Øvelser fra fysioterapeut mot bekkenløsning?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av mymy, 13 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. mymy Flørter med forumet

Dere som har eller går til fysioterapi/manuellterapeut/kiropraktor har dere fått noen fornuftige øvelser å gjøre for å holde bekkenløsning i sjakk?føler de sier så lite uten om å si ta rolige bevegelser..

2. onskedrom Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Høsthjerter 2017

Ja, jeg fikk helt klare øvelser.

3. mymy Flørter med forumet

Hvilke type øvelser fikk du? Ikke fått noen av fysioen og ikke av kiropraktoren heller men det har hjulpet mot låsningen.

4. Frk.rose Elsker forumet Himmelbarn Septemberhjertene 2018

Jeg fikk noen øvelser av fysioen, de gjorde bare vondt værre for meg. Smerten er værst forann i symfysen og mellom bena, går dit å får masasje og det hjelper litt på smertene bak.

5. onskedrom Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Høsthjerter 2017

Fikk noen fra manuellterapeut som hjalp mot låsning. Men vanskelig å forklare skriftlig. De jeg fikk fra fysioterapeuten var mer strekke-øvelser for å prøve å løse musklene rundt.

6. oj!mamma17? Elsker forumet Høsthjerter 2017 Septembergull'17

Knebøy, utfall (om det går, pass på å være stabil!), stående strikk(evt vekt på tråd)-øvelser som er armene. Men når du trekker i strikk/vekt med armene fra stående stabil stilling trener du kjernemuskulaturen og det hjelper mye. Så alt som trener kjernemuskulaturen mens du har kontroll /er stabil!

• Liker Liker x 1
    • Optimistisk Optimistisk x 1
  7. Turkistliv Elsker forumet Himmelbarn Vi som prøver :)

Ikke min tråd, men tenkte å takke for gode tips uansett! :p Høres ut som øvelser som kan hjelpe mot bekkenløsning :)

8. oj!mamma17? Elsker forumet Høsthjerter 2017 Septembergull'17

Fungerte for meg, bare litt for lett å glemme utenom timene eg gikk på gikk på bekkengruppe både før og etter fødsel, var mye disse, men etter fødsel mye håndvekter som hjalp til å styrke kjernen

9. Turkistliv Elsker forumet Himmelbarn Vi som prøver :)

Så bra!
    Når begynte du med øvelsene?
    Jeg er bare i uke 10 og kjenner bekkenet tulle allerede (!!!). Venter nummer 4 og det har aldri skjedd så tidlig før :(

10. oj!mamma17? Elsker forumet Høsthjerter 2017 Septembergull'17

Fikk bekkenløsning i uke 26 rett før sommerferien så ikke før uti august og da gav bekkenløsninga seg raskt (mest sannsynlig flaks, kom tilbake da baby var 4mnd ). Tok de opp igjen da det kom tilbake når mini var født, hjalp godt og nå må eg bare huske å vedlikeholde....
    Svigerinna mi starta med en gang hu fant ut at ho var gravid med nr 3, samme kommer eg til å gjøre ved en senere graviditet, eller, egentlig skal eg ikkje slutte da....

11. jentemamma2 Forelsket i forumet Oktoberfruene 2018

På youtube kan du finne videoer også :) her viste fysio meg en tøyemåte som tøyde rumpe/lår.

12. Trheim1992 Gift med forumet Oktoberfruene 2018 Septemberhjertene 2018

Jeg fikk høre av jordmor at utfall var en øvelse man helst skulle unngå ved bekkenløsning..?

Del denne siden