– Det er lurt å fortelle om graviditeten tidlig

Jeg har fortalt det tidlig ( Ca uke 6) med to av tre. Og det passet oss, og jeg blir jo så glad så jeg ønsker jo å
dele. Og i tillegg blir jeg så dårlig i begynnelsen at det er godt at fler vet :)
 
Fortalte til noen få venninner veldig tidlig.. Omtrent samtidig som jeg fant det ut selv.. Mamma rundt uke 7-8 og de nærmeste ellers rundt uke 8-10.. Verden fikk vite det senere
 
Fortalte det altfor tidlig sist syns jeg, var rundt uke 6, men pga praktiske hensyn når jeg skulle flytte hjem til Norge fra Egypt ble det sånn.
Blir vi gravide igjen så skal vi ihvertfall vente til en tidlig ul før noen får vite det! ;)
 
Kan godt fortelle det tiligt til folk du stoler på.. Men noen klarer ikkje holde tett. Så lurt og tenke på hvor mangen du vil at skal vite om det enten det går bra eller ikkje.. Er ikkje så kult og miste uansett. Men hvertfall greit og slippe og fortelle alle at du mista om du ikkje ønsker det. Var veldig glad og fortalte besteforeldrene med en gang testen var positiv. Og dagen etter begynte eg og blø. Svigermor hadde allerede røpt det videre :/
 
Ut fra historien min med flere SA inntil uke 9 er uaktuelt å fortelle noen noe som helst før vesentlig lenger ut enn det.
Så bankende hjerte på ul 9+4, og ble veldig lettet avslørte for flere den dagen, mistet i min fjerde SA 9+6, så jeg har noen grenser for meg selv.
 
Fortalte det i uke 6/7 til foreldrene våre, et par nære venninner og søsknene våre. Resten fikk vite rundt uke 11/12. Neste gang ønsker jeg faktisk å vente lengre, dersom jeg ikke blir knalldårlig eller får mage skikkelig tidlig.
 
Jeg fortalte det til mamma, pappa, søstrene mine og en god venninne i uke 8. Fant det selv ut da jeg var nesten 6 uker på vei. Dro på 2 ukers ferie like etter jeg fant det ut, så da ventet jeg til vi kom hjem fra ferie. Hvis ikke hadde jeg sikkert fortalt det ennå tidligere.
Var på tidlig ultralyd og hadde hørt hjertelyden, så da fortalte jeg det samme dag til mamma. Var jo så glad! Og så ville jeg ha noen å støtte meg på om det gikk galt.
 
Vi fortalte det til familien i uke 7 vi :) Passet oss best :)
 
Jeg fortalte om den første graviditeten i uke 6, men mistet i uke 9. Jeg synes det var tungt og måtte fortelle alle at det gikk gæli. Min far tok tapet av første barnebarn særdeles tungt, og han ga klar beskjed at han ikke ville vite noe før det var helt sikkert neste gang. Jeg tror at man glemmer hvordan resten av familien tar et slikt tap. Ved neste graviditet ventet vi med å fortelle til uke 13 og senere.
 
Back
Topp