♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Vår prøvehistorie
Vi har prøvd på førstemann siden juni 2013. Ble gravid tre ganger de første fem pp'ene, men det endte i tidlig spontanabort alle tre gangene (kjemisk graviditet). Fikk progesteron av lege for å ta etter eggløsning videre. Ble på nytt gravid i pp 6, med progesteron, og beholdt frem til 12+6 i februar 2014. Da ble det oppdaget MA hvor embryo var 8+4, og jeg måtte gjennom medisinsk abort.

Etter aborten ble jeg utredet for habituell abort, og har funnet heterozygot faktor leiden V mutasjon, men det er ganske vanlig. Jeg skal ta Albyl-E daglig fra positiv test til uke 12. Det ble også endret at jeg skulle ta tre ganger så mye progesteron. Jeg har brukt 3 stk Lutinus per dag etter eggløsning hver syklus, reseptbelagt progesteronmedisin. Det skal jeg ta frem til uke 10, og så trappe ned til uke 12, og så slutte helt fra uke 12. Jeg ble operert for endometriose august 2014. Hadde en ny kjemisk graviditet i november 2014. Etter denne fikk jeg resept på prednisolon, 5 mg, som jeg skulle ta ved ny graviditet. I januar ble jeg henvist til assistert befruktning siden det ikke burde gå for lang tid etter operasjon for endometriose før graviditet, dessuten var det over ett år siden forrige gang jeg ble gravid på egenhånd (de så bort fra den kjemiske i denne sammenheng). I juli begynte jeg med medisiner, og i august har vi vært gjennom vårt første IVF forsøk. Det er en tøff prosess, men vi var utrolig heldige og fikk full klaff på første forsøk. ❤️

Dette er testene mine fra 8dp2dt/10 dpo:
ImageUploadedByBV Forum1441437561.087374.jpg
ImageUploadedByBV Forum1441437574.774431.jpg

Her har jeg en dagbok på Assistert befruktning.

Testetråden min.


countdown-1439182800z1463634000zp.png


ri1Xp2.png




Jeg er 3+5, termin 19. mai. ♥

Jeg skal ha tidlige UL kontroller gjennom 1. trimester, pga. habituell abort og IVF. Første UL skal jeg ringe for å få time til på mandag. ♡


upload_2015-9-8_20-44-28.png
upload_2015-9-8_20-44-12.png
upload_2015-9-8_20-43-52.png
 
Last edited:
:D wow!! Så spennende det skal bli å følge deg her også :)
 
Tenk hvilken lykke det blir i mai! Sol, trærne begynner å få blader, blomstene springer og Lykkeliten triller rundt på vogn med fersk baby:):):)
 
:D wow!! Så spennende det skal bli å følge deg her også :)

Så hyggelig at du følger videre! ❤️ Ja, det er helt utrolig spennende. Skulle veldig gjerne hatt mulighet til å spole litt fremover nå. :D
 
Tenk hvilken lykke det blir i mai! Sol, trærne begynner å få blader, blomstene springer og Lykkeliten triller rundt på vogn med fersk baby:):):)

Åh, nå fikk jeg tårer i øynene igjen. Det høre ut som en veldig lykkelig Lykkeliten. ❤️
 
Åh hælle så fantastisk å lese!! <3 Nå ble jeg glad nå! Måtte spirelill klore seg godt fast til mai! (forøvrig en flott mnd, jeg er maibarn selv!) :D Fikk klump i halsen og tårer i øynene av å lese! Fantastisk! :D <3
 
Åh hælle så fantastisk å lese!! <3 Nå ble jeg glad nå! Måtte spirelill klore seg godt fast til mai! (forøvrig en flott mnd, jeg er maibarn selv!) :D Fikk klump i halsen og tårer i øynene av å lese! Fantastisk! :D <3

Tusen takk gode du! ❤️ Jeg har grått en del tårer de siste dagene selv, det er helt sprøtt å tenke på at jeg er gravid igjen. Så bra at du er fornøyd med mai, jeg håper virkelig at vi kommer helt dit. :D
 
Tusen takk gode du! ❤️ Jeg har grått en del tårer de siste dagene selv, det er helt sprøtt å tenke på at jeg er gravid igjen. Så bra at du er fornøyd med mai, jeg håper virkelig at vi kommer helt dit. :D
Med så masse god hjelp og oppfølging så håper jeg da virkelig det! Regner med du skal ul etterhvert og blir godt fulgt opp der også? :)
 
Med så masse god hjelp og oppfølging så håper jeg da virkelig det! Regner med du skal ul etterhvert og blir godt fulgt opp der også? :)

Vi får UL oppfølging gjennom første trimester ja, jeg skal ringe på mandag og avtale første time. :) Jeg håper det er mye som er annerledes nå, både pga IVF, lap og medisiner. ❤️
 
Vi får UL oppfølging gjennom første trimester ja, jeg skal ringe på mandag og avtale første time. :) Jeg håper det er mye som er annerledes nå, både pga IVF, lap og medisiner. ❤️
Det blir maibarn på dere nå <3
 
Endelig terminforum dagbok som skal være her hele veien :D
 
Back
Topp