♥ Baby nr.2 ønskes ♥

Så utrolig å se deg her inne igjen, samtidig som jeg selv endelig er blitt medlem! Husker nemlig jeg snoket i dagboken din i flere måneder i strekk forrige gang dere prøvde, mener jeg begynte før du fikk påvist pcos i det hele tatt og lenge etter dere fikk hjelp :rolleyes:
Falt dessverre litt ut under en travel eksamensperiode, og etter dette fant jeg ikke igjen dagboka di. Har tenkt mangen ganger på deg i årene siden, og lurt på hvordan det gikk. Så det gjør meg så utrolig lykkelig å lese at dere fikk ei lita tulle tilslutt! Gleder meg virkeligvirkelig på deres vegne! Det er så rart, for jeg føler liksom jeg kjenner deg litt, men du har jo aldri hørt om meg haha :p
Nå skal jeg i hvert fall følge deg videre, og håper at det klaffer denne gangen også :D
For ei fantastisk koslig melding :D Så kjekt å høre at du har fulgt meg på reisen <3 Når vi satte i gang med prøverør så flyttet jeg dagboken over til "assistert befruktning" så det er nok derfor du ikke fant den igjen :) Blir helt rørt jeg over at du har fulgt med og tenkt på meg <3 Og nå har jeg ei lita mirakeljente som gir livet mer glede enn hva jeg trodde var mulig. Håper på å kunne gi henne et søsken :)

Tusen takk for lykkeønskninger :D Ser at du også er prøver og håper du også får spire snart. Skal garantert følge med videre på deg også :)
 
pp 5 - cd 1

Da var det over i ny syklus. Denne runden blir det dobbel clomidkur. Lurer på om jeg skal begynne å tempe igjen også, men er oppe så mange ganger for natten med vesla at det er ikke sikkert temping blir så pålitelig.
 
pp 5 - cd 1

Da var det over i ny syklus. Denne runden blir det dobbel clomidkur. Lurer på om jeg skal begynne å tempe igjen også, men er oppe så mange ganger for natten med vesla at det er ikke sikkert temping blir så pålitelig.
Håper spiren sitter denne pp! Temping er jo Greit, men skal vel ha sovet 3-4 timer uten og ha stått opp tror jeg. Hadde vært gøy og se temping
 
Håper spiren sitter denne pp! Temping er jo Greit, men skal vel ha sovet 3-4 timer uten og ha stått opp tror jeg. Hadde vært gøy og se temping
Tusen takk :) Kan ikke huske sist jeg hadde 4 timer sammenhengende søvn :p Men tror jeg bare prøver temping likevel og ser hvordan det går denne måneden. Tar el tester i tillegg for å holde litt oversikt :)
 
❤️❤️
 
pp 5 - cd 14

Tempinga var bare å glemme. Vesla står opp såpass mye på natt at jeg får ikke nok sammenhengende søvn til å kunne tempe til fast tid [emoji14]

Men jeg har andre nyheter da :) Hadde time hos gyn i dag for å sjekke "status" og legge slagplan videre siden dette er 3. pergotime/clomid kur. På høyre side (der jeg mangler eggleder) var det party med rundt 20-25 cyster. Det er jo tross alt bedre enn det var før vi måtte til med prøverør for å få vesla (da var der 30-40), men der er for mange og eggene mine verken vil eller får plass til å modnes som de skal. Meeeen på venstresiden så det mye bedre ut enn noengang før. I underkant av 10 cyster også lå der 2 store eggposer på rundt 20 mm. Slimhinnen var også tykk og fin så clomid har gjort jobben sin og det så lovende ut med el i helgen. Godt jobba kroppen!! :D
Skal ta blodprøve cd 21 for å se om el har vært og om duste tr kommer så skal jeg ta nye hormonprøver. Da blir det pausemåned også over på femara. Mannen fikk også rekvisisjon til ny sædprøve.

Men nå krysser vi alt vi har for at kroppen slipper 1 egg (eller kanskje til og med 2) og at det blir bebis [emoji173]
 
pp 5 - cd 14

Tempinga var bare å glemme. Vesla står opp såpass mye på natt at jeg får ikke nok sammenhengende søvn til å kunne tempe til fast tid [emoji14]

Men jeg har andre nyheter da :) Hadde time hos gyn i dag for å sjekke "status" og legge slagplan videre siden dette er 3. pergotime/clomid kur. På høyre side (der jeg mangler eggleder) var det party med rundt 20-25 cyster. Det er jo tross alt bedre enn det var før vi måtte til med prøverør for å få vesla (da var der 30-40), men der er for mange og eggene mine verken vil eller får plass til å modnes som de skal. Meeeen på venstresiden så det mye bedre ut enn noengang før. I underkant av 10 cyster også lå der 2 store eggposer på rundt 20 mm. Slimhinnen var også tykk og fin så clomid har gjort jobben sin og det så lovende ut med el i helgen. Godt jobba kroppen!! :D
Skal ta blodprøve cd 21 for å se om el har vært og om duste tr kommer så skal jeg ta nye hormonprøver. Da blir det pausemåned også over på femara. Mannen fikk også rekvisisjon til ny sædprøve.

Men nå krysser vi alt vi har for at kroppen slipper 1 egg (eller kanskje til og med 2) og at det blir bebis [emoji173]
Ååh så bra!! Tenk om det blir full klaff med en gang! Det hadde vært fantastisk altså :D❤️
 
Kaller gynekologen alle eggposene som modnes, men ikke "vinner" og slipper egg i syklusen for syster? Eller ser h*n både syster, de to modne eggposene og umodne voksende eggposer?
Husker jeg var hos min gyn, og på forsamtale i Porsgrunn der de mente jeg hadde god egglager, mens på Riksen kalte hun det hun så som PCOS og syster.
Ellers er problemme her litt trege sædceller og ikke mine egg.
 
Kaller gynekologen alle eggposene som modnes, men ikke "vinner" og slipper egg i syklusen for syster? Eller ser h*n både syster, de to modne eggposene og umodne voksende eggposer?
Husker jeg var hos min gyn, og på forsamtale i Porsgrunn der de mente jeg hadde god egglager, mens på Riksen kalte hun det hun så som PCOS og syster.
Ellers er problemme her litt trege sædceller og ikke mine egg.
Her modnes det kun eggposer når jeg tar f.eks clomid og det er da bare noen få som vil modnes. Nå så hun tydelig at 2 var modnet siden de var nådd 20 mm. Men de andre jeg har stopper opp på 2-4 mm uten å modnes og blir bare liggende der så de omtaler hun da som cyster. Utover det vet jeg ikke hvordan de ser forskjellen, men alle gyn jeg har vært hos har sett klart hva som er cyster og hva som er eggposer med potensiale til modning :)
 
Last edited:
pp 5 - cd 15

Morgentest:

20171201_231459.jpg


Kveldstest:
20171201_231337.jpg


Har murret bra i kveld, men tror jeg går ut i fra at el er i morgen :)
 
Back
Topp