økt fare for exu ved ivf?

prosjekt ivf

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Jeg har akkurat lest litt om exu i dag og ivf kom opp som risiko faktor, noen som vet hvorfor?
 
Visste ikke at det var en risikofaktor. Trodde bare det var like stor sjans.
 
Exu?? Forkortelse for?
 
dette var nytt for meg, men det er vel ikke fare for at det sitter i en eggleder vil jeg tenke, det er jo det farligste tenker jeg. Hva tenker du?


Mulig man aldri er 100% sikker på at man har klart å unngå det uten en kontroll. Og gjør det for sikkerhets skyld. Jeg vet ikke, men det har stått i papirene fra både riksen og Medicus at de vil ha det kontrollert for å utelukke det. Det er jo veldig kjedelig om det skulle være sånn.
 
Mulig man aldri er 100% sikker på at man har klart å unngå det uten en kontroll. Og gjør det for sikkerhets skyld. Jeg vet ikke, men det har stått i papirene fra både riksen og Medicus at de vil ha det kontrollert for å utelukke det. Det er jo veldig kjedelig om det skulle være sånn.


Dvs, kjedelig både for pasient og behandler om embryoet ikke er der det bør.
 
Jeg har hatt en exu etter fryseforsøk. Legen forklarte det slik at livmoren er en muskel. Den kan plutselig trekke seg sammen og ved innsett kan egget da havne på feil plass. Er vel derfor det er vanlig med tul ved ivf. Var ingen dramatikk rundt exuen min, ingen smerter eller blødninger. Ble oppdaget ved tul og operert. Selv om det er trist å miste, vil jeg forsette ivf behandligen og håpe det en dag blir verdt det [emoji173]️
 
Back
Topp