken vil slite om vi ikke er gravide innen sommeren (mange med termin da) og spesielt i november.

Vi skal igang i august/september ;) Om ikke vi får det til selv i mellomtiden da...3 uker igjen med p piller så er vi uten prevensjon frem til et evt nytt forsøk. Vi er da fortsatt på første forsøket, har 4 på frys fra sist ;)

Og der så jeg at du ikke mente meg som har på frys...:p
 
Last edited:
Hei jenter, fikk nettopp vite at jeg skal ha innsett av fryseegg mandag, de skal tine opp todagers egg og dyrke til blastocyst etter de er tint opp. Blir spennende! Noen som har erfaring med dyrking i lab etter opptining? Og vet dere om evt overtallige blastoer kan fryses ned igjen hvis flere overlever dyrkingen?
Da har jeg vært på UL idag.
12 store egg på 12-14 mm og 12 mindre på 8-9 mm.
Håper de minste ikke kommer etter for da slipper jeg kanskje overstimulering. Ny UL på fredag og mest sannsynlig uttak på mandag [emoji4]
Masse lykke til jenter! :) Krysser fingrene!
 
Dere som ikke er gravide, er i forsøk eller har på frys - når skal dere i gang igjen? Og hvilket forsøk offentlig blir det?

Her blir det siste offentlige i august, mulig juni. Prøver letrozol (fikk flere kurer av snille fastlegen idag) + akupunktur enn så lenge i ventetiden. Kjenner jeg er livredd for negativt forsøk da vi ikke har råd til private forsøk før om minst 2-3 år :( Det er skremmende.. Og kjenner veldig på at psyken vil slite om vi ikke er gravide innen sommeren (mange med termin da) og spesielt i november.
Vi er fortsatt i gang med vårt første forsøk... Blir snart 3 måneder siden vi har begynt. :oops: Og foreløpig ser syklusen ut til å bli lengre enn jeg trodde, så usikker på hvordan ting blir videre, men vi skal følge planen vår og begynne med Letrozol på dag 3 av syklusen når TR kommer i april. Blir #1 FER.
Krysser fingrene for deg! :Heartbigred
 
OK, nå har syklusen blitt rar... Fortsatt ingen EL, og det betyr en syklus på 38 dager minst... :bored: Det har skjedd før, men ikke på en stund. Vi får se om testen smiler til meg i morgen... :nailbiting:

:goodnight
 
Dere som ikke er gravide, er i forsøk eller har på frys - når skal dere i gang igjen? Og hvilket forsøk offentlig blir det?

Her blir det siste offentlige i august, mulig juni. Prøver letrozol (fikk flere kurer av snille fastlegen idag) + akupunktur enn så lenge i ventetiden. Kjenner jeg er livredd for negativt forsøk da vi ikke har råd til private forsøk før om minst 2-3 år :( Det er skremmende.. Og kjenner veldig på at psyken vil slite om vi ikke er gravide innen sommeren (mange med termin da) og spesielt i november.

Hei,[emoji4]
Vi skal ha forsøk nr 2 ca i juni./juli. Fikk beskjed fra sykepleier i Porsgrunn at de er stengt i juli. Ble vi fortalt.
Venter på ny plan. Litt vanskelig å si konkret når. Håper dette blir vår tur nå.
De satt ingen på frys da de så at de ikke ville overleve. Skulle informere sykehuset april/mai om menstruasjon ,da de skulle lage ny plan for oss. [emoji4]
 
Hei,[emoji4]
Vi skal ha forsøk nr 2 ca i juni./juli. Fikk beskjed fra sykepleier i Porsgrunn at de er stengt i juli. Ble vi fortalt.
Venter på ny plan. Litt vanskelig å si konkret når. Håper dette blir vår tur nå.
De satt ingen på frys da de så at de ikke ville overleve. Skulle informere sykehuset april/mai om menstruasjon ,da de skulle lage ny plan for oss. [emoji4]

Samme som oss da, bare at det er forsøk nummer 3 her :)
 
Sjekket med blodprøve?
Nei. Men trodde det er mulig å få UL, men fikk svar fra Porsgrunn at det ikke var noe avtale med meg før etter påske... :inpain: Så kanskje bare vente rett og slett. Har hatt lange sykluser før, så tipper det er det. OG! Tror EL er superforsinka for i dag så jeg LITT eggehviteaktig slim. Så den er på vei! ;-)
Er det forresten mulig at den ble lengre fordi forsøket ble avbrutt (har endelig begynt å se på det sånn... :oops:)?
 
