”Å, ble det gutt denne gangen også? Får håpe det blir jente neste gang da”.

Haha, en del av de kommentarene hadde jeg ikke tenkt på at folk kan komme med engang!
Barn er da barn, om de er jenter eller gutter, de er like fantastiske uansett! :)
(Og like krevende om man snur på det...;)
 
Normal folkeskikk burde vel ekskludere det meste der ja. Men det er jo mange som glemmer at det er lov å bruke hodet. :p
 
Vi venter gutt nummer to nå, og har fått spørsmål om jeg er skuffet.. Skuffet?!? Jeg bruker bare å si at vi holder oss til det vi kan :p
Vi skal ikke ha flere barn og det faller ganske mange tungt for brystet at jeg ikke skal prøve å få en jente etter denne. For oss er det virkelig helt likegyldig hva det blir, men jeg gleder meg veldig til å få en gutt til :)
 
vi ønsket ena et barn. ikke et visst kjønn. men et var et ikke mange som forsto. ååånei!! sa mange da nr to viste seg å være en nydelig gutt..

et er liksom "lov" =0
 
Det er flere som har sakt til meg at så synd at det ikke ble en jente da, du får jo kjøpt så mye søtere klær til til jenter... Altså hvor søte klær jeg kan kjøpe har egentlig ikke noe som helst å si for min del... Da jeg fikk vite at vi skal få en gutt så ble jeg så glad at jeg begynte å gråte jeg he he. Det hadde jeg nok gjort om det hadde vært en jente også da :p
 
Ja må si jeg begynner å bli lei av spørsmålet: "Når kommer jenta da?" Ja vi har to gutter, og selv om det kan være vanskelig å forstå for en del mennesker så er vi fornøyd med dem.
 
Jeg og fikk høre at " å nei så synd du ikke fikk jente denne gangen da",har og 2 gutter men som jeg sa det spiller ikke noe rolle i det hele tatt hva man får..En annen ting er at ja det hadde vært moro med en av hver men sitter her med 2 herlige gutter jeg ikke kunne ha tenkt meg et liv uten.
 
Får gutt nr 2 :) Far og jeg er kjempe glade for en gutt til ;)
Noen sa det var jo litt synd, for da får jeg ikke kjøpt kjole!
Så fikk jeg høre den, er du SKUFFET ?
Hvorfor i alle dager skulle jeg bli det, barnet mitt i magen er friskt, det er faktisk det eneste som betyr noe!

Og ja dere kan jo få jente neste gang da.

jeg blir lei meg av slike spørsmål :( folk må jo tenke litt!!
 
Her har jeg en gutt fra før, og to tvillinggutter på vei. Har egentlig ikke fått noen negative kommentarer. Gutter er herlige! <3
 
Jeg venter gutt nummer 2 nå, og det faller mange tungt for brystet at jeg ikke har tenkt å "prøve å få en jente" også. Min mor begynte å mase om det så fort hun fikk vite at det blir en gutt til.
Trenger ingen jente, jeg får to herlige gutter i stedet. <3
 
Ja det er mye frekkhet ute å går..
Ønsker meg gutt neste gang og har en gutt fra før... !
Identifiserer meg ikke i det hele tatt som en jentemamma..!
 
Ganske fasinerende det der.. At man liksom MÅ ha en av hvert kjønn for at familieidyllen skal være komplett (ifølge mange, kanskje av den litt eldre garde)..
Jeg har en gutt, og hvis jeg kunne valgt kjønn på neste bebis- ville jeg valgt en gutt.. (selv om jeg SELVFØLGELIG vil bli glad uansett så lenge alt står bra til).

Svigers har bare guttebarnebarn, og drømmer om jenta.. Kommer ofte med kommentarer som " ja, neste gang må vel jenta komme", eller "dere får holde på med babyprodusering til jenta kommer"..
Aaaargh- irriterende og kaldt spør du meg!
 
Har to gutter, og aldri fått noen kommentar på at vi burde prøve på en jente. Det kommer nok av at de som kjenner meg/oss skjønner at jeg ikke hadde hatt peiling på hva jeg skulle gjort med en jente.
 
Det er en del som har sagt det til meg også, at vi må prøve en gang til for å få ei jente. Da ble jeg sint og sa ganske klart fra at HVIS vi velger å få flere barn, så er det for å få et barn til, ikke en jente eller en gutt.
 
I min familie er det bare jentebabyer, så vi følte at mange "forventet/håpet" at vi skulle få gutt..Men det blir en jente hos oss også..:) Vi synes det er helt topp, og gleder oss:) Men fikk noen kommentarer da vi sa vi ventet jente da, tok de ikke til meg akkurat, men følte noen ble litt "skuffet".
 
Hos meg sier folk at det er nok jenta som kommer nå, litt frustererendes egentlig.
Akkurat som det ikke er bra nok med en gutt til. Håper på en frisk og velskap baby jeg, så får det komme det kjønnet som kommer. Kos blir det uansett.


Men når det skal sies, så har jeg nok sagt noen slike kommentarer til folk før jeg selv fikk barn. :salut
Kommentarene var absolutt ikke ondskapsfullt ment, men tror nok at jeg selv hadde blitt såra når jeg tenker på det. Og nå sjemmes jeg over spesiellt en kommentar.

Ikke så lett å tenke fornuftig på dette med kjønn når man selv ikke er inn i baby laging og ruging. Da kan det nok komme endel fjollete ubetenksomme kommentarer :) Vi må prøve å huske på det også....
 
Opplever det ofte som om folk ser på meg med medlidenhet når jeg sier det er en gutt i magen, og at dette blir tredje gutten vår. Må på en måte forsvare oss selv, at dette er noe vi faktisk ikke ofrer en tanke, og at han er like velkommen som en jente ville vært. Det virker ofte som de ikke tror at vi mener det, ogfortsetter i det samme sporet med at en jente hadde vært koselig. Fryktelig slitsomt i lengden!
 
har gutt nr 2 på vei, å "alle" kommer med den kommentaren.
 
Back
Topp