– Unge gravide får flest strekkmerker

Har ingenting med det å gjøre. Strekkmerker har noe med hvor stor magen blir i forhold til hvor elastisk huden er, i tillegg til at hormoner spiller en enorm rolle.

Alder har absolutt ingenting å si, så dette er noe realt vås.

Det er jo denne som er mest sentral. Jeg fikk strekkmerker da jeg var tenåring, la ikke på meg da, men hormoner spilte sin rolle. Ikke fått et eneste strekkmerke som gravid. Verken da jeg var 24, 26, eller nå.
 
Har en good del. Var 19 når jeg fikk dem.
Trur vel helst det var dem 32 ekstra kg som gjorde det.. :p
 
Fikk mine små i en alder av 30 og 32 og har ingen strekkmerker til tross for lys og tander hud.
 
Med nr en var jeg 22 år, fikk noen på låra, igen på magen

Nr to var jeg 24 og fikk ingen

Nr tre var jeg 27 og fikk litt på magen
 
Stemmer her, for jeg var 32 år første gang jeg var gravid...og ingen strekkmerker:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
"Realt vås", som noe sier, er det ikke. Artikkelen sier ikke at ALLE unge får strekkmerker men at man er mer disponibel til å få det enn når man er eldre. Selvfølgelig spiller gener og slikt inn også. Men alder kan også være en av mange grunner til at noen får og andre ikke får. Viser også til en tidligere artikkel om alder og graviditet der det blant annet står: "Unge gravide får lettere strekkmerker enn eldre, på grunn av mye hormoner i kroppen, ifølge Tove Nordahl." http://www.klikk.no/foreldre/article529556.ece Dette er jo ikke et leksikon men tror nok hun har litt rett. ;) Så dere som var 18 når dere var gravid og ikke fikk strekkmerker hadde nok ekstra gode gener og rutte med i tilegg. :D
 
Back
Topp