Øyefarge

1600km nord

Glad i forumet
Når fikk ungene dine sine endelige øyefarge? Og hvem har de arvet øyefargen fra?
Jeg er så spent å se hvilken øyefarge lillesøster får. Hun er nå 3mnd og øyene er fremdeles skikkelig blåe. Det kan vel ta opp til et år før de har utviklet nok pigment og får sin endelige farge? Hverken pappan eller jeg har blåe øyer, så jeg tror nok ikke hun beholder blåfargen. På den andre siden har storebroren fått min morfar sin øyefarge, skikkelig mørkebrun, noe som hverken sambo eller jeg har. Jeg syns det er spennende, dette [emoji4]
Hvordan er det hos dere?
 
Min har hatt ganske blå øyne fra starten av, men hvis man så han i et spesielt lys de første månedene så de brune ut. Nå er han 1 år gammel og har knallblå øyne - kan ikke skjønne hvordan dem skal kunne endre seg til noe annet [emoji28] Pappaen har også knallblå øyne, mens jeg har mørkebrune.
 
Min på 4mnd har veldig blå øyne(som meg). Storebror på 5 hadde også det lenge, husker ikke når det endret seg. Men nå er det mer grønnblåbrune, uten å være helt noen av delene (som pappan)
 
Begge gutta har blå. Pappa’n har brune, og jeg har blå.
 
Lille på 4,5 mnd har fremdeles blå øyne, men det har blitt bittelitt mer grått i de slik som mine. Pappa’n har brune, så blir spennende å se hva det ender med :)
 
Guttene på fire og seks har hhv blå og lyseblå, hatt samme farge alltid. Minsten på halvannet har farens brungrønne øyne og den fargen har hun hatt siden spedbarnstiden. Jeg har grønne øyne, men de var mer blå da jeg var liten.
 
Svarte/brune ved fødsel, brune etter en ukes tid - Brune er den endelige fargen.
Jeg har blå, pappa'n har brune.
 
De var mørkeblå som nyfødte. Er blå den dag i dag da. Forventa det da. Vi begge foreldre er blåøyde også :)
 
Blå fra fødsel på alle fem. Brune med grønnspett (hazel) på tre av de i løpet av det første året. De to siste forble blåøyde.

Eksmannen min (far de til fire eldste) har samme øyefarge som de tre med brune øyne.

Jeg har blå, og nåværende mann har blå.
 
Di to eldste har mørkblå øyne, mannen har en blanding mellom grønt og litt brunt, jeg har grønne med litt blått i og minstemann har foreløpig blå øyne:happy: De to eldste har hatt mørkeblå siden fødsel:) Tror nok minstemann også `beholder` den blå fargen :)
 
Når hun var rundt 2 år. Fram til da gikk de fra blå, til grå, til grønn, og så til brun som de er nå. Jeg har brune mens mannen har blå.
 
Eldste var svart ble brun nr 2 var mørkeblå ble brun. Skjer i løpet av første månedene men brunfargen har økt
 
Når fikk ungene dine sine endelige øyefarge? Og hvem har de arvet øyefargen fra?
Jeg er så spent å se hvilken øyefarge lillesøster får. Hun er nå 3mnd og øyene er fremdeles skikkelig blåe. Det kan vel ta opp til et år før de har utviklet nok pigment og får sin endelige farge? Hverken pappan eller jeg har blåe øyer, så jeg tror nok ikke hun beholder blåfargen. På den andre siden har storebroren fått min morfar sin øyefarge, skikkelig mørkebrun, noe som hverken sambo eller jeg har. Jeg syns det er spennende, dette [emoji4]
Hvordan er det hos dere?

Alle barn blir født med blå øyner har jeg hørt, veit ikke om det stemmer. Sønnen min hadde blå farge til han ble 3 mnd gammel. Så ble det plutselig grått og til slutt fikk han brune når han ble 4 mnd. Nå er han 10 mnd og de er brune. Men tror det varierer fra enkelt person, nivøen min fikk sin endelige farge når han var 5 mnd...
 
Mi er 6 mnd og har fremdeles blå. Pappa'n har blå så er en viss sjanse for at hennes ikke skifter farge.
 
Gutten min hadde tilnærmet sorte øyne ved fødselen og de holdt seg helt mørke i lang tid før de gradvis ble brune innen han var ett år. Det er de fremdeles [emoji106][emoji4].
 
Største er født med veldig mørke øyne, så svart ut, men om man så de i lyset så kunne man se at de var mørke mørke blå. De ble mørke brune i løpet av et par uker, og er det enda. Hun er 5,5 år.

Minste er og født med mørke mørke øyne, som så svart ut, men han er født med brune. De har lysnet litt, men er forsatt veldig mørke, og forsatt brune :) Han er 1,5 år.
 
Lille her ble født med blå øyne og han er nå 3 mnd og har fortsatt blå øyne. Jeg har blå øyne, faren har grønne. Det er kun grønt og brunt i fars familie. Så har litt håp om at de blir grønne etterhvert
 
Var mørkegrå-blå ved fødsel, begynte å bli brune rundt 2 1/2-3 måneders alder, og er enda ikke helt brune nå ved 5 måneder, er fortsatt litt grått i fargen.
 
Back
Topp