Øyelokk operasjon eller no..

Få deg en konsultasjon.
Jeg har vurdert operasjon selv, pga det renner så mye fra øynene når jeg leser og er veldig slitsomt.
De to siste årene er de blitt mye mer hengende. Men nå er jeg snart 36.
Hva skal til for å få dekket denne operasjonen da? Mamma tok den for noen år siden hun også. Mine hviler liksom på øyevippene :p hehe

Jeg vet at ved brystopperasjon kan en gå privat og få dekket det av det offentlige om en klassifiserer til det.
Så hva med å ringe f.eks en klinikk? Eller også øyelege? Bruker å være ventetid, og så ordner det seg neste gang du er hos legen ;) si at du tar opp samtalen og at du føler at du ikke blir tatt på.alvor. Det er jo ikke han som skal vurdere dette, han er jo allmennpraktiker og ikke spesialist. ;)

59dce813c4fca53273da3a8c3f30b673

Ja nettopp, det er det jeg også mener, at det ikke er hans oppgave å vurdere det. Kan man kreve å bli henvist likevel tro?
Har lest at dem oftere og oftere velger å heve pannepartiet,og det er nok det som burde blitt gjort hos meg. Det koster skjorta å gjøre privat :(

For å få det dekket må det gå utover synet, altså at øyelokkene er så tunge at dem går ned i øynene. Mener det var det han sa..
 
Men kva var grunnen til at han ikkje henviste deg da? Viss det ikkje var fordi det er for tidlig å operere pga antall operasjonar opp gjennom tiden? Meinar han at problemet ikkje er stort nok da eller?
Syns uansett du kan gå privat, så kan ein som er kvalifisert for det uttale seg, da er det lettare å svelge eit evt avslag eller utsettelse på operasjon også, om du veit at det er skikkeleg begrunna:)

Han sa bare at han syns jeg var for ung. Altså, det han da var :

"Jeg kjenner mange flinke øyeleger, og jeg ser absolutt at du kvalifiserer til operasjon. Fordi du er så ung så vil jeg ikke henvise deg, men du kommer til å måtte ha operasjonen innen du er 30" ..

Men gå privat? Til øyelege liksom? Trodde kanskje man måtte ha henvisning jeg.
 
Jeg var så ille at det skygget for synet og hadde konstant hodepine. Ble heller ikke henvist, så jeg tok det privat på Porsgrunn Plastikk kirurgi. Da fjernet jeg mye av øyelokkene + at jeg har "strikk" i pannen som hever brynene. Er knall fornøyd. Jeg betalte 12000 og verdt hver krone :)
 
Han sa bare at han syns jeg var for ung. Altså, det han da var :

"Jeg kjenner mange flinke øyeleger, og jeg ser absolutt at du kvalifiserer til operasjon. Fordi du er så ung så vil jeg ikke henvise deg, men du kommer til å måtte ha operasjonen innen du er 30" ..

Men gå privat? Til øyelege liksom? Trodde kanskje man måtte ha henvisning jeg.
Du kan kreve henvisning til konsultasjon, men der igjen, så har de fleste privatklinikker (som f.eks Aleris) gratis første konsultasjon. Og de fleste andre ligger vel på 500 lappen om jeg ikke tar helt feil. Så om legen din er et stabeist, så ville jeg heller gått privat. Du kan få søkt om dekning på privat også forresten, men det blir ikke mange prosentene. Dette kommer litt an på din økonomiske situasjon også.
 
Optiker har henvisningsrett til øyelege, så du kan jo evt høre der. Så slipper du jo fastlegen i det store og hele :)
 
det er så surt når legene nekter å henvise. min mann er hentet av ambulanse 3 ganger grunnet hjerte, men de henviser til fastlege, som nekter å henvise til hjertespesialist. og privat koster det oss ca 6000 å få en undersøkelse =(

håper du får hjelpen du trenger.å gå å anstrenge øynene for å kunne se normalt er ikke noe godt.
 
Ja det er jo det jeg vil da, vite hvilken muligheter jeg har. Snart må jeg vel bruke kleskliper! :p Går prøve igjen da..
Botox for at jeg ikke skulle bruke musklene i panna, og dermed gjøre panna tyngre, for den er også ganske tung. Men det hjelper jo ikke på synet! :p
Hvordan vet du at botox ikke virker før du har prøvd? Jeg ville prøvd det først. Det er harmløst og en ikke-varig løsning, så skulle det ikke virke vil det gå bort.
 
Min svigermor tok det rett med øyelegen sin. Hu har hatt andre problemer med øynene så hadde vært der en stund. De hadde på en måte mast på hu i flere år før hu faktisk gjorde det. Hu gjorde det for 2 år siden og var da 56 år. Men å si at man er for ung høres rart ut. De hadde foreslått dette for hu i mange år allerede men hu er ikke den som klager eller forlanger hjelp før det er krise.
 
Ville prøvd å få en henvisning ihvertfall! At noen er for ung eller andre ting må faktisk en øyelege vurdere! En allmenn praktiserende lege SKAL henvise når noe går utenfor dems område og hengende øyelokk er vel ikke noe de er spesialister på!
Kjenner ganske mange som har tatt den operasjonen og noen har hvert inne for andre gang (ca 15 år imellom første og andre gang) så slike ting varierer også men som sagt så må det være en øyelege som vurderer det
 
Back
Topp