Øyenfarge

Bårg

Betatt av forumet
Hei dere:)

Jeg er så spent på hvilken øyenfarge jenta vår får. Får stadig høre at øyene hennes er spesielle (i positiv forstad altså). De startet ikke veldig blå, men likevel blå. Etterhvert har de blitt mer grønne, med litt gult i midten. Lurer på om hun kanskje kan få brune etterhvert, men har ikke peiling. Jeg har veldig klart grønne, samboeren har blå/grønne (mest grønne) og storebror har blå. Har noen erfaringer? Hva tror dere?:) legger ved et bilde. Ikke så lett å se, for de ser kanskje litt mer grønne ut i virkeligheten og endrer seg litt etter lyset:)
 

Vedlegg

  • C70A982B-061A-4674-971B-239C87B02711.jpeg
    C70A982B-061A-4674-971B-239C87B02711.jpeg
    121,3 KB · Visninger: 34
Sniker :sorry:

Kan se ut som de kan bli "hazel" etterhvert. Altså ikke en enkelt farge, men spettete. Tre av mine fem har det.
 
Jeg har blå, eksmannen min har brune med grønt i (hazel).

Yngstedatteren har veldig like øyne som sin far. Eldste har mer grønnskjær, og guttungen har mer brunt.

8981aa95cbec48151172dcf157fd70ea.jpg
 
Jeg har blå, eksmannen min har brune med grønt i (hazel).

Yngstedatteren har veldig like øyne som sin far. Eldste har mer grønnskjær, og guttungen har mer brunt.

8981aa95cbec48151172dcf157fd70ea.jpg

Jeg har ish slike øyne, bare litt mer grønt. Mamma og et søsken har skikkelig brune og pappa med et annet søsken klare blå øyne.
 
Så pene øyne!

Både mannen min og jeg har blå øyne (ikke knall blå, men litt mørke/turkise?)som har litt brunt i midten ved pupillen. Treåringen har samme farge som oss.

Vil nok tro neste får samme farge.


Edit: haha! Trodde jeg var inne på juni2018, men var jo på juni2017. Sorry! :p
 
Så pene øyne!

Både mannen min og jeg har blå øyne (ikke knall blå, men litt mørke/turkise?)som har litt brunt i midten ved pupillen. Treåringen har samme farge som oss.

Vil nok tro neste får samme farge.


Edit: haha! Trodde jeg var inne på juni2018, men var jo på juni2017. Sorry! :p
Tusen takk:)
 
Min erfaring er at dersom de ikke blir knallblå ganske fort blir de enten grønne, miks eller brune. :) Vår første hadde veldig mørk blå da han ble født, og veldig diffus farge ganske lenge. Nå har han hazel med mest brunt i. Jeg har hazel med mest grønt i og faren har miks har grønn og blå.
Lillesøster har fortsatt en diffus blåfarge, men det er en lysere farge på dem enn hva broren hadde. Så det blir spennende å se hvordan øyne hun får. :) De sier jo at øyenfargen utvikler seg over mange år og men rundt ett år har de fleste barn fått mye av øyenfargen sin.
 
Back
Topp