Nei. Men trodde det er mulig å få UL, men fikk svar fra Porsgrunn at det ikke var noe avtale med meg før etter påske... :inpain: Så kanskje bare vente rett og slett. Har hatt lange sykluser før, så tipper det er det. OG! Tror EL er superforsinka for i dag så jeg LITT eggehviteaktig slim. Så den er på vei! ;-)
Er det forresten mulig at den ble lengre fordi forsøket ble avbrutt (har endelig begynt å se på det sånn... :oops:)?

Er nok heller hormonene du fikk som kan ha klusset/forlenget forløpet litt dessverre. Ikke vanlig at de sjekker dette i Porsgrunn med UL mellom forsøk.
 
Heihei.

Hadde bestemt meg for å ikke bli med på noe forum eller lese for mye om andres opplevelser rundt dette når vi gikk i gang med IVF i Porsgrunn, men nå er jeg her da. Og har lest igjennom alle 78 sidene med både opp og nedturer for dere flotte jenter. Spennende dette :)

Vi er på 1. forsøk og har testdag 28/3 :)
 
Heihei.

Hadde bestemt meg for å ikke bli med på noe forum eller lese for mye om andres opplevelser rundt dette når vi gikk i gang med IVF i Porsgrunn, men nå er jeg her da. Og har lest igjennom alle 78 sidene med både opp og nedturer for dere flotte jenter. Spennende dette :)

Vi er på 1. forsøk og har testdag 28/3 :)
Velkommen! :) masse lykke til, håper du blir gravid på dette forsøket [emoji173]
 
Heihei.

Hadde bestemt meg for å ikke bli med på noe forum eller lese for mye om andres opplevelser rundt dette når vi gikk i gang med IVF i Porsgrunn, men nå er jeg her da. Og har lest igjennom alle 78 sidene med både opp og nedturer for dere flotte jenter. Spennende dette :)

Vi er på 1. forsøk og har testdag 28/3 :)

Velkommen hit! :)
Vil du være på oversikten vår? Vi har ledig plass på rugere :rolleyes:
Spennende med testdato som nærmer seg. Klarer du å vente da?
 
Heihei.

Hadde bestemt meg for å ikke bli med på noe forum eller lese for mye om andres opplevelser rundt dette når vi gikk i gang med IVF i Porsgrunn, men nå er jeg her da. Og har lest igjennom alle 78 sidene med både opp og nedturer for dere flotte jenter. Spennende dette :)

Vi er på 1. forsøk og har testdag 28/3 :)

Velkommen![emoji847] Massseee lykke til![emoji7]Krysser fingre og tær for positiv test[emoji173]
 
Er nok heller hormonene du fikk som kan ha klusset/forlenget forløpet litt dessverre. Ikke vanlig at de sjekker dette i Porsgrunn med UL mellom forsøk.
Skjønner. Men de fortalte meg nemlig at hvis syklusen blir unormalt lang, så sjekker de det med UL. Nå blir det minimum 38 dager, og det er den øvre grensa av hva jeg pleide å ha. Men får vente. Tenker også at det er hormonene som roter i syklusen...
 
Heihei.

Hadde bestemt meg for å ikke bli med på noe forum eller lese for mye om andres opplevelser rundt dette når vi gikk i gang med IVF i Porsgrunn, men nå er jeg her da. Og har lest igjennom alle 78 sidene med både opp og nedturer for dere flotte jenter. Spennende dette :)

Vi er på 1. forsøk og har testdag 28/3 :)
Masse lykke til. Og velkommen! :welcome
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp