– Slutt med smokk i tide!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Bruk av smokk kan påvirke barnets tannstilling og bitt. Hvor lenge tenker dere at barnet skal bruke smokk? Dere med eldre barn – når sluttet barna deres med smokk?

Les mer her
 
Hu på 3 har kun smokk om natten og begynte med det rett før hu fylte 3 år. Han på 7 mnd har smokk flere ganger enn når han sover.
 
Sluttet dager etter 2 årsdagen. Han gnagde hull på så mange at jeg så meg jelt lei og det er jo litt skummelt. Heldigvis ropte han på oss når det gikk hull på den siste. Da måtte vi jo kaste den da den var ødelagt....og det var det... ikke noe mer snakk om å ha sutt :D
 
Sønnen sluttet uka etter han fylte tre. Han brukte kun smokken på natta, men jeg ser at tannstillingen har blitt noe påvirket. Ettersom det ikke er så utpreget, mente tannlegen det ville gå seg til eller endres når melketennene kommer.
 
Min er 3 år og har fortsatt smokk på natta. Han har store utfordringer med søvn, så smokken blir en stund til. Har har ikke smokk på dagtid.
 
Min på snart tre har smokk på natta. Har prøvd oss uten. Men det var hun absolut ikke klar for enda.
 
Vår brukte ikke smokk, men jeg ser for meg jeg ville kuttet smokken rundt 1-2 år. Hvis barna er for store for pupp syns jeg også de er for store for smokk.
 
Nr 1 forkastet alle forsøk på smokk :) veldig greit.
Nr 2 tok smokk først etter at hun sluttet med ammingen. Vi avsluttet det greit når hun var ca 2,5 år.
Nr 3 er bare 8 uker, men svært skeptisk til smokk. Den blir som regel spyttet ut. Helt greit for meg. Jeg har ikke noen problemer med å være smokk ;)
 
Han sluttet rett før han var 3 år :) Ser ikke ut som det har påvirket tennene :)
 
Han sluttet når han var 2,5år.
Mulig det har påvirker tennene bittelitt.
 
Han blir 3 år om 3 veker, og slutta med smokk for 3 veker sida. :)
 
2.5 år bruker den på natta.
Vanskelig å slutte akkurat nå, hun tar bare lillebror sine..
 
Håper virkelig min på 2,5 kan slutte snart., brukes kun til soving og bilkjøring, men syns det er en uvane.
 
Back
Topp