Øyekatarr?

Lykketreff

Gift med forumet
Gulgrønt slim som renner fra nesa og det ene øyet, ellers fin form, det er vel sannsynligvis øyekatarr? Har noen gode råd? Har lest at en bør vaske med kamillete eller saltvann, og gå til legen om det ikke forsvinner av seg selv. Er dere enige i det? Stoler mer på erfaringene her inne enn tilfeldige Google-treff :p
 
Rense med saltvann ja. Og legen om det ikke gir seg/blir ekstremt mye.

I stedet for tilfeldige googlesøk, vær selektiv i hvilke sider du leser. Apotekenes nettsider er greie, og nhi.no f.eks.

Jeg stoler mye mer på sider på nett som er kvalitetssikret enn råd her inne som er mildt sagt varierende ;-)
 
Rense med saltvann ja. Og legen om det ikke gir seg/blir ekstremt mye.

I stedet for tilfeldige googlesøk, vær selektiv i hvilke sider du leser. Apotekenes nettsider er greie, og nhi.no f.eks.

Jeg stoler mye mer på sider på nett som er kvalitetssikret enn råd her inne som er mildt sagt varierende ;-)
Ja, klart en kan være kildekritisk, men her har mange gode erfaringer som ikke alltid kommer frem på nhi etc. sine sider, så jeg syns ofte det er fint å vite hva dere synes. Tusen takk for tips :)
 
Rense med saltvann ja. Og legen om det ikke gir seg/blir ekstremt mye.

I stedet for tilfeldige googlesøk, vær selektiv i hvilke sider du leser. Apotekenes nettsider er greie, og nhi.no f.eks.

Jeg stoler mye mer på sider på nett som er kvalitetssikret enn råd her inne som er mildt sagt varierende ;-)
Hvor mye salt har du i vannet?
 
Antageligvis bare bakterier på øye og/eller tette tårekanaler, ikke sikkert det er betennelse enda. Kan godt være litt rød på øyeeplet også før det er betennelse.
Skyll med saltvann og se an :)
 
Antageligvis bare bakterier på øye og/eller tette tårekanaler, ikke sikkert det er betennelse enda. Kan godt være litt rød på øyeeplet også før det er betennelse.
Skyll med saltvann og se an :)
Takk! Jeg håper ikke det er verre enn det :) det kommer en del puss, men det har roet seg litt de siste timene. Fortsatt rødt og hovent, men jeg tror faktisk det er på vei til å bli bedre. Tar nok en tlf til legevakta i morgen for å høre hva de sier :) tusen takk for svar!
 
Back
Topp