♡HelenaChristin`s Diary♡

5+0 :)
Formen er på topp idag så jeg vurdere å kjøpe meg alkoholfri vin å dra ut med noen venner :p litt artig å lure folk :p
Frokosten er inntatt og det ble sopp til frokost ImageUploadedByBV Forum1411208049.722551.jpghar fått så sykt cravings på sopp :p haha


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Trekker tilbake at former er på topp :( Do skålen ble min venn idag.. Åhh hater å spy :( :( :( så da blir jeg bare hjemme å slapper av ikveld da
 
5+1
Idag så har formen vært litt opp og ned. Ble utrolig trøtt på dagen så sovnet av i en times tid :p kjenner at jeg er mer sliten for tiden, men det tar visst en del krefter for å lage det mest fantastiske som finnes her i verden :D

Nå så er jeg så utrolig mett at jeg tror jeg sprenges snart :pImageUploadedByBV Forum1411319669.866559.jpgble hjemmelaget hamburger til middag idag med cheddar, bacon, sylteagurk og chips :D beste burgeren jeg har smakt så blir ikke nå ferdig burger hær i hus lengre! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal prøve å leve sunt nå som jeg er gravid så fant disse sunne snacksene så tenkte å dele disse som man kan spise massevis av :)
Popcorn
Siden popcorn inneholder så mye luft, kan du spise veldig mye uten at du får i deg så mye kalorier. Tre og en halv kopp tilsvarer omtrent 100 kalorier, forteller Dawn Jackson Blatner, ernæringsfysiolg i Chicaco.
Siden popcorn også er et naturlig fullkorn, tilfører du kroppen i tillegg 4 gram med fiber, som bidrar til å holde deg mett lenger. For ekstra smak kan du tilføre ulike krydder som chili, paprika, pepper, kanel eller eddik.
Sylteagurk ( Elsker det så blir mye av de )
Sylteagurk (eller pickles) er en snack som kanskje er mer typisk for USA, men den burde absolutt bli ansett som en deilig godbit også er til lands.
Legg opp noen hele sylteagurker på et fat, og server sammen med en riseddik som kun inneholder 1 kalori per teskje, har masse smak og er veldig bra for deg. Denne sunne snacksen kan du unne deg hele uken.
Squash med sitron
Ingrediensen som gjør denne snacksen ekstra sunn er sitronen. Del opp grønnsaken i tynne skiver og press saften fra sitronen over og ha over litt pepper.
Når du har sitron over tynne skiver med squash blir skivene enda mer møre, og i tillegg inneholder en porsjon på størrelse med en kopp bare 19 kalorier. Kanskje det blir din nye favoritt?
Hjemmelaget chips av kål
Hørt om det før? Hjemmelaget chips av grønnkål er blitt svært populært blant ernæringseksperter og bloggere og er i tillegg veldig sunt.
Forvarm ovnen til 200 grader, vask og riv kålen i biter, ha over 2 spiseskjeer med olivenolje, salt lett og stek i cirka 10 minutter.
- Disse tlfredstillende chipsene inneholder bare 34 kalorier per kopp, i motsetning til vanlig chips som inneholder fire til fem ganger så mye, forteller Blatner.
Grønnsaker med dip ( mine favoritter er sukkererter, agurk og gulerot med dip )
Vi har sagt det før og vi sier det igjen. Selv om grønnsaker med dipp høres kjedelig ut, er faktisk utrolig godt.
- Grønnsaker inneholder stort sett vann - omtrent 90 prosent. Dermed blir du mett lenge før du overdriver mengden. Selleri, gulrøtter, tomater, erter og brokkoli er noen av de beste alternativene, forteller Blatner.
I tillegg er det en snack som er lett å ta med seg i veksen når du er ute på noe, og et godt alternativ til annen lettvind mat når sulten sniker seg på.
 
Da hadde man bestilt legetime og fikk time på tirsdag kl halv 9 :) er 6+3 da :)
 
har hatt så sykt vondt i puppene idag, men det er jo bare et godt tegn :) Kvalmen kommer og går som vanlig
 
6+1
Sliter så sykt med kvalme og det blir bare verre og verre for hver dag som går :( igår så var jeg til mamma og skulle spise tacopai brukte 1 time på å få ned et lite stykke, men det holdt seg ikke lenge i magen før det kom opp igjen :( sliter også sykt med å få ned meg mat med tanken på at det bare kommer opp igjen... Nå så er det bare 3 kvarter igjen før jeg skal på jobb og gruer meg som bare det :( tror det blir sykemelding på meg gitt :( tror faktisk at jeg må gå å spy nå :( :( :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja da sitter jeg å venter på timen min til legen ilamme kvalmen min.. Typisk at man skal bli så dårlig når man skal ting :p jaja det er slik det er å hva gravid :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
6+5 :) tiden flyr av sted faktisk og det er jo bra :D
Var litt kvalm på morningen, men fikk i meg to knekkebrød så ble formen på topp :D har faktisk vært så kvalm den her uken at jeg ikke har fått ned vitaminenen og lite mat :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da har jeg fått time til tidlig ul den 29. Oktober :D er da 10+4 :) gleder meg :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
8+5 :)
Da er det bare 13 dager til tidlig ul, 23 dager til jeg er 12 uker og 64 dager til OUL :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
9+0 idag og bare 3 uker til 12 uker :D
Fant hjertelyden idag med angelsound sin doppler :D gikk så fort at jeg klarte ikke å telle hjertelyden :p hihi
 
Frokosten er spist og jeg er god og mett nå :) Ble egg med ansjos og sjokolademelk :) ImageUploadedByBV Forum1413881672.096971.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
1. Desember idag:Heartred Har ventet i flere uker på å få pynte til jul :p Så var i lykke i går når jeg endelig kunne tenne adventstakene og julestjernen, så nå er det bare å vente til lille julaften til jeg får pynte juletreet :)

Også har jeg kjøpt litt gravid klær :) Fant den fine gravid jakken på H&M :Heartred
 
Da var man blitt sykemeldt pgr av bekkene..
Skal til fysio på tirsdag og håper på å bli bedre!
 
Så kjedelig da! Sykemeldt pga bekkenet jeg og. Har fått ordna så jeg kan jobbe noen timer en dag i uka, hjelper litt. Hva jobber du med?
Ja det er kjipt..
Jobber på sykehjem så er mye tunge løft :/
 
Back
Topp