♥ Baby nr.1 på vei ♥

Gratulerer så mye!!! [emoji173]
 
Gratulerer så mye. Her venter jeg fortsatt. Er 2 dager til termin :) og er sikker på at jeg går godt over tida.
 
Så fantastisk!! Gratulerer så mye [emoji173] Endelig er du mamma du også :D
 
Ååå, endelig er hun her❤️ Fulgt deg og de mange forsøkene dine i evigheter føles det ut som, og nå er du endelig mamma! Håper det blir akkurat slik som du håpte! :) kos dere masse!!! Klem fra oss
 
Gratulerer[emoji173]️
 
Gratulerer så mye :)
 
Gratulerer så mye! [emoji4][emoji4][emoji4]
 
Gratulerer så mye :Heartred
 
Gratulerer så mye!![emoji813]pink

Gratulerer så mye :D <3 Må si jeg gråt en skvett når jeg leste det! Tenk at du endelig har babyen din hos deg <3

Gratulerer så mye!!! [emoji173]

Gratulerer så mye. Her venter jeg fortsatt. Er 2 dager til termin :) og er sikker på at jeg går godt over tida.

Så fantastisk!! Gratulerer så mye [emoji173] Endelig er du mamma du også :D

Åååh nå er du endelig mamma [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Gratulerer så mye [emoji173]️

Ååå, endelig er hun her[emoji173]️ Fulgt deg og de mange forsøkene dine i evigheter føles det ut som, og nå er du endelig mamma! Håper det blir akkurat slik som du håpte! :) kos dere masse!!! Klem fra oss

Gratulerer så mye! Endelig [emoji173]️

Gratulerer[emoji173]️

Gratulerer så
Mye.. again[emoji173]️

Gratulerer så mye [emoji173]

Gratulerer så mye :)

Gratulerer då mye her også
Hun er nydelig [emoji173]

Gratulerer så mye! [emoji4][emoji4][emoji4]

Gratulerer så mye [emoji813]red
Tusen takk! [emoji173]
 
Hvordan er tilværelsen som nybakt mamma?:)
Det har vært rimelig hektisk. Slitt mye med amming da melka aldri kom skikkelig. Tok flere dager før det kom noen dråper i det hele tatt og 2 uker etter fødsel klarte jeg fortsatt kun å pumpe ut 5-10 ml. Lille A har også hatt store problemer med å ta tak siden jeg har flate brystvorter og måtte bruke skjold, men det sliter hun med å suge sterkt nok av. Hun bare glipper taket og er kjempefrustrert ved brystet. Gjentatte måltidsvekter etter ammeøkt på 30-60 minutter viser at hun kun klarer å få ut 2-4 ml. Prøvd stimulering med pumping annenhver time døgnet gjennom siden fødsel, 3 runder med akupunktur, syntocinon nesespray, ammete. Ingenting funket så helsesøster foreslo på dag 16 at jeg burde avslutte forsøkene på amming. Så har hun jo fått MME helt fra starten siden jeg har hatt så lite melk, men reagert dårlig på det. Hatt ekstremt med luftsmerter der hun hyler og gråter til hun blir helt hes, vært forstoppet der det går flere dager mellom avføringen (som hun burde ha daglig med MME) og den er hard og grønn som iflg helsesøster tyder på irritasjon i tarmene. Prøvd maltekstrakt i alle flaskene uten hell. Hun har tydelig magevondt og bare gråter og gråter. Går også lite opp i vekt til tross for at hun drikker mye. Helsesøster tror nå hun kan ha kumelkproteinallergi så vi prøver nå ut "Althera MME" fra apoteket også skal vi til legen neste uke. Grusomt å se jenta mi ha så mye vondt
 
Det har vært rimelig hektisk. Slitt mye med amming da melka aldri kom skikkelig. Tok flere dager før det kom noen dråper i det hele tatt og 2 uker etter fødsel klarte jeg fortsatt kun å pumpe ut 5-10 ml. Lille A har også hatt store problemer med å ta tak siden jeg har flate brystvorter og måtte bruke skjold, men det sliter hun med å suge sterkt nok av. Hun bare glipper taket og er kjempefrustrert ved brystet. Gjentatte måltidsvekter etter ammeøkt på 30-60 minutter viser at hun kun klarer å få ut 2-4 ml. Prøvd stimulering med pumping annenhver time døgnet gjennom siden fødsel, 3 runder med akupunktur, syntocinon nesespray, ammete. Ingenting funket så helsesøster foreslo på dag 16 at jeg burde avslutte forsøkene på amming. Så har hun jo fått MME helt fra starten siden jeg har hatt så lite melk, men reagert dårlig på det. Hatt ekstremt med luftsmerter der hun hyler og gråter til hun blir helt hes, vært forstoppet der det går flere dager mellom avføringen (som hun burde ha daglig med MME) og den er hard og grønn som iflg helsesøster tyder på irritasjon i tarmene. Prøvd maltekstrakt i alle flaskene uten hell. Hun har tydelig magevondt og bare gråter og gråter. Går også lite opp i vekt til tross for at hun drikker mye. Helsesøster tror nå hun kan ha kumelkproteinallergi så vi prøver nå ut "Althera MME" fra apoteket også skal vi til legen neste uke. Grusomt å se jenta mi ha så mye vondt

