★★ BARNEVOGN ★★

Lurer på om noen har erfaring med Britax smile 2? :) Bor i Nordnorge så eneste som bekymrer meg er om fremhjulene kan bli litt for små i snøen her oppe. Gjerne kom med erfaringer :) Har dessverre ikke økonomi til å bruke 10.000 og oppover på vogn...
 
Lurer på om noen har erfaring med Britax smile 2? :) Bor i Nordnorge så eneste som bekymrer meg er om fremhjulene kan bli litt for små i snøen her oppe. Gjerne kom med erfaringer :) Har dessverre ikke økonomi til å bruke 10.000 og oppover på vogn...
Interessert i å høre det samme :) den fikk best i test på en test jeg fant hvertfall men lurer og på hvordan den duger på snø!
 
Interessert i å høre det samme :) den fikk best i test på en test jeg fant hvertfall men lurer og på hvordan den duger på snø!

Har ikke alle britax vognene utbyttbare hjul? Vi kjøpte britax go next, og da kjøpte vi med ekstra vinterhjul - kjempe enkelt å bytte mellom :)
 
Her ble det en Emmaljunga Mondial med Mondial De luxe understell. Store, stødige hjul blir en fordel i januar tenker jeg :)


unnamed.jpg
 
Var å testet og så på barnevogner i helgen. Hadde på forhånd nesten bestemt meg for bugaboo buffalo, men når jeg trillet på den i butikken fant jeg ut at det ble helt feil. Har nå gått over til emmaljunga.
Dere som har emmaljunga, hvilket understell har dere og hvorfor?
 
Var å testet og så på barnevogner i helgen. Hadde på forhånd nesten bestemt meg for bugaboo buffalo, men når jeg trillet på den i butikken fant jeg ut at det ble helt feil. Har nå gått over til emmaljunga.
Dere som har emmaljunga, hvilket understell har dere og hvorfor?

Vi valgte Mondial de Luxe understellet, både fordi hjulene her er større og fordi vi synes det ser penere ut enn mondial understellet :) Den er veldig god å trille også, testet den ut på grus og det gikk som smør. Trille i snø/slaps i januar med store hjul blir heller ikke noe problem.
 
Jeg har også det understellet med store hjul. Men det er håpløst i forhold til å få plass i bilen :p Det tenkte jeg ikke på når jeg kjøpte det, da det ble å kjøpe pga at det var FINT :D
 
Jeg har også det understellet med store hjul. Men det er håpløst i forhold til å få plass i bilen :p Det tenkte jeg ikke på når jeg kjøpte det, da det ble å kjøpe pga at det var FINT :D

Ja jeg har hørt om flere som må skru av hjul osv for å få den i bilen. Det hadde jeg ikke orket. Vi har heldigvis en stor SUV så det er god plass i bagasjerommet til denne vognen :)
 
Ja jeg har hørt om flere som må skru av hjul osv for å få den i bilen. Det hadde jeg ikke orket. Vi har heldigvis en stor SUV så det er god plass i bagasjerommet til denne vognen :)

Har stor SUV vi og, så plass er ikke så stort problem. Bryr meg heller egentlig ikke om hvordan det ser ut, er mer opptatt av funksjon. Bor i Bergen så er bare et par dager i året med snø/slaps, men grus er jo det veldig greit at den fungerer bra på.

Vurderte dere city cross?
Syns city cross var lettere å håndtere, men har jo bare testet i butikk så blir jo ikke helt reelt.
 
Jeg har ikke tenkt så mye på vogn ennå men det må være en type joggevogn. Noen tips?
 
Var å testet og så på barnevogner i helgen. Hadde på forhånd nesten bestemt meg for bugaboo buffalo, men når jeg trillet på den i butikken fant jeg ut at det ble helt feil. Har nå gått over til emmaljunga.
Dere som har emmaljunga, hvilket understell har dere og hvorfor?
Jeg har Mondial de luxe med classic crome understell, kjøpt for 2år siden og bruker den enda til mi første. Kunne ikke fått ei bedre vogn, og hjulene funker på alt fra is og snø til grus og skogsveier ;)
 
Var å testet og så på barnevogner i helgen. Hadde på forhånd nesten bestemt meg for bugaboo buffalo, men når jeg trillet på den i butikken fant jeg ut at det ble helt feil. Har nå gått over til emmaljunga.
Dere som har emmaljunga, hvilket understell har dere og hvorfor?

Sniker fra desember.

