♡ IKM uke 18 ♡

6dpo men har mistet helt motet, tempet med en vanlig tempmåler første dagene men har hatt tempsenking siste 2 dagene... temphopp 3dpo så senking... stoler ikke helt på tempmåleren og har testet på litt ulike tidspunkt, så jeg burde uansett g-teste, men har mistet motet.

Det er tidlig :) Er selv 7-8 dpo, og prøver å holde motet oppe:) synes den vanskeligste tiden er disse dagene:sorry:
 
Det er tidlig :) Er selv 7-8 dpo, og prøver å holde motet oppe:) synes den vanskeligste tiden er disse dagene:sorry:

Ja, er bare den tempen som ikke har gått opp som bekymrer meg [emoji20] Får klamre meg fast til håpet om at tempmåleren er dårlig og helt på bærtur!! Lykke til til deg[emoji173] Når skal du ta første test om den ikke allerede er tatt!
 
Ja, er bare den tempen som ikke har gått opp som bekymrer meg [emoji20] Får klamre meg fast til håpet om at tempmåleren er dårlig og helt på bærtur!! Lykke til til deg[emoji173] Når skal du ta første test om den ikke allerede er tatt!
Ja, det blir raskt mye å bekymre seg over med tester, temperaturer og symptomer osv...:banghead:
Tok en i dag, den var blenda som antatt;)
 
Ja, er bare den tempen som ikke har gått opp som bekymrer meg [emoji20] Får klamre meg fast til håpet om at tempmåleren er dårlig og helt på bærtur!! Lykke til til deg[emoji173] Når skal du ta første test om den ikke allerede er tatt!

Tror det er veldig vanlig at tempen går litt opp og ned uansett om man er gravid eller ikke.

Dette står på syklus.no(tidligere pernilles info eller hva det het) :
Noen får en dipp i tempen ca. en ukes tid etter eggløsningen, og mange kaller denne for «festedipp». De lærde strides om hvorvidt det finnes noe som kan kalles det, ettersom denne dippen kommer samtidig som et lite oppsving i østrogennivået (populært kalt østrogenbølgen). Jeg sier meg enig med de som stiller seg tvilende til fenomenet «festedipp» all den tid det jo er østrogennivået som holder tempen lav før eggløsningen, og dermed også er den mest sannsynlige årsaken til en evt. tempdipp under østrogenbølgen også.
 
Tror det er veldig vanlig at tempen går litt opp og ned uansett om man er gravid eller ikke.

Dette står på syklus.no(tidligere pernilles info eller hva det het) :
Noen får en dipp i tempen ca. en ukes tid etter eggløsningen, og mange kaller denne for «festedipp». De lærde strides om hvorvidt det finnes noe som kan kalles det, ettersom denne dippen kommer samtidig som et lite oppsving i østrogennivået (populært kalt østrogenbølgen). Jeg sier meg enig med de som stiller seg tvilende til fenomenet «festedipp» all den tid det jo er østrogennivået som holder tempen lav før eggløsningen, og dermed også er den mest sannsynlige årsaken til en evt. tempdipp under østrogenbølgen også.

Hvordanbligravid står det om festedipp.
 
Hvordanbligravid står det om festedipp.

Ja men mange tar feil av festedipp, og førhøyet ørstrogen (som somregel alltid kommer ca 1 uke dpo) som også forårsaker temperaturdipp. Så mente bare at det kan være mange forskjellige dipper i løpet av en lutealfase [emoji28][emoji1]
 
Ja men mange tar feil av festedipp, og førhøyet ørstrogen (som somregel alltid kommer ca 1 uke dpo) som også forårsaker temperaturdipp. Så mente bare at det kan være mange forskjellige dipper i løpet av en lutealfase [emoji28][emoji1]

Festedipp kan være fra 4 til 12 dpo for det finnes ingen fasit. Det her kan me skrive oss grønne på.

Du skriver at mangen tar feil av festedipp. Skal eg skrive til ein temper Ørstrogen dipp da skriver jeg heller festedipp for det kan være det og. Ørstrogen dipp er jo og drepe gleden til ein temper. Tror det er det som gjør at mangen skriver festedipp.
 
Dette er spennende ! Strek i dag, mye tydeligere en i går , muligens fortsatt skygge , men er bare 7ish dpo og 25ml/u test , så får litt forhåpninger når «skyggene» øker sånn i styrke
 
Dette er spennende ! Strek i dag, mye tydeligere en i går , muligens fortsatt skygge , men er bare 7ish dpo og 25ml/u test , så får litt forhåpninger når «skyggene» øker sånn i styrke

Bilde?? :)
 
Vanskelig å få med på bilder , men prøver
Vis vedlegget 254910

Synes mye bedre i virkeligheten , trenger ikke vri i alle retninger for å få et Glimt ... vet det er tidlig, at det antakeligvis høyst sannsynlig er skygge og at mye kan skje , men fikk litt forhåpninger nå [emoji13]

Jeg ser absolutt noe der og det ser ut som den er rosa :D
Litt blury. Kan du forsøke å legge noe ved siden av testen slik at kameraet fokuserer mer? F.eks tannpirker, binders, hårnål e.l? :)
 
Jeg ser absolutt noe der og det ser ut som den er rosa :D
Litt blury. Kan du forsøke å legge noe ved siden av testen slik at kameraet fokuserer mer? F.eks tannpirker, binders, hårnål e.l? :)

Var ikke så lett, dårlig kamera å testen har tørket [emoji23] troor det er en skygge , men håper den er starten på noe ihvertfall [emoji28]
IMG_3930.JPG
 
Du altså! [emoji7] håper det stemmer ! Ser den mye bedre i virkeligheten så NOE er det , blir spennende og se fremover :) hvor mange dpo er du i dag da? Charten din ser jo fryktelig lovende ut nå , spennende dager i vente [emoji322]

Hvor mange DPO er du igjen?
Ja, jeg er veldig spent på morgensdagens temp :D Er 5 DPO!
 
Hvor mange DPO er du igjen?
Ja, jeg er veldig spent på morgensdagens temp :D Er 5 DPO!

5dpo , da nærmer det seg [emoji322] er mellom 6 og 8 dpo , skulle «etter boka» hatt El for 6 dager siden , men mistenker at den kom noen dager før , kjentes iallfall sånn ut ,og har ikke testet etter El denne mnd , så litt usikker [emoji28]
 
Aah, ja jeg fikk eggløsning på CD 17 denne gangen. Tenker du får det snart.
Mulig jeg gikk glipp av LH toppen i går... Var nesten positiv når jeg testet på ettermiddagen i går. Hadde jo ikke tester i helge, så fikk ikke testet. Hadde noe som lignet EL smerter i går... Og kjenner antydning til ømme puppen, noe jeg alltid har mellom EL og Ikm :)
 
Back
Topp