– Konkluderer med at Breivik er utilregnelig

syns ham virker alt for kald og beregnende for det. Synd og skam.
 
Vis han blir regnet som ikke strafferettslig tilregnelig er det ikke så rart. Er jo klart at noe er veldig, veldig galt med han. Men syns det blir feil siden det var så nøye planlagt. Dette var ikke noe som plutselig datt ned i hode på han. 

Uansett vis han noen sinne slipper ut som fri eller ikke blant folket, så vil nok ikke han vare lenge.

 
 


RekeKreke skrev:
Om denne mannen kun blir dømt til behandlig, kommer vi til å bli latterliggjort i hele verden etterpå....



Jepp
 
Jeg sitter og fryder meg nå, mens vi ser på pressekonferansen. Og skulle så gjerne vært flue på veggen om/når han får høre dette. At han er stein hakke gæern :P
 


Lucas09 skrev:


RekeKreke skrev:
Om denne mannen kun blir dømt til behandlig, kommer vi til å bli latterliggjort i hele verden etterpå....



Jepp


Mulig det, men det betyr jo ikke at det er feil?
 


Dramadama skrev:
Jeg sitter og fryder meg nå, mens vi ser på pressekonferansen. Og skulle så gjerne vært flue på veggen om/når han får høre dette. At han er stein hakke gæern :P


Mhm..
 


Usynlig skrev:


Frk. Tvert I. Mot skrev:
Det kan jeg forsåvidt godt forstå, det er jo rimelig tydelig at ting ikke er på plass i topplokket der!


Det kan du trygt si!



 
men som det blir kommentert her i pressekonferansen... om mot all formodning en behandling skulle "hjelpe" og han ikke lenger regnes som farlig for samfunnet vil han jo slippes ut...
tenk da på alle ettrlatte, pårørende og overlevende...
 
Er det ikke forvaring det heter når de ikke kan straffes med fengsel da?
og der kan de jo sitte til de dør! Om han hadde fått fengselstraff kunne man risikert å treffe han på gata i Oslo om 15 år...
 


¤Woolfmother¤ skrev:
Er det ikke forvaring det heter når de ikke kan straffes med fengsel da?
og der kan de jo sitte til de dør! Om han hadde fått fengselstraff kunne man risikert å treffe han på gata i Oslo om 15 år...


Forvaring er fengselsstraff på ubestemt tid.
 


MammanTeOlai skrev:


¤Woolfmother¤ skrev:
Er det ikke forvaring det heter når de ikke kan straffes med fengsel da?
og der kan de jo sitte til de dør! Om han hadde fått fengselstraff kunne man risikert å treffe han på gata i Oslo om 15 år...


Forvaring er fengselsstraff på ubestemt tid.

ok. Trodde at forvaring var når de ble dømt til psykiatrisk behandling på ubestemt tid jeg fordi de er for syke til å sitte i fengsel. men da tok jeg feil :)
 
Er jo ingen tvil om at mannen er hakka sprø i hodet, men tror nok han har en god porsjon intelligens oppi det der forskrudde hodet sitt også. Noe som igrunn bare gjør at han blir enda mer farlig.

Så lenge han blir buret inne på livstid så bryr jeg meg igrunn ikke så mye om hvor det er.
 


RekeKreke skrev:
Raporten kommer nok til å bli lagt vekk....
Jeg tror psykologene ikke har klart å gjenomskue han, de er for blåøyde....

Breivik er ikke utilregnelig, han har sitti og planlagt dette i mange mange år, han har gjort det med så overlegg som det er teknisk mulig og gjøre noe....
Denne kommer til å bli lagt vekk, og det kommer en til....


Som jeg skulle sagt det selv...
 
Men er ikke reglene for psyk. beh sånn at han da først f.eks dømmes til 21 år der da. også etter det kan han få 5 år til og 5 år til? Er det ikke sånn da?
Jeg kan så lite om dette så da må jeg spørre ;)
 


Frk. Tvert I. Mot skrev:
Det kan jeg forsåvidt godt forstå, det er jo rimelig tydelig at ting ikke er på plass i topplokket der!


ENIG!

men her blir han NØDT til å bli straffet for det er 100% sikkert at han hadde gjort likn. igjen om han hadde blitt sluppet ut.
 


delphi skrev:
men som det blir kommentert her i pressekonferansen... om mot all formodning en behandling skulle "hjelpe" og han ikke lenger regnes som farlig for samfunnet vil han jo slippes ut...
tenk da på alle ettrlatte, pårørende og overlevende...


Han kan også risikere å havne i fengsel for det han har gjort om han blir erklært "frisk". Det er også ein mulighet for at han kan havne i fengsel fordi om han er utilregnelig.

Så lenge han er sperra inne så bryr det meg ikkje så mykje kor det er. Fengslene i Norge er jo ikkje akkurat grusomme allikevell, så for han så kan det vera like mykje straff å sitte på eit psykiatrisk sjukehus.
 


¤Woolfmother¤ skrev:
Men er ikke reglene for psyk. beh sånn at han da først f.eks dømmes til 21 år der da. også etter det kan han få 5 år til og 5 år til? Er det ikke sånn da?
Jeg kan så lite om dette så da må jeg spørre ;)


Det blir 3år av gangen før det skal opp igjen....

Men se bort i fra alt jeg har skrevet tidligere i tråden, denne "straffen" er værre for han enn fengsel, så kjør på....
Kan det være noe værre straff enn å få han frisk slik at han kan leve med det han har gjort??
 
Ikke overrasket i det hele tatt.
Han ser jo på muslimene som en så stor trussel at han følte at han var nødt til å ty til drastiske tiltak.
Virkelighetsoppfatningen er jo helt forvridd.

Jeg driter egentlig i hvor den mannen befinner seg, så lenge han ikke blir en fri mann, noe jeg egentlig tviler på at han blir med det første.
Selv om de sier han er strafferettslig utilregnelig så betyr ikke det at man kan møte han på Rema neste uke liksom.
 


DenicaD skrev:


Frk. Tvert I. Mot skrev:
Det kan jeg forsåvidt godt forstå, det er jo rimelig tydelig at ting ikke er på plass i topplokket der!


ENIG!

men her blir han NØDT til å bli straffet for det er 100% sikkert at han hadde gjort likn. igjen om han hadde blitt sluppet ut.

Men straff  hjelper ikke på en så syk mann! Og siden det værste han kunne tenke seg var og bli stemplet som "gal",  så er jo dette den største straffen han kan få!

Om han blir låst inn i fengsel eller låst inn på psykiatrisk, så har han akkurat like lite "bevegelsesfrihet", så det spiller liksom ingen rolle synes jeg.

 


RekeKreke skrev:


¤Woolfmother¤ skrev:
Men er ikke reglene for psyk. beh sånn at han da først f.eks dømmes til 21 år der da. også etter det kan han få 5 år til og 5 år til? Er det ikke sånn da?
Jeg kan så lite om dette så da må jeg spørre ;)


Det blir 3år av gangen før det skal opp igjen....

Men se bort i fra alt jeg har skrevet tidligere i tråden, denne "straffen" er værre for han enn fengsel, så kjør på....
Kan det være noe værre straff enn å få han frisk slik at han kan leve med det han har gjort??

Det er jeg SÅÅÅ enig i!

 
Back
Topp