Vi har bestilt med Classic Chrome understell. Først og fremst fordi jeg synes det er finere, spesielt på sportsdelene, men også fordi hjulene er litt bredere og jeg ser for meg at de er bedre på vinterføre, grusveier osv. Men nå har jeg ikke testet den ennå så jeg vet jo ikke.

Jeg ville ha 4 faste hjul så understellene med svingbare hjul var ikke aktuelle.
 
Jeg har ikke tenkt så mye på vogn ennå men det må være en type joggevogn. Noen tips?
Både jeg og min mann er ivrige løpere og vi har sett på ganske mange forskjellige vogner. Jeg tror vi ender opp med å kjøpe en Bugaboo Buffalo til "hverdagsbruk" for så å kjøpe Runner understellet i tillegg. Denne kombinasjonen tror jeg kommer til å møte de fleste av kravene vi har til en vogn. Vi ønsker bl.a. og ha mulighet til å ha sportsdelen vendt mot oss (også under løpingen), men vi ønsker ikke en trehjuling til vanlig.
 
Både jeg og min mann er ivrige løpere og vi har sett på ganske mange forskjellige vogner. Jeg tror vi ender opp med å kjøpe en Bugaboo Buffalo til "hverdagsbruk" for så å kjøpe Runner understellet i tillegg. Denne kombinasjonen tror jeg kommer til å møte de fleste av kravene vi har til en vogn. Vi ønsker bl.a. og ha mulighet til å ha sportsdelen vendt mot oss (også under løpingen), men vi ønsker ikke en trehjuling til vanlig.
Wow, høres heeeeelt perfekt ut!!! Denne skal vi se på:)
 
Både jeg og min mann er ivrige løpere og vi har sett på ganske mange forskjellige vogner. Jeg tror vi ender opp med å kjøpe en Bugaboo Buffalo til "hverdagsbruk" for så å kjøpe Runner understellet i tillegg. Denne kombinasjonen tror jeg kommer til å møte de fleste av kravene vi har til en vogn. Vi ønsker bl.a. og ha mulighet til å ha sportsdelen vendt mot oss (også under løpingen), men vi ønsker ikke en trehjuling til vanlig.
Understellet ser genialt ut!
 
Jeg har ikke tenkt så mye på vogn ennå men det må være en type joggevogn. Noen tips?

Jeg har tenkt på Mountain Buggy Terrain. Vi har en lettere sportsvogn (Brio Spin) som er super fra ca 8 mnd så jeg har lyst på ei vogn med bag, sportsdel og understell til jogging.
Så på den fra bugaboo også, men da må man jo ha to understell og det blir litt mer lagring enn jeg har tenkt. Det eneste med Mountain Buggyen er at man ikke kan ha sportsdel vendt mot seg.
Sliter jo ikke så mye med snø i Silicon Valley heller så slipper liksom å tenke på det. Hadde ei svær tung Brio Kombi vogn til de to eldste som står i garasjen til mamma og pappa. Helt topp vogn, men vi hadde et annet behov da. Er mer inn og ut av bil nå også.
Skal ikke være lett. Greit det er en stund til januar [emoji4]
 
Understellet ser genialt ut!
Ja, har hørt mye bra om både Buffalo som vanlig vogn og Runner som joggevogn. Bugaboo er jo dyrt da, men jeg har ikke funnet noen andre vogner som møter så mange av "kravene" våre. Dessuten holder den seg veldig godt i pris, hvertfall her vi bor :)
 
Last edited:
Jeg har tenkt på Mountain Buggy Terrain. Vi har en lettere sportsvogn (Brio Spin) som er super fra ca 8 mnd så jeg har lyst på ei vogn med bag, sportsdel og understell til jogging.
Så på den fra bugaboo også, men da må man jo ha to understell og det blir litt mer lagring enn jeg har tenkt. Det eneste med Mountain Buggyen er at man ikke kan ha sportsdel vendt mot seg.
Sliter jo ikke så mye med snø i Silicon Valley heller så slipper liksom å tenke på det. Hadde ei svær tung Brio Kombi vogn til de to eldste som står i garasjen til mamma og pappa. Helt topp vogn, men vi hadde et annet behov da. Er mer inn og ut av bil nå også.
Skal ikke være lett. Greit det er en stund til januar [emoji4]
Må man ha to understell til bugaboo? Kan man ikke kjøpe kun understell og feks. Sportevogndel?
 
Back
Topp