Ånei så kjedelig for dere! Ikke no hyggelig høre ho har magevondt :( håpe den andre mme'n hjelper magen hennes <3 <3 <3
 
Det har vært rimelig hektisk. Slitt mye med amming da melka aldri kom skikkelig. Tok flere dager før det kom noen dråper i det hele tatt og 2 uker etter fødsel klarte jeg fortsatt kun å pumpe ut 5-10 ml. Lille A har også hatt store problemer med å ta tak siden jeg har flate brystvorter og måtte bruke skjold, men det sliter hun med å suge sterkt nok av. Hun bare glipper taket og er kjempefrustrert ved brystet. Gjentatte måltidsvekter etter ammeøkt på 30-60 minutter viser at hun kun klarer å få ut 2-4 ml. Prøvd stimulering med pumping annenhver time døgnet gjennom siden fødsel, 3 runder med akupunktur, syntocinon nesespray, ammete. Ingenting funket så helsesøster foreslo på dag 16 at jeg burde avslutte forsøkene på amming. Så har hun jo fått MME helt fra starten siden jeg har hatt så lite melk, men reagert dårlig på det. Hatt ekstremt med luftsmerter der hun hyler og gråter til hun blir helt hes, vært forstoppet der det går flere dager mellom avføringen (som hun burde ha daglig med MME) og den er hard og grønn som iflg helsesøster tyder på irritasjon i tarmene. Prøvd maltekstrakt i alle flaskene uten hell. Hun har tydelig magevondt og bare gråter og gråter. Går også lite opp i vekt til tross for at hun drikker mye. Helsesøster tror nå hun kan ha kumelkproteinallergi så vi prøver nå ut "Althera MME" fra apoteket også skal vi til legen neste uke. Grusomt å se jenta mi ha så mye vondt

Stakar lille <3 Tung start for dere. Håper det hjelper med en annen mme!
 
Håper det går bedre med lille jenta di nå. [emoji173]
 
Mandag (39+5) klokken 07.25 ble jeg endelig mamma til mi lille prinsesse [emoji173] På lørdag klokken 21.00 ble jeg igangsatt med ballongkateter. Det var ifølge legen et vanskelig innsett da hodet lå og sperret slik at hun ikke fikk den skikkelig inn. Livmorhalsen var myk og moden, men fortsatt 3 cm lang og at der var ingen åpning. Ballongkateteret datt ut etter kun 90 minutter og det var da kun 1 cm åpning. Fikk så 4 modningspiller med ca 6 timers mellomrom på hver. Livmorhalsen ble mer og mer avflatet og etter pille nummer 4 søndags kveld var der 2-3 cm åpning som da ble tøyd litt. Etter dette kom det ut litt blod og slim og riene begynte å bli ganske kraftige og kom med bare 3 minutters mellomrom. Det ble satt inn epidural slik at den skulle være klar til bruk når jeg skulle trenge den. Mandag klokken 01.50 var der 4 cm åpning og vi ble da flyttet til en fødestue siden det da regnes som at man er i aktiv fødsel. Riene fortsatt å øke i styrke og med kortere intervaller, men jeg ville ikke ha epidural helt enda. Klokken 03.30 var åpningen fortsatt bare 4 cm og jordmor bestemte seg da for at det var på tide å ta vannet. Nesten med det samme det ble gjort så ble riene kjempevonde og kom med bare 1-2 minutters mellomrom. Da var jeg kjempesliten og hadde veldig vondt så epiduralen ble tilkoblet. Den hadde god effekt og jeg hadde det ganske så fint i omtrent 1 time før det begynte å gjøre fryktelig vondt igjen. Klokken 05.35 var åpningen på 6 cm og lille hadde flyttet seg godt ned i bekkenet. Jeg følte epiduralen ikke hadde noen effekt lenger selv med litt økt dose for nå var det kjempevondt og gikk veldig fort fremover. Riene kom nå med bare 30 sekunders mellomrom og var sterkere enn noensinne. Klokken 06.06 var det 8 cm åpning og klokken 06.25 var vi oppe i 10 cm. Det er ikke rart jeg hadde så vondt når jeg gikk fra 6-10 cm åpning på bare 50 minutter. Når klokken var 06.35 kunne jeg begynne å presse, og klokken 07.25 kom prinsessa mi ut.. Hun veide 3860 gram, var 50 cm lang og hadde en hodeomkrets på 38 cm. "Apgar score»ble 9-10-10. Jeg revnet og måtte sy 6 sting, men alle smerter er glemt nå som hun ligger her på brystet mitt [emoji173]

Herregud så hyggelig å se at du endelig er blitt mamma :D
Gratulerer så fantastisk mye!
Kokosolje er brukervennlig i det meste, også til erstatning. Bare et tips ;) Nyt tiden! Eneste året du får helt uten forstyrrelser fra jobb og annet som du etterhvert må. NYT!
<3
 
Back
Topp