Øyeoperasjon

Sweetdarling

Forelsket i forumet
Har noen tatt den? Hvordan var det? Har bestilt meg forundersøkelse time på memira nå nettopp, så er ganske spent:))) Har noen erfaring?
 
Ingen?
 
Har tatt operasjon :) Er kjempefornøyd! Det er to typer operasjoner; den ene suger man opp øyet med vakum før de skjærer ett snitt i øyelinsa på før du får laser, så er det sterilt vann på og bandasjelinse. (Vakumet kan gi deg blodutredelse på øyet). Den andre er det fjerning av epitelcellene med en slags kost før man får laser, så er det sterilt vann på og bandasjelinse. Før operasjonen får du bedøvelsesdråper (ja, de funker faktisk), så venter du en liten stund før du får en til runde med disse. Bedøvelsesdråpene kan svi litt, men det går fort over :) Så legges du ned på en benk der de taper opp øyet ditt, og legger noe bandasjebomullsgreier rundt. Etter det skal du i begge tilfeller se på ett grønt lys, og ett rødt lys. Hver obs på at det sterile vannet du får på øyet er kaldt, og at det lukter litt svidd i rommet av laseren. Etter operasjonen får du med deg smertestillende (jeg trengte dem ikke), øyedråper og øyebeskytter for å ha på om natta, sånn at du ikke klør deg i øynene mens du sover. Hos meg klødde det noe forferdelig mens epitelet grodde :( Har forresten erfaring med begge operasjoner da jeg hadde valgt den første typen. Det gikk ikke an å skjære i mine øyne (mulig kniven ikke funka), så jeg måtte ha den andre.
 
Men var det ikke vond? Ikke før, mens og etter operasjon? Og tok det lang tid før synet dit var klart? Kan nesten ikke tenke på hvordan er livet uten briller er jeg hehe:)
 
Jeg har operert og er kjempefornøyd. Tok lasekoperasjon. Var ubehagelig med den beskyttelseslinsen som skulle sitte på i 5 dager for øynene ble så tørre om natten, men ellers var det ikke noe vondt. Selve operasjonen var helt ok.
 
Jeg har ``bare`` -3,8, men har gått med briller siden 3. klasse, så er lei de nå, gleder meg sykt, spess når jeg hører at det gjør ikke vondt Men tok det lang tid før dere så bra igjen?
 
Jeg har tatt øyeoperasjon før jeg ble "voksen". Men antakelig ikke slik som du sikter til. Jeg måtte ha operasjon hvor det ble sydd i musklene i øyet (det hvite) fordi jeg skjelte en del.

Fikk narkose under bedøvelsen, for ble jo sydd, ikke laser, og etterpå var det voooondt..

Som legen sa til meg; "det vil føles som du har et skrubbsår på øyet".
 Og det gjorde det.....! Fikk ikke sove om nettene jeg.. Før stingene løsnet. Da klødde det itilegg. Men men...

Jeg skjeler ikke synlig nå, men bruker fortsatt linser/briller da.


Ser du dårlig? Lykke til med operasjon! :-)
 
Back
Topp