Øyebetennelse

Mjølkepakken

Betatt av forumet
Min lille har muligens øyebetennelse, er hjemme fra bhg i dag.
Noen som vet hvor lenge det er smittsomt? Burde man dra til lege?
 
Barnet må bli hjemme til påbegynt behandling eller til det er friskt. Jeg vet ikke hvor lenge det tar uten behandling. God bedring!
 
Kommer ann på om det er bakterielt eller om det er virus! Her i huset har det alltid vært bakterielt. Så vi har gått til legen og få øyedråper/-salve. Også er det i barnehagen neste dag
 
Her i barnehagen heter det seg at de kan gå i barnehagen 1 døgn etter startet behandlig, så lenge det ikke er mye gult som renner fra øyet (dettte smitter til andre barn) da må barnet være hjemme til det slutter å renne.
 
Her i barnehagen heter det seg at de kan gå i barnehagen 1 døgn etter startet behandlig, så lenge det ikke er mye gult som renner fra øyet (dettte smitter til andre barn) da må barnet være hjemme til det slutter å renne.
 
Hvis din lille skal i bhg i morgen, bør han nok ha startet behandlingen:) Så et lite legebesøk er ikke dumt:)
Hvis han ikke har behandling kan det ta alt fra noen dager til over en uke før det går over! Dette er SVÆRT smittsomt, så vær nøye!
Bytt gjerne sengekklær når han har startet behandling! Jeg fikk 6-7 øyebetennelser etter hverandre så har litt erfaring:p hehe
 
her så er reglene at barne må være hjemme til påbegynt behandling, men vet at enkelte steder så trenger de det ikke. Og er heller ikke alle leger som skriver ut behandling for det lenger også
 
Back
